IPTV je veliki potencijal

TRENDOVI U Hrvatskoj više od milijun priključaka za širokopojasni internet, ali tek 20 posto su iznad 30Mbit/s

 Pixabay.com

Tržište elektroničkih komunikacija u prvom tromjesečju nastavilo je s pozitivnim trendovima, a glavno područje rasta i dalje je širokopojasni pristup internetu, čiji je broj priključaka u nepokretnim mrežama porastao 6,2 posto, na više od milijun priključaka, podaci su HAKOM-a.

Iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) ističu i da je u prvom tromjesečju ove godine ostvaren i znatan rast priključaka s brzinama većim od 30 Mbit/s, kao rezultat modernizacije mreže i ulaganja operatora u kabelsku pristupnu infrastrukturu.

"Od nešto malo više od milijun priključaka širokopojasnog pristupa internetu putem nepokretne (fiksne) mreže, oko 20 posto su priključci s brzinama pristupa većim od 30 Mbit/s, čime je u Hrvatskoj učinjen korak dalje ka ostvarenju ciljeva Digitalne Agende", naglašavaju iz HAKOM-a.

Podaci od telekom operatora, a prema analizi HAKOM-a, pokazuju da u segmentu pristupa internetu imaju rast prihoda od 9,2 posto, na 975,4 milijuna kuna, pri čemu se rast bilježi i u fiksnom, od 11,5 posto, i u mobilnom pristupu internetu, od 7 posto.

Osim kod interneta, rast se neprekidno bilježi i na tržištu prijenosa TV programa uz plaćanje naknade, pri čemu je IPTV vodeća tehnologija s tržišnim udjelom od oko 28 posto. U tome HAKOM vidi veliki potencijal za dalji razvoj tržišta, pogotovo što još uvijek 45 posto kućanstava televiziju prati putem digitalnog zemaljskog signala.

Podaci HAKOM-a pokazuju i da je u segmentu televizije porast prihoda u prvom tromjesečju ove godine iznosio 6,15 posto, na 178,78 milijuna kuna.

Nastavak porasta prihoda u mobilnim i pada u fiksnim mrežama

U prvim mjesecima ove godine na tržištu elektroničkih komunikacija nastavljeni su višegodišnji trendovi porasta prihoda u mobilnim mrežama i pada u fiksnim, pa je tako ukupni prihod u mobilnoj telefoniji porastao 5,3 posto, na nešto više od milijardu kuna, dok je u fiksnoj pao 10,2 posto, na 420,6 milijuna kuna.

Fiksna telefonija nastavila je i gubiti korisnike te ih je samo s fiksnom telefonskom linijom sada 20,4 posto manje nego u prvom tromjesečju prošle godine ili njih nešto više od 500 tisuća, dok je ukupni broj telefonskih linija pao 2,4 posto, na oko 1,4 milijuna.

Blagi pad broja korisnika zabilježen je i u mobilnoj telefoniji, od 0,41 posto, na njih 4,3 milijuna aktivnih, koji su koristili usluge barem jednom u 90 dana.

Iz HAKOM-a ističu zanimljivim što se na tržištu nastavio povećavati broj korisnika 2D, 3D i 4D paketa, koji povezuju fiksnu i mobilnu telefoniju, Internet i TV.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 03:50