NOVA GENERACIJA STARTUPA

Poslovni anđeli sedam tvrtki doveli pred vrata tržišta

Sedam startup tvrtki , desetak novih radnih mjesta i nove biznis ideje spremne za izlazak na hrvatsko, ali i za globalno tržište rezultat je rada Zagrebačkog inkubatora poduzetništva koji je osnovan prije godinu dana.

Uspješni poduzetnici koji su se pokazali i kao odlični mentorimladima s puno inovativnih biznis ideja Mihovil Barančić, Saša Cvetojević, Ivo Špigel i Damir Sabol od ZIP-a su stvorili vodeću startup organizaciju u Hrvatskoj i jednu od vodećih u regiji.

Vidljivi rezultati

Od devet timova koliko je upisano u ZIP-ov program u zadnjem kvartalu 2012. godine, šest je uspješno završilo predinkubacijski program i spremni su zaa tržište.

- Počeli smo prije godinu dana. Rezultati se vide i idemo dalje. Cilj je povezati timove s industrijom - kazao je Damir Sabol.

Zahvaljujući prvom startup inkubatoru u Hrvatskoj, na tržište bi uskoro trebali izaći zanimljivi biznisi. Tako je stvorena društvena mreža Publiconn koja korisnicima pomaže doći do sredstava iz EU i ostalih javnih fondova. Oni su već na tržištu i ostvaruju prihode budući da su u prva četiri mjeseca privukli 2000 korisnika iz 50 zemalja.

Backway je aplikacija koja već ima petstotinjak dnevnih korisnika. Riječ je o aplikaciji koja pomaže u kretanju okolinom i spremanju najdražih i zanimljivih lokacija. I tu je potencijal tržišta velik, naročito u turističkom sektoru.

Animacija za svakoga

Za tržište je spreman i Mash.me sustav koji korisnicima omogućuje jednostavnu izradu animiranih filmova bez ikakvog znanja o animaciji i skupe opreme. Ideja autora koncepta - braće Dariana i Vedrana Škarice je kompanijama otvoriti novi kanal komunikacije s potrošačima. Naime, na tržište izlaze s vizualnom instalacijom koju će brandovi moći postaviti u svom poslovnom prostoru.

U ZIP-u već druga generacija kreće s razvojem inovativnih biznisa.

Odsad će svatko znati što mu poručuju šifre na paketu hrane

Potencijal od više od 287.000 kompanija u prehrambenoj industriji koji nose 18,8 posto svjetskog BDP-a i 500 milijuna online potrošača tržište je na koje cilja ambiciozni tim ContentKOD-a. Naravno, korak po korak. Do kraja godine prvi je cilj izlazak na hrvatsko tržište, a tek onda i pokušaj na svjetskom tržištu. Cijela poslovna ideja krenula je od mladog četveročlanog tima ekonomista, nutricionista i IT developera koji potrošačima žele osigurati da dobiju sasvim detaljnu i točnu informaciju o sadržaju prehrambenih proizvoda koje konzumiraju. Nakon nekoliko verzija razrade svoje biznis ideje, na kraju su se odlučili za business-to-business koncept koji će omogućiti da online kupci mogu kod odlučivanja o kupovini određenog prehrambenog proizvoda otvoriti detaljnu razradu deklaracije s informacijama o svim sastojcima i aditivima. S druge strane, proizvođači dobivaju model elektroničkog poslovanja temeljen na EU standardima koji proizvođačima olakšava izradu podataka o sastavu prehrambenih proizvoda i distribuciju tih podataka krajnjim potrošačima.

Premda su deklaracije i sada dostupne na svakom proizvodu, većina potrošača ne zna što ustvari znači sadržaj, osobito silni E brojevi. Osim toga, i same deklaracije često su nepotpune što bi se novom, strožom EU regulativom trebalo promijeniti 2014. godine.

- Mi se vidimo na poziciji između trgovaca i proizvođača. Krenuli smo u projekt s Koestlinom, s kojim ćemoizaći na tržište - ističe Tifani Protić, jedna od idejnih začetnica koncepta.

50 hrvatskih portala za grupnu kupovinu dobiva najbrži alat

U poplavi portala za grupnu kupovinu mladi poduzetnici Dennis Puzak, Tvrtko Kračun i Goran Mijalčić našli su prostor za svoju biznis ideju. Iza imena Appointment Labs je Deal Scheduler widget, alat koji stranicama za grupnu kupovinu i uslužnim djelatnostima te njihovim kupcima omogućava brz i jednostavan dogovor termina za kupljene usluge, bez potrebe za telefonskim naručivanjem. Proizvod je u fazi intenzivnog razvoja i za tri mjeseca očekuje se MVP verzija. I tu je potencijal tržišta velik budući da je trenutno u svijetu aktivno oko 10.000 portala za grupnu kupovinu. Samo u Hrvatskoj ih je pedesetak, a veliki prostor je kinesko tržište na kojem je događa veliki rast tog biznisa.

- Ako na jednom portalu imate više od tisuću grupnih kupovina, puno je jednostavnije ako kupac odmah vidi slobodan termin i jednostavno ga rezervira - pojašnjava Dennis Puzak.

Alat je za sada namijenjen portalima za grupnu kupovinu koji bi uz laku rezervaciju termina pružali bolju uslugu, a dijelom se i zaštitili. Naime, trenutno se događa da kupci prije no što se odluče za kupovinu nekog proizvoda ili usluge telefonom nazivaju prodavača i provjeravaju termine i dostupnost proizvoda. Često se događa da im prodavač tada nudi direktan popust kako bi izbjegao visoku proviziju koju isplaćuje portalu. S druge strane, kupac dobiva brzu informaciju o dostupnim terminima.

- Mi smo osmislili web aplikaciju koja će funkcionirati na način da portal za grupnu kupovinu dobije svoj korisnički račun i preko te aplikacije ugovara termine. Uskoro ćemo krenuti s probnim radom s jednim portalom - najavljuje Puzak.

Koncept zarade je postotak od svake rezervacije ili mjesečna naknada. Autori koncepta već su osnovali svoju tvrtku prije šest mjeseci, imali su gotov prototip, a nakon ulaska u Zagrebački inkubator poduzetništva vrlo brzo su koncept razvili za izlazak na tržište.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 16:08