GLUME ZENDAYA I TOM HOLLAND

Snimanje epskog filma Christophera Nolana još nije niti privedeno kraju, a prve karte već su puštene u prodaju: ‘Može li se ovo replicirati?‘

Matt Damon

‘Odiseja‘ Christophera Nolana 

Universal Pictures

 Flixpix/alamy/profimedia/Flixpix/alamy/profimedia
Zarada od prodaje kino ulaznica prošle je godine u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi pala za 23% u odnosu na 2019. godinu
Zarada od prodaje kino ulaznica prošle je godine u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi pala za 23% u odnosu na 2019. godinu

Novi film slavnog redatelja Christophera Nolana, epska adaptacija Homerove ‘Odiseje‘, u kina bi trebala doći tri godine nakon izlaska biografskog filma o fizičaru J. Robertu Oppenheimeru. O prikazivanju filma, dakle, nema govora sve do narednog srpnja. Ipak, teaser najava za film, čiji glumački ansambl predvode Tom Holland, Zendaya i Matt Damon, u kinima se pojavio već ovog mjeseca, dok su 17. srpnja, točno godinu dana prije predviđenog izlaska filma, u prodaju puštene i karte za prvi vikend njegova prikazivanja, piše BBC.

Karte za Imax (70mm) već narednog su dana mahom rasprodane, a u igru već su ušli i preprodavači. Interes za karte još je nevjerojatni s obzirom na činjenicu da snimanje filma još nije niti privedeno kraju.

Fanovi su, piše BBC, posebno entuzijastični i oko filma na 70-milimetarskoj vrpci, poznatog po "nenadmašnom vizualnom doživljaju". Nastao tijekom pedesetih godina prošlog stoljeća, film na 70-milimetarskoj vrpci u posljednje je vrijeme ponovno u uzletu zahvaljujući filmašima poput Quentina Tarantina, Paula Thomasa Andersona te Ryana Cooglera.

Nolanova ‘Odiseja‘ trebala bi, u svakom slučaju, ljude privući u kina. Kako kaže novinarka Tatyana Arrington, "klinci vole Zendayju. Starija generacija voli Matta Damona. Ova pak osoba voli Lupitu (Nyong‘o). Ima ponešto za svakoga. Mnoge ljude zanima grčka mitologija".

"Studiji moraju uzeti u obzir kreativna marketinška rješenja jer se ne natječu samo s drugim medijskim sadržajem i formatima, već i promijenjenim konzumentima s kratkim rasponom pažnje", naglašava Sanjay Singh, osnivač filmskog studija Nukhu.

Zarada od prodaje kino ulaznica prošle je godine u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi pala za 23% u odnosu na 2019. godinu. Tome padu pridonijeli su, piše BBC, pandemija, holivudski štrajkovi, streaming platforme te činjenica da su mnogi filmovi danas na tim platformama dostupni samo nekoliko tjedana nakon izlaska u kina.

image

Christopher Nolan

Xposureuk/backgrid Uk/profimedia/Xposureuk/backgrid Uk/profimedia

No, može li se ovaj potez (prodaja karata godinu dana unaprijed) replicirati ili su Nolan i entuzijazam oko njegovih filmova anomalija, pita se BBC.

Nolanov fan i filmofil iz Chicaga Jack Cunningham smatra da takva strategija može poći za ruke jedino redatelju filmova "Interstellar" i "Početak".

Ipak, BBC upozorava i na nedostatak filmova snimanih na 70-milimetarskoj vrpci. S odgovarajućom opremom u SAD-u trenutno raspolaže samo šesnaest kino dvorana. Ulaznice za Imax i Imax 70 mm su, povrh toga, i znatno skuplje, čak i ako se u obzir ne uzmu pretjerane cijene preprodavača.

Iako interesa za rane karte za Nolanov film ne nedostaje, Cunningham za ulaznicama, veli, nije posegnuo.

Da bi pogledao "Tenet", "Interstellar" i "Oppenheimera", Cunningham je bio spreman putovati tri sata do najbliže Imax dvorane u Indianapolisu. Prodaju ulaznica za "Odiseju" okarakterizirao je, pak, kao "marketinški trik".

"Generalna premisa promišljanja o tome gdje ću biti za godinu dana kako bih kupio ulaznice za film je pomalo ridikulna", smatra.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 16:49