KREATOR NEZABORAVNIH PARTYJA

Krešimir Tadija Kapulica: Moj tulum zove se ‘Život je lijep!’

Na njegovim se partyjima zvijezde miješaju s likovima iz priča, a svi skupa s nasmijanom publikom

ZAGREB - Krešimir Tadija Kapulica ove godine slavi dvije obljetnice: deset godina bavi se performansima i jednako toliko godina osmišljava evente. 38-godišnji Kapulica diplomirao je Likovnu akademiju kod Ante Kuduza, vlasnik je i kreativni direktor event agencije Kapulica studio. U spoju s umjetnošću promijenio je i podigao je standarde u eventima. Ne odriče se niti “klasične” umjetnosti pa mu je spajanje dva naizgled posve drugačija svijeta svakodnevica. Sam ili s kolegama, radio je na više od stotinu eventa. Među njima su i Cirkus za RTL, Podravkin lonac s Bruketom i Žinićem, za Dom Perignon u tvornici Badel... Hvaljeni događaj za Dom Perignon koji je napuštenu tvornicu prebacio u mjesto luksuza, po mnogima je bio najbolji event u Hrvatskoj.

Uzbudljivi kontrasti

- Organizatori iz Francuske tražili su mene, na temelju preporuka. Prvo što su mi rekli bilo je kako im je bilo sjajno u Brazilu odakle su upravo došli, ja sam im odgovorio da mi možemo puno bolje. Odmah sam ih odveo u staru tvornicu Badel i njihova prva reakcija nije bila obećavajuća, kao ni uostalom ambijent u tom trenutku pun smeća, još je pritom i prokišnjavalo. Svi su me odgovarali od ideje do zadnjeg dana, no bio sam tvrdoglav. Mislim da je upravo u spoju tih kontrasta, luksuza i tvornice koja se raspada bio uspjeh. Na prozore koji prokišnjavaju stavili smo najlon, a namještaj smo donijeli iz HNK. Mijenjale su se boje osvjetljenja ovisno o godini berbe, čaša nije smjela nikada biti prazna, kavijar se jeo sa tijela... Kao inspiracija za ovaj događaj poslužilo mi je, uz naravno vrhunski šampanjac, samo mjesto njegovog održavanja, predivna stara zgrada tvornice Badel. Zagreb je prepun predivnih starih zgrada koje propadaju jer nitko, na žalost, ne mari za njih - priča Kapulica.

On je uz sve obaveze i gost predavač za evente na Poslijediplomskom studiju za Upravljanje marketinškom komunikacijom na Ekonomskom fakultetu te na Akademiji dramskih umjetnosti na Odsjeku za produkciju. Povodom svojih obljetnica umjetnik i manadžer večeras u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika u 20.30 sprema novi rad: posjetitelji će u nebo poslati nekoliko stotina lampiona.

Tjeranje recesije

Kao i uvijek kod Kapulice bit će to pravi vizualni događaj pun pozitivne energije pa je i naziv performansa suprotan općem raspoloženju u društvu. On glasi “Život je super”.

Nastavlja se na njegov prošlogodišnji performans “Show must go on!” kada je s balkona u Gundulićevoj ulici tjerao recesiju, s glumicom Marijom Borić otpjevao istoimeni hit grupe Queen, Zagreb je nadlijetao avion s istom porukom, a okupljenima je dijelio i poruke. One su naizgled jednostavne, pomalo i naivne, no u Kapuličinu vizualnom sklopu dobivaju pravi smisao.

- Iskreno, kad sam počinjao nisam toliko razmišljao unaprijed. Slučajno sam “upao” u svijet marketinga i polako se upoznavao s meni novim pojmom “eventa”. Te sam se godine bavio dovođenjem helikoptera na Cvjetni trg, ispucavao sam vatromete, što mi je bio djetinji san... Imao sam i tri samostalne izložbe, dvije u Zagrebu i jednu u Rimu. Ostatak sam se vremena zabavljao. Na Kapuličinoj prvoj samostalnoj izložbi “Podmornica” teško je bilo zaključiti kamo će se kretati njegov rad. Iako su posjetitelje dočekivale stjuardese na ulazu, naglasak je bio na grafikama i apstraktnim slikama.

Zvjezdani status

Potom je na prvoj sljedećoj izložbi napravio radikalan zaokret. - Već sam tada bio okupiran otvaranjem i time kako ono treba izgledati, brinuo sam o redoslijedu pjesama, ambijentu, svjetlu, o tome hoće li svi uzvanici plesati... Shvatio sam da me dinamika puno više motivira.

U tom se trenutku odlučio posvetiti performansima, instalacijama, ali i eventima. Nakon izložbi uslijedio je projekt “The Fake” kao parodija kulta slavnih. Kapulica je preporučao tinejdžericama da na zidove svojih soba lijepe postere umjetnika umjesto rock zvijezda i- uspio. U skladu sa svojim zvjezdanim statusom, otkrio je i talent za pjevanje, te snimio spot s “Bolesnom braćom”. Iz aviona je u Lučkom iskočio padobranom kako bi obilježio 20 godina od izlaska prvog Madonninog hit singla “Everybody”.

Perpetuum mobile

- Jedan je projekt vodio drugom i performance se razvijao u puno smjerova. Nije odmogla niti medijska pažnja. Ne vidim razloga zašto umjetnost ne bi bila vidljivija i dostupnija za širu publiku. -kaže.

Inspiraciju u umjetnosti prolazi u svemu, evente diktira potreba prezentacije. Umjetničko znanje ugrađuje u evente, iskustva iz kreairanja evenata u umjetničke projekte. Umjetnost, kaže Kapulica, uvijek pomaže u svemu. Taj perpetuum mobile stvarat će još bolje partyje i još bolju umjetnost.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. svibanj 2024 17:08