AD Plastik

Najveći domaći proizvođač auto-dijelova širi tržište, na pomolu je veliki posao u Iranu

Delegacija Saipa Grupe u državnom vlasništvu, posjetila je solinski AD Plastik, a njihovi partneri Renault, Peugeot i Citroen već su počeli ozbiljnu suradnju s Irancima
 Arhiva / AD PLASTIK/Ivan Špehar

Najvećeg hrvatskog proizvođača auto-dijelova solinski AD Plastik uzvratno je posjetila visoka delegacija Saipa Groupa predvođena Mehdijem Jamalijem, predsjednikom Grupe.

Saipa Group, jedan od dva postojeća proizvođača automobila u Iranu, u državnom je vlasništvu, a njihov udio na iranskom tržištu je oko 40 posto.

Mehdi Jamali predsjednik je Saipa Groupa posljednje dvije godine. Na čelo ove velike kompanije došao je s ciljevima financijskog restrukturiranja kompanije, osiguravanja daljnjeg rasta i razvoja partnerstva. Cilj Saipa Groupa je osnivanje joint venturea s renomiranim kompanijama, a sve u cilju razvoja novih proizvoda, tehnološkog rasta i razvoja te u konačnici rasta udjela na tržištu.

Koliko se može iščitati, suradnja s AD Plastikom može ići tako daleko da bi mogla rezultirati zajedničkim ulaganjem u Iranu.

“Nije nepoznato kako su potencijalne akvizicije u fokusu našeg interesa zbog širenja tržišta i poslovanja AD Plastik Grupe. Iran je jedna od opcija koje ozbiljno razmatramo jer je riječ o zemlji sa 85 milijuna stanovnika i tržištem s najvećim potencijalom. Prilikom prvog posjeta Iranu ostvarili smo vrlo uspješne razgovore sa Saipa Groupom i pokazan je obostrani interes za suradnju. Saipa je vodeći proizvođač automobila u toj zemlji i prošle su godine prodali 560.000 vozila, a za ovu godinu planiraju rast od 35 posto. To dovoljno govori o njihovoj veličini”, izjavio nam je Marinko Došen, predsjednik uprave AD Plastika.

Prema njegovu mišljenju, uzvratni posjet AD Plastiku logičan je slijed dosadašnjih poslovnih razgovora. “Oni su se htjeli uvjeriti u naše kompetencije i stručnost, upoznati našu tehnologiju i kvalitetu proizvodnje. Iransku delegaciju Saipe predvodio je Mehdi Jamali, predsjednik Saipa Groupa, čime su nam iskazali iznimnu čast. Zadovoljni su s onim što su vidjeli i razgovori s njima se nastavljaju. Hoćemo li ostvariti suradnju i na koji način još je preuranjeno reći”, pojašnjava Došen.

U izaslanstvu Saipa Groupa bili su najbliži suradnici Mehdija Jamalija, potpredsjednik Naser Akhondi, predsjednik Centra za strategiju Hasan Gharehei, direktor odjela za strateške poslove Hojjat Heydarzadeh Moghadam i generalni direktor Plasco Kar Co Attaollah Amini.

“Tijekom prošle godine uspostavili smo kontakt s AD Plastikom i u proteklom razdoblju bolje smo se upoznali, napravili smo određena istraživanja i analize, međusobno se razumijemo i sada smo došli vidjeti proizvodne kapacitete i definirati mogući smjer buduće suradnje. Partneri AD Plastika, poput Renaulta, Peugeota i Citroena, započinju ozbiljnu suradnju sa Saipa Groupom i Iran Kohdrom, a AD Plastik ima velike mogućnosti zajedno s iranskim kompanijama nastaviti suradnju sa sadašnjim kupcima i na iranskom tržištu. Dojmovi posjeta iznimno su pozitivni i jako smo zadovoljni razvojnim i proizvodnim kapacitetima AD Plastika, posebno dijelom istraživanja i razvoja te lakirnicom. Kvaliteta je odlična, a cijela organizacija proizvodnih procesa na višoj je razini od naše”, istaknuo je Mehdi Jamali, predsjednik Saipa Groupa.

Dodao je kako je najvažnije da postoji zajednički interes za suradnju. “Vidjet ćemo na koji ćemo je način ostvariti. Primjerice, jedna od kompanija unutar Saipa Groupa, koja je kompatibilna s proizvodnim programom AD Plastika, u suradnji s njima može razviti svoju tehnološku sposobnost, kvalitetu i proizvodne kapacitete. O detaljima i načinu suradnje još razgovaramo”, ističe predsjednik Saipa Grupe.

Saipa Group zapošljava oko 40.000 zaposlenika, a njihov proizvodni kapacitet je 800.000 automobila godišnje. Proizvode 40 modela vozila, od osobnih automobila do komercijalnih lakih i teških vozila - autobusa i kamiona. Imaju šest tvornica u Iranu i četiri izvan njega. Osim toga, Saipa Group ima 80 tvrtki koje proizvode dijelove za automobilsku industriju u kojima joj je vlasnički udio veći od 50 posto.

“Prednost našeg tržišta prije svega je veličina tržišta, ali i činjenica da Iran ima 70 milijuna automobila, od čega bi oko tri milijuna vozila trebalo zamijeniti zbog njihove starosti. Proizvodna infrastruktura je odlična i već sada postoje kapaciteti za proizvodnju dva milijuna vozila godišnje. Također, raspoloživa je mlada i obrazovana radna snaga. Iran je inače prva zemlja na svijetu po broju inženjera po glavi stanovnika. Ono na čemu moramo raditi je unapređenje kvalitete i tehnoloških zahtjeva kako bismo dostigli svjetsku konkurenciju”, istaknuo je Jamali.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. svibanj 2024 10:35