CORP2IN u Zagrebu

Zašto smo svjetska sila u nogometu, ali ne i u inovacijama?

 Damir Krajac / CROPIX

Piše Tomislav Buljubašić*

Hrvatska nogometna reprezentacija je prilično velika sila u svijetu nogometa, dugo godina smo na FIFA ljestvici bili među deset najboljih. Jaki smo u najpopularnijem sportu na svijetu, sportu koji se igra baš posvuda! Kako je to moguće i zašto nismo tako dobri u drugim područjima bez obzira na prilično malen broj stanovnika?

Odgovor je prilično jednostavan, osim neospornog talenta u sportu je važna i infrastruktura, tj. mogućnost i kvaliteta treniranja. Kod nas dijete koje još nije napunilo ni 5 godina već može trenirati nogomet u mnogobrojnim klubovima ili nogometnim akademijama, a od devete godine već počinju natjecanja u ligama. Od samih početaka treneri, većinom bivši nogometaši, prenose svoje znanje na buduće igrače. Trenirajući u Hrvatskoj imate veliku šansu postati dobar nogometaš, puno veću nego u mnogim drugim zemljama.

No, kakve veze ima nogomet s inovacijama? Zamislite sada ovakav program za „treniranje“ kreativnosti ili poduzetništva s kojim bi djeca već u nižim razredima škole ili čak u vrtiću već počela upoznavati inovacije i stvarati svoje „izume“. Program u kojem bi se susretali s kreativnim natjecanjima i mogućnošću učenja kroz igru.

Za razliku od nogometa, na inovacijskim ljestvicama ne stojimo baš dobro. Europski inovacijski scoreboard nas već godinama smješta skoro na samo dno. Među zemljama Europske unije od nas su lošiji samo Bugarska i Rumunjska. Ono što posebno žalosti je činjenica da se hrvatski inovacijski indeks posljednjih godina čak i smanjio!?

Iako su intelektualno vlasništvo, društvo znanja, inovativnost – riječi koje često čujemo kod naših političara ili gospodarstvenika, u mnogim hrvatskim tvrtkama je tek potrebno pokrenuti razvoj ideja, putem posebnog procesa koji bi podupirao najprije poboljšanja, a zatim i inovacije. Inovacijski proces moguć je u svakoj organizaciji, radilo se o softverskoj kompaniji ili o stotinu godina staroj tvornici. Njegovi rezultati donose uštede, profit, konkurentsku prednost, ali i zadovoljne i ispunjene učesnike - zaposlenike.

Za kreiranje snažnije inovacijske scene u Hrvatskoj potrebno je više komunikacije i razmjene ideja i mogućnosti, više povezivanja. Na tom tragu uskoro se održava druga po redu konferencija Corporate Innovation & Intrapreneurship – CORP2IN u Zagrebu, 27. i 28.10.2016.

Jednako kako u nogometu imamo trenera koji vodi ekipu i pobjeđuje upotrebljavajući taktiku i vještinu svojih igrača, ovdje imamo voditelja koji koristeći organizacijsku strategiju vodi svoje kolege kroz izazove inoviranja. U inovacije je zato potrebno ulagati, ali i naučiti njima upravljati izgrađujući posebno prilagođeni proces i inovacijsku kulturu u organizaciji.

*Inovacijski manager u Siemens Convergence Creators.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 19:00