JEZIKOSLOVLJE

HRVATSKI ŽARGON NA 'FEJSU' Hijene nikada ne komentiraju, a komunicirajusamo smajlićima

 Davor Pongračić/CROPIX
Hrvatski korisnici napravili su zanimljivu podjelu profila, a na primjeru Facebooka kao bogatog izvora žargonizama pokazalo se da su prilično inventivni, tvrdi Antun Halonja, viši znanstveni suradnik s Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Hrvatski korisnici napravili su zanimljivu podjelu profila, a na primjeru Facebooka kao bogatog izvora žargonizama pokazalo se da su prilično inventivni, tvrdi Antun Halonja, viši znanstveni suradnik s Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje

ZAGREB - Hijene, špijuni, emotivci, pijetlovi, lopovi - iako bi mogli biti likovi neke krimi priče iz životinjskog svijeta, zapravo su žargonizmi posvećeni šarolikom društvu s Facebooka koje su u međusobnom opisivanju izmislili kreativni hrvatski korisnici te društvene mreže, ovisno o tome kako ju tko doživljava.

Hijene su korisnici koji nikada ništa ne komentiraju, a komuniciraju samo osjećajnicima (emotikonima, smajlićima), dok su špijuni sveprisutni, ali ne ostavljaju tragove, ne pišu statuse, nikada ne komentiraju i nikada ništa ne lajkaju iako redovito čitaju, rekao je za Hinu Antun Halonja, viši znanstveni suradnik s Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, autor teksta "Fejsbučenje do zore" objavljenog u časopisu "Hrvatski jezik" tog instituta.

'Pijetlovi' ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 22:31