ZAGREB - Kada odlučuju o tome hoće li nešto kupiti, građani se nesvjesno svrstavaju u jednu od šest skupina potrošača: oprezni, zbrinuti, bezbrižni, potrošači, nezainteresirani ili samostalni. U krizi je očekivano najviše opreznih, koji su izrazito skloni štednji za crne dane i nisu skloni uzimanju kredita. Oni ne troše puno, a kada kupuju, to čine pomalo nevoljko.
Segmentaciju potrošača na temelju sklonosti financijskom riziku istražio je GfK Austrija u zemljama srednje i istočne Europe.
Ne razmišljaju o štednji
S druge strane, oni bezbrižni uopće ne razmišljaju o štednji i ulaganjima i u toj je kategoriji, očekivano, najviše mladih. Pripadnike segmenta nezainteresiranih, pak, karakterizira slab interes za financijska pitanja i novosti.
Malo je samostalnih
Njima je trošenje važnije od štednje i ne skrbe o financijskoj sigurnosti u starosti.
Samostalni sami vode brigu o svojim financijama i kontinuirano prate informacije o financijskom tržištu u novinama ili na internetu, međutim takvih je vrlo malo.