NJUJORŠKI ATELJE MILTONA GLASERA

EKSKLUZIVNO Najpoznatiji grafički dizajner na svijetu autor je plakata za ‘Mad Man’

I ja sam radio u ‘60-ima pa mi nije bilo teško osmisliti dizajn za ovu sjajnu seriju, rekao nam je Glaser

Studio Miltona Glasera uvijek je dinamičan, ali danas osobito. Telefon ne prestaje zvoniti. Toga je jutra u New York Timesu osvanula vijest da najpoznatiji grafički dizajner na svijetu surađuje s televizijskom serijom “Mad Men”, hit serijalom koji prikazuje svijet oglašivačke industrije šezdesetih godina prošlog stoljeća i živote njegovih šarmantnih aktera koji, u pauzi od ispijanja whiskeya i ljubovanja s dugonogim kolegicama, smišljaju sjajne kampanje. Jedino što je, čini se, nedostajalo seriji koja je u posljednjih sedam godina osvojila 15 Emmyja i četiri Zlatna globusa, je Milton Glaser.

Umjetnost je rad

- Kada me Matthew Weiner pozvao da surađujem na promociji “Mad Mena”, odmah sam pristao. Serija je sjajna i znao sam da će biti zanimljivo - priča Milton Glaser kojeg sam srela prošli tjedan u njegovom studiju na Manhattanu, u zgradi u kojoj stvara od 1965., a u kojoj radi i naš najpoznatiji grafički dizajner Mirko Ilić. Kada je pozvan da osmisli vizualni identitet kampanje, učinio je ono što čini cijeli život - bacio se na posao. Na vratima njegove zgrade ne stoji uzalud krilatica “Art is Work” (Umjetnost je rad). Rezultat je predstavljen ovaj tjedan, kada su diljem Sjedinjenih Američkih Država osvanuli Glaserovi plakati koji najavljuju novu sezonu “Mad Mena” koja počinje u travnju.

Psihodeličan sentiment

Stvarajući seriju, njezin autor Matthew Weiner postao je ekspert svijeta njujorškog oglašavanja i grafičkog dizajna šezdesetih godina pa ne čudi da je želio surađivati s čovjekom koji ne samo da je živio ono što serija nastoji prikazati, nego je i jedan od najpoznatijih živućih simbola vizualne umjetnosti toga vremena. Jedini grafički dizajner koji je imao samostalnu izložbu u pariškom Centru George Pompidou i njujorškom muzeju MoMA, koji je nedavno primio najvažnije odličje američkog predsjednika, najpoznatiji je po svom logu I ⁚ NY i posteru Boba Dylana iz 1966. Upravo taj rad je poveznica s vizualnim identitetom “Mad Mena” koji je u znaku eksplozije boja i psihodeličnog sentimenta šezdesetih.

- Bilo je neobično oduprijeti se svome vlastitom radu jer htio sam izbjeći da stvorim nešto što sam ranije stvorio. Umjetnici su katkad poznati po svome stilu i to ih stavlja u poziciju da se moraju ponavljati. Ja uvijek pokušavam napustiti sve što znam i naučiti nešto novo. Bilo je zanimljivo pratiti što se događalo s mojim umom i rukom. Nisam imao pojma što će ispasti i hoće li na kraju biti primjereno “Mad Menu” -govori Glaser.

Maglovit period

Kao i na početku karijere, njegov osnovni alat je olovka.

- Računao je donijelo revoluciju u dizajnu i najmoćniji je alat koji je ikad postojao. Ali, ne za mene. Računalo je svojevoljno i brzo. Zbog brzine onemogućen je razmak između zamisli i čina stvaranja. To je onaj magloviti period kada nije jasno što će nastati iz ideje. Tada u pravilu nastaju najbolja rješenja -kaže Glaser.

Pošto je izbliza doživio stvarni svijet “Mad Mena”, pitam ga koliko je serija vjerna istini.

- Serija je sjajna zato što te uspijeva uvjeriti da je stvarna. Čak i kada se prisjetim da su neke stvari bile drugačije, oni me uspjevaju uvjeriti. To je priroda sjećanja, da uvijek ostaje u ljepšem svjetlu - zaključuje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. svibanj 2024 18:10