NOV PRISTUP KLASICIMA

OLIVER FRLJIĆ U BERLINU Ani Karenjini je dao pištolj u ruke, bijesne žene otele su se tračnicama i obračunale se s Putinom i ostalim vladarima

 YouTube Screenshot
Sve je u ovoj predstavi kao u klasičnom građanskom teatru, sa šljaštećim kostimima, krhkom Anom Karenjinom...
Sve je u ovoj predstavi kao u klasičnom građanskom teatru, sa šljaštećim kostimima, krhkom Anom Karenjinom...

Scenu čine željezničke tračnice, niz paralelnih kolosijeka. Ana Karenjina bacila se pod vlak jer joj ništa drugo nije preostalo. Tako se to činilo ruskoj plemkinji 19. stoljeća, tako smo Tolstojevu Anu Karenjinu čitali od obavezne lektire u srednjoj, kao okamenjenu sudbinu jednog od tragičnih ženskih likova, uvijek tako nesretnih i pasivnih. Zato što nismo znali ili htjeli čitati, pokazuje nam Oliver Frljić. On je Ani Karenjinoj dao pištolj u ruke i pustio je da učini što želi. O da, htjela je to: nije se bacila pod vlak, ubila je Karenjina, bijesne žene otele su se tračnicama i svrgnule vladare, bivše i današnje, uništivši golem portret Vladimira Putina koji je u tom okviru naslijedio Lenjina i carske prethodnike.

Oliver Frljić je u berlinskom kazalištu Maxim Gork...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 08:39