STJEPAN ŠANDRK

Slika slike drugih umjetnika i to je njegova kritika likovne scene

 Bruno Konjević/CROPIX

Slikar Stjepan Šandrk na novoj se izložbi u galeriji Kontura vratio svojoj diplomskoj temi: slikama na kojima su slike drugih umjetnika, a uz koje stoje njegovi kolege, pa je tako svog profesora Igora Rončevića naslikao uz platno Gerharda Richtera, slikara Ivana Tomasovića uz “Veliku Sue” Luciana Freuda, generacijskog kolegu Ivanišića uz Vlahu Bukovca...

U međuvremenu se Šandrk malo tražio, imao je za mladog autora dopuštene uspone i padove, a početnoj temi se sada vraća na nešto drukčiji način.

Stariji kolega

Udarni rad na novoj izložbi prikazuje talentiranu slikaricu Martinu Grlić (inače umjetnikovu djevojku), kako promatra sliku “Potpisivanje deklaracije o pripajanju zapadne Hercegovine i Popova polja Republici Hrvatskoj. Tko je popio pivo?” Lovre Artukovića, sliku o kojoj je bilo puno riječi, a koja je nastala na temelju umjetnikovog životnog iskustva, i portret je njegovih prijatelja u Berlinu.

Martina je naslikana odostraga, u galerijskom prostoru pa ne vidimo njezino lice, ona tako postaje neutralni promatrač.

Predgovor izložbi piše povjesničar umjetnosti Feđa Gavrilović, koji ovu Artukovićevu sliku, može se pročitati, promatra s određenom zadrškom. Odnosno, s kritičkim odmakom piše o odnosu medija prema toj slici. No, Šandrk kaže kako je njegov stav o radu starijeg kolege pozitivan.

Sliku je odabrao zato što smatra kako je upravo ona, kada je u pitanju suvremena umjetnost, najviše prisutna u javnoj percepciji. Sa slike “izvlači” i pojedine kadrove, i te kadrove onda gledamo na drugim slikama na izložbi.

Portret vatrogasca

Također, slika i iskusnog likovnog kritičara Ivicu Župana kako razgovara s mladim umjetnikom Pavlom Pavlovićem. Na drugoj je slici umjetnica Helena Janečić kako portretira Martinu Grlić. Jedan od najtoplijih radova na izložbi portret je svima znanog vatrogasca Kralja, koji radi u HDLU-u i uživa u umjetnosti. Njega portretira na izložbi berlinskog slikarstva. Na istoj izložbi berlinskih umjetnika slika i “slučajne” posjetitelje koji nisu dio likovne scene.

Da bi se intepretiralo radove drugih kolega, od Bukovca pa nadalje, potrebno je zavidno tehničko umijeće, no Šandrkova želja nije samo fotorealizam. Inače bi, najbanalnije rečeno, bio tek izvrstan krivotvoritelj.

Izložba se zove “Posjetitelji” i govori o odnosu mladog umjetnika prema institucijama: tko zaslužuje biti u muzeju, tko definira odnos prema slikarstvu danas, tko su posjetitelji u galerijskim prostorima, koji je odnos medija i slikarstva...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. svibanj 2024 11:57