PIŠE JURICA PAVIČIĆ

'NAPAD NA NILE HILTON' Dobar, punokrvni krimić koji baca rukavicu u lice 'kolonijalnoj podjeli rada' u filmskom svijetu

 
 

Filmska kultura, jednako kao i ona književna, počivaju na podjeli rada koja je duboko kolonijalna. Kao što u stvarnom ekonomskom svijet tehniku i aute kupujete od Nijemaca, a od trećeg svijeta kupujete egzotične rukotvorine, tako i u filmskoj i književnoj produkciji postaje “industrijski proizvodi” i postoje “rukotvorine”.

I u filmu i u književnosti, podjela rada je neumoljivo jasna. Žanrovski filmovi su za Amerikance, Francuze, Skandinavce, te u zadnje vrijeme Korejce. A autorima iz Azije, Afrike i istočne Europe posao je da pričaju svoje lokalne, priproste priče preko kojih pretresaju vlastite kolektivne identitete, nacionalne/obiteljske sudbine te rekreiraju “lokalni kolorit”. To je “tržišna niša” koju bespogovorno i pognute glave servisiraju naraštaji režisera i pisaca,...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2025 06:42