INTERVJU

UGLEDNA AMERIČKA PODUZETNICA UOČI POSJETA HRVATSKOJ 'Ovo je razlog zašto su Amerikanci uspješniji od vas, ali i od ostatka svijeta'

Liz Wald je ugledna američka poduzetnica i vodeći svjetski stručnjak kada su u pitanju e-trgovina i crowdfunding.
 Privatni album/ Ilustracija

Povodom pojavljivanja i predavanja na Crowdfunding konferenciji koja će se održati 17. i 18. rujna u Centru za kulturu Trešnjevka, razgovarali smo s uglednom poduzetnicom i donedavno potpredsjednicom jedne od vodećih platformi za crowdfounding Indiegogo Liz Wald, o njenim iskustvima i savjetima za mlade poduzetnike.

Najvažniji su fokus i intuicija

- Jedini savjet koji bi dala mladim poduzetnicima je fokus. Ljudi često jure za rezultatima i svime što im se čini kao da bi moglo biti izvor prihoda. Po malo svega neće dovesti do mnogo ičega. Ukoliko uistinu imate dobru ideju, fokusirajte se samo na nju i dovedite je do savršenstva - započela je naš razgovor iskusna Liz koja se u svom životu naslušala dobrih i loših poslovnih savjeta.

- Najbolji poslovni savjet koji sam osobno dobila bio je da vjerujem svojoj intuiciji kada su u pitanju ljudi jer ljudi su najvažniji faktor uspjeha. Okružite li se ljudima kojma možete vjerovati i koji će vam dati iskrenu i konstruktivnu kritiku - uspjeh vam je mnogo, mnogo bliži - rekla nam je Liz i s nama podijelila ružno iskustvo gdje je zbog licemjerne poslovne partnerice napustila posao i riskirala svoj daljnji napredak u karijeri.

- Stvar je principa, dosljednosti i intuicije - ponovila je Liz i dodala kako mladi poduzetnici najčešće imaju dvije zablude kada je u pitanju posao.

Zablude i ideje

- Prvo, mladi poduzetnici misle da znaju i moraju većinu stvari raditi sami, a drugo smatraju kako proizvod treba biti savršen - priča Liz i objašnjava zašto je to tako.

- Većina mladih poduzetnika nikada nije vodila posao niti upravljala ljudima ili većim projektima. Zato se ne bi trebali ustručavati od traženja pomoći. Teško je plasirati novi proizvod i ideju na tržište jer uistinu nikada ne znate kako će ljudi na to reagirati. A to je još jedna dobra stvar crowdfoundinga (grupnog financiranja), ljudi će vam uvijek dati povratnu informaciju - tvrdi Liz.

Kada su u pitanju ideje, Liz ih se u svojoj karijeri naslušala i sada već zna prepoznati razliku između dobre i loše:

- Dobra ideja je ona koju ljudi intuitivno shvate i prihvate.

Jednostavno, učini to!

O tome kako Hrvatska stoji na poduzetničkoj karti svijeta, govori činjenica da je Liz ne bi znala ocijeniti jer gotovo da nije čula niti za jedan uspješan Hrvatski projekt, kako na crowdfounding sceni, tako ni inače.

- Oduševio me poziv u Hrvatsku no nisam baš upoznata s vašom start up scenom. Susjedne zemlje poput Mađarske i Poljske u američkim medijima imaju mnogo prostora i često se piše o njihovim projektima - rekla nam je u razgovoru Liz te se dotaknula teme zemalja koje su bogate idejama i onima koje imaju mnogo novca za ulaganje u te ideje.

- Jedini kriterij kod ulaganja i osmišljavanja novih ideja je "što može promijeniti svijet". SAD je možda vodeći po tom pitanju samo zato jer se generacijama odgajaju mladi ljudi koji ne razmišljaju o budžetu, vladi, porezima i općenitom stanju ekonomije i gospodarstva. Oni to jednostavno učine. Samo tako možete uspjeti. Ako imate dobru ideju, realizirajte ju - zaključila je za kraj našeg razgovora ugledna poduzetnica.

Njeno predavanje, kao i niz drugih predavanja i rasprava poslušajte na Crowdfunding konferenciji 17. i 18. rujna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. svibanj 2024 18:18