SnapTap i Budgeteer

ULAGANJE U STARTUPE Dobili po 100 tisuća kuna i poligon za testiranje u Agrokoru

Berislav Marszalek, SnapTap
 Neja Markicevic / EPH / CROPIX

Svaki s po 100 tisuća kuna i šest mjeseci intenzivne poslovne obuke, dva bi hrvatska startupa, SnapTap i Budgeteer, mogla krenuti u vrlo uspješne poslovne vode odigraju li svoje karte najbolje što znaju. Ulagač je Agrokorova IT tvrtka mStart, a radi se o novom akceleratorskom programu Zagrebačkog inkubatora poduzetništva (ZIP).

Ideja je bila da u program uđe više timova, ali zasad su se morali zadovoljiti s dva, kaže nam suosnivač ZIP-a Mihovil Barančić, nakon podužeg perioda selekcije. Za njih vjeruju da imaju inovativan i ambiciozan proizvod, naglasila je pak prilikom ovotjednog potpisivanja ugovora Marina Meštrović, voditeljica Odjela inovacija u mStartu, mozgu koji stoji iza Agrokorove internetske trgovine.

Koga su to izabrali kako bi mu pružili priliku za ubrzani razvoj? SnapTap, startup Berislava Marszaleka, koji je razvio foto-kiosk za posjetitelje raznih događanja – oni ga koriste, objavljuju snimljeni sadržaj na svojim društvenim mrežama, a to je dobro za promociju organizatora ili sponzora. Drugi startup je Budgeteer, web aplikacija koju su razvili Alexander Štrbac i Nino Črljenec, namijenjena profesionalcima koji rade u digitalnom marketingu, a pomaže im u planiranju budžeta, provedbi kampanja i izvještavanju.

Barančić naglašava kako je mStart prva hrvatska kompanija koja je na ovakav način ušla u suradnju sa ZIP-om, koji je prije četiri godine osnovao zajedno s poduzetnicima Sašom Cvetojevićem, Ivom Špigelom i Damirom Sabolom.

Kako nam objašnjava, mStart se odlučio za specifičan financijski instrument za ovo ulaganje - izabranim startupima dao je tzv. convertible loan za vrlo mali vlasnički udjel u projektima. To je zapravo posebna vrsta zajma koja se, u slučaju uspjeha projekta, pretvara u vlasnički udjel, a u slučaju neuspjeha nema obaveze povrata novca. „S obzirom na to, vlasništvo će se tek naknadno uknjižavati ako stvari krenu dobro“, kaže Barančić. To pak nije čudno jer je svako ulaganje u startupe rizično.

„Akceleratorski program će trajati šest mjeseci, a sastoji se najviše od intenzivnog rada sa startupima u programu na razvoju njihovog proizvoda, analizi tržišnih prilika te asistiranju na prodaji i marketingu. Odabrani startupi već imaju razvijen proizvod te ga sada treba fino podešavati i usklađivati s potrebama tržišta kako bi postigli što bolje prodajne rezultate“, objašnjava Barančić njihovu ulogu. Agrokor će pak, veli, biti izvrstan poligon startupima koji su u programu za implementaciju njihovih proizvoda i usluga, te im ujedno davati mentorsku pomoć.

„Nadamo se da će i druge velike tvtrke u Hrvatskoj uskoro odlučiti pokrenuti slične programe poticanja razvoja startupa ili se pridružiti nama u razradi ovog programa“, dodaje Barančić.

ZIP je dosad imao devet generacija inkubatorskog programa s ukupno 65 timova, a jedan do dva tima po generaciji nastavi ozbiljno raditi na svom projektu. Do sada su ti koji su nastavili ostvarili više od 400 tisuća eura investicija u svoje startupe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2025 01:07