Nove tehnologije

Metro i američki akcelerator Techstars već su lansirali 21 startup za digitalne inovacije u trgovini i ugostiteljstvu, a jedan od njih je iz Hrvatske

Alexander Zumdieck, glavni direktor Techstars Metro Acceleratora
 Arhiva / Hanza Media

Alexander Zumdieck, glavni direktor Techstars Metro Acceleratora, dolazi iz Berlina u Hrvatsku kako bi 17. veljače sudjelovao na prvom HoReCa MeetUpu koji organiziraju Metro Hrvatska i Crane u Inovacijskom centru HUB 385.

Cilj eventa je upoznati HoReCa sektor s digitalnim i tehnološkim rješenjima koja mogu unaprijediti njihovo poslovanje, ali i povezati domaće startupe s potencijalnim partnerima. Sa Zumdieckom razgovaramo o digitalnim trendovima u ugostiteljstvu.

Što očekujete od HoReCa Meetupa? Zašto su takva događanja važna?

- Vrlo sam počašćen pozivom za sudjelovanje na zagrebačkom MeetUpu. Takvi su događaji izvrsna prilika za povezivanje osnivača startupa, ugostitelja, investitora i industrije. Na sreću, u Hrvatskoj već postoji nekoliko startupa koji pokreću inovacije u ugostiteljstvu. Jedan od primjera je Coffee Cloud, alumni Metro Accelerator programa u 2015. godini, koji pruža alat za praćenje profesionalnih espresso aparata i podatke pohranjuje u ‘oblaku’.

Recite nam nešto više o programu Metro Acceleratora i partnerstvu s američkim Techstarsom? Kada je i kako uspostavljena suradnja i kakvo ste iskustvo stekli programom?

- Provodimo dvije skupine akceleratora na godinu: za ugostiteljstvo i za maloprodaju. Za svaku skupinu odaberemo deset startupa koji u Berlinu provedu tri mjeseca intenzivno radeći u programu s mentorima. U svaki od tih startupa investiramo do 120 tisuća eura u razmjenu za vlasnički udio od šest do devet posto. To su standardni uvjeti svih akceleratora koje vodi Techstars. Odabrali smo ga kao partnera zbog iznimnih postignuća u SAD-u.

Koliko je generacija startupa prošlo kroz program i kako su sve od njega profitirale? Je li među njima bio neki startup iz Hrvatske?

- Ulazimo u treću godinu programa, u kojem je dosad sudjelovao 21 startup. Imali smo dva programa za ugostiteljstvo, a 2015., prve godine Metro Acceleratora, imali smo i jednu tvrtku iz Hrvatske - Coffee Cloud. Ona je razvila alat koji prati espresso aparate u kafićima i barovima te omogućava korisniku da upravlja podacima pohranjenim u ‘oblak’. Vjerujem da je najveća i jedinstvena prednost za startupe pristup industriji u smislu mentora i kupaca s kojima posluje Metro. Za osnivače startupa koji sudjeluju u našem programu, to je iznimna vrijednost koju ne može kupiti novac.

Kako startupi svojim proizvodima mogu pomoći u poboljšanju poslovanja restorana i hotela?

- Neki od startupa koji mogu unaprijediti poslovanje su, primjerice, Coffee Cloud - IoT rješenje koje prati konzumaciju kave u barovima, Flowtify - rješenje za higijenske evidencije utemeljeno na cloud tehnologiji, te Ask Paul - softver za upravljanje osobljem i smjenama, odnosno poslovima vezanim uz upravljanje ljudskim resursima. Sve tvrtke koje su bile dio programa na našoj su internetskoj stranici metroaccelerator.com, uključujući i linkove na YouTube, na kojem su videa njihovih ‘pitcheva’, čime omogućavamo da se s njihovim rješenjima upoznaju kupci Metroa i drugi profesionalci diljem svijeta. Sva rješenja koja pružaju naše alumni kompanije, a koja sam spomenuo, izvrsni su primjeri rješenja koja mogu pomoći ugostiteljskom sektoru u razvoju poslovanja uz, primjerice, POS sustave kao što je Orderbird, u koji je Metro investirao prošle godine.

Mogli bismo reći da ugostiteljstvo kaska s odgovorima na izazove novih tehnologija. U tom kontekstu, kako poboljšati digitalizaciju ugostiteljstva u Hrvatskoj, ali i na globalnoj razini?

- Vidimo velik napredak u digitalizaciji ugostiteljskog sektora. Sjetite se samo velikih i uspješnih kompanija poput Open Tablea ili Trip Advisora. Vlasnici hotela i restorana su vrijedni ljudi koji naporno rade i uobičajeno imaju malo dodatnog vremena za istraživanje digitalnih rješenja. Stoga vrijednost prijedloga mora biti iznimno jasna i jednostavna, a povrat investicije gotovo trenutačan. Kad razgovaramo s našim kupcima i zajednički analiziramo podatke, uobičajeno možemo generirati dubinski uvid s potencijalom za poboljšanje njihova poslovanja. Digitalni su alati prijeko potrebni za to i sve će se češće upotrebljavati idućih nekoliko godina.

Kako vi vidite smjer razvoja novih digitalnih trendova? Što možemo očekivati?

- Za to bi mi trebala digitalna kristalna kugla, a ona bi uglavnom rekla 01100101 ili nešto slično. Ali svi sadašnji trendovi prikupljanja i analize više podataka, smanjenja troškova transakcija, dijeljenje imovine koja se ne koristi itd., a koje omogućuju digitalni alati, nastavit će se.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 21:42