DRUGI KRUG PRPDAJE ŠKVEROVA

Zepter: Otkaze radnicima neka podijeli država

Osam milijardi kuna ušteda za pomorsko dobro mogući kupci pozdravljaju, ali pitanje je hoće li to biti dovoljno
Osam milijardi kuna ušteda za pomorsko dobro mogući kupci pozdravljaju, ali pitanje je hoće li to biti dovoljno

RIJEKA - Nova procjena vrijednosti pomorskog dobra koja se popela na nešto više od 8 milijardi kuna, a čime se značajno umanjuju i obveze škverova, nacionalne navoze čini nešto atraktivnijima. Biznismen Danko Končar svoju ocjenu drugog kruga prodaje dat će tek nakon objave natječaja i nakon što njegovi konzultanti ponovno temeljito proanaliziraju stanje u svakom škveru.

Trećina zaposlenih višak

Drugi krupni igrač, multimilijarder Philip Zepter koji se fokusirao samo na brodogradilište Kraljevicu, smatra da bi država osim preuzimanja svih financijskih dubioza morala preuzeti i trošak zbrinjavanja radne snage. Kaže naime da se ne želi dovesti u situaciju da državi bude dobrodošao kupac, a da ga sindikati odmah dočekaju kao neprijatelja jer, tvrdi, u tom je škveru najmanje trećina zaposlenih tehnološki višak. Smatra da je to i najkritičnija točka ove privatizacije.

Privremeni predsjednik uprave 3. maja Edi Kučan ocjenjuje da je to brodogradilište priznavanjem 3,2 milijarde kuna vrijednosti njihova zemljišta za kupce postalo itekako atraktivna udavača.

Najteže u Brodosplitu

Najveće dalmatinsko brodogradilište, Brodosplit, prema ocjeni čelnog čovjeka Srđana Kovača, nažalost nije tako dobra udavača kao 3. maj.

- I nakon nove procjene pomorskog dobra, još uvijek preostaju značajne dubioze. Mi smo nažalost po svim parametrima najveći - kaže Kovač.

Realna procjena pomorskog dobra koju je Vlada sada priznala, a na osnovi procjene nezavisnih stručnjaka, definitivno daje bolju startnu poziciju za privlačenje kupaca, ističe Mateo Tramontana, direktor Brodotrogira.

Po kupce i na Daleki istok i sjever Europe

Priprema se i svojevrsni road show na Dalekom istoku da bi se animiralo moćne brodograđevne konzorcije s tog tržišta koji su svojedobno otvoreno pokazivali interes za ulazak u hrvatsku brodograđevnu industriju. Po istom modelu obradit će se i sjevernoeuropska brodogradnja, no nažalost opća krize smanjuje zanimanje za akvizicije hrvatskih brodogradilišta

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. prosinac 2025 11:19