PIŠE JURICA PAVIČIĆ

Grad je razrušen, hrpa ljudi je u zatvorima, policija hapsi, na ulicama vojnici govore ruski... Glavni junak je dječak, metafora nama susjedne nacije

‘Siroče‘

 /Hrff
Po svojim bi se opsesijama Nemes dobro uklopio u (post)jugoslavenske pisce krvi i plemena kao što su Vuk Drašković, Aralica ili Selenić. Film ‘Siroče‘ daje se na HFF-u u Zagrebu
Po svojim bi se opsesijama Nemes dobro uklopio u (post)jugoslavenske pisce krvi i plemena kao što su Vuk Drašković, Aralica ili Selenić. Film ‘Siroče‘ daje se na HFF-u u Zagrebu

Godine 2015., tada nepoznati mladi mađarski redatelj László Nemes predstavio je u Cannesu svoj debitantski film "Saulov sin". Film se preko noći pretvorio u filmski događaj godine. U Cannesu je osvojio veliku nagradu žirija, potom i Europsku filmsku nagradu, a na koncu i Oscar. Kritiku i struku to je više fasciniralo što je mladom redatelju uspjelo snimiti film o nečemu što se smatralo nesnimljivim, gotovo pa filmskim tabuom: a to je Auschwitz.

"Saulov sin" bavio se naslovnim likom Saulom, Židovom koji u Auschwitzu preživljava kao pomoćni ropski radnik. Saul među mrtvima prepozna tijelo svog sina te riskira sve, uključujući i bližnje uznike, ne bi li sinu upriličio dolično opijelo (kadiš). "Saulov sin" bio je film iz kojeg se vidjelo da je Nemes spektakularan talent - pravi maj...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 09:42