Matija Kopić ostaje direktor

Uspješni osječki startup Farmeron prodan američkom biznismenu, vlasniku Virtus Nutrition

Matija Kopić
 Boris Kovačev / CROPIX

Američki Virtus Nutrition je preuzeo hrvatski startup Farmeron poznat po web aplikaciji za vođenje stočarskih farmi, koji su svojedobno prozvali Facebookom za krave.

Osječki startup je osnovao Matija Kopić, a njegov softver danas koriste i neki od najvećih proizvođača mlijeka u SAD-u.

Virtus Nutrition radi na razvoju novih formula i sastojaka stočne hrane s ciljem povećanja efikasnosti proizvodnje mlijeka i reprodukcije životinja, a u vlasništvu je Matta Swansona, poznatog kalifornijskog biznismena koji je osnovao nekoliko kompanija u poljoprivrednom sektoru i bio je među ranim ulagačima u Farmeron.

Kopić je objavio da Farmeron i Virtus dijele „zajedničku viziju stavljanja tehnologije i podataka u središte nove paradigme upravljanja farmama“. Cilj im je, tumači, da znaju „sve o svakoj životinji na farmi“.

Prema dogovorenim uvjetima preuzimanja, Farmeron će ostati zasebna kompanija, a Kopić ostaje na poziciji izvršnog direktora. Vrijednost transakcije nije objavljena.

U priopćenju se navodi procjena MarketsandMarkets po kojem će tržište softvera za upravljanje farmama narasti do 2022. godine na 4,07 milijardi dolara (lani je bilo vrijedno 1,14 milijardi dolara).

„U pitanju je velika prilika za rast i inovacije. Virtus i Farmeron udružuju snage kako bi ostali predvodnici u toj tehnološkoj revoluciji koja utječe na male i velike sustave farmi“, stoji u priopćenju.

Na internet stranici Osijek Software Cityja, Farmeron se opisuje kao cloud, big data sustav za upravljanje farmi muznih krava. Tumače da prikupljaju velike količine podataka o svojim životinjama (prehrani, zdravlju, reprodukciji, proizvodnji mlijeka, lijekovima, itd.), te na temelju analiza tih podataka, pomažu poljoprivredniku donijeti pravilnu odluku.

"Velika većina naših korisnika je u Sjedinjenim Američkim Državama, no zapravo imamo korisnike po cijelom svijetu", objavili su u svibnju, kada su najavili da trenutno osvajaju nova tržišta u Kini i Južnoj Americi.

Zapošljavaju 43 radnika od čega je 32 u dva hrvatska ureda, u Osijeku i Zagrebu, te 11 u Sjedinjenim Američkim Državama.

Hrvatski uredi su bili (i čini se ostaju) razvojni centar Farmerona.

Otkako je osnovan 2010. godine, Farmeron je u izrazitoj uzlaznoj liniji, privukao je ulagače, a i pažnju vodećih svjetskih medija, poput New York Timesa, Forbesa i CNN-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. travanj 2024 04:19