HOTEL POPUT MUZEJA

La Mamounia: Mjesto koje je Churchill zvao najljepšim na svijetu

Mamounia je nazvana po vrtu koji je princ Mamoun u 18. stoljeću dobio od oca kao vjenčani dar

Marakeška La Mamounia, jedan od najpoznatijih svjetskih hotela, svojevrsni muzej u kojem se art deco miješa s arapskim i berberskim geometrijsko-florističkim ornamentima i kaligrafijom, nedavno je nakon temeljite obnove ponovno otvorena. Jalila El Ofir, glavna menadžerica za odnose s javnošću, za Jutarnji je list pokazala najpopularniji Mamounia apartman nazvan po Winstonu Churchillu, gostu koji se ovdje redovito vraćao. Dok ulazimo u apartman u čijem hodniku sad stoje portreti slavnog britanskog premijera, El Ofir priča anegdote iz Churchillova doba. Ne samo da se Churchill uvijek vraćao Mamouniji, već je za hotel govorio da je to “najljepše mjesto na svijetu”. Ovdje je slikao s balkona gledajući obrise gorja Atlas, od Marakeša udaljena 100-tinjak kilometara. Jedna od njegovih slika, nastala upravo u Mamouniji, “Zalazak sunca nad gorjem Atlas” nedavno je na aukciji u New Yorku prodana za 350.000 dolara. Druga, naslikana ovdje, koju je poklonio Trumanu, prodana je za 950.000 dolara. U hotel je, na sastanke s Churchillom, za vrijeme Drugog svjetskog rata dolazio i Roosevelt.

Hotel su 1923. napravili arhitekti Prost i Marchisio, i iako je tijekom posljednjih 90 godina više puta obnavljan, vlasnici su očuvali početnu ideju. Ovaj put angažirali su slavnog francuskog dizajnera interijera Jacquesa Garciju koji je tri godine radio s lokalnim marokanskim umjetnicima, uglavnom koristeći tradicionalne ovdašnje materijale. Garcia je na koncu za obnovu potrošio 180 milijuna dolara i stvorio autentičan marokanski luksuzni interijer. Doslovce sve je izmijenjeno. Nekadašnji art deco sad je dijelom ustuknuo pred raskošnim ambijentom arapsko-afričke palače. Hotel ima 210 soba i tri riada, zasebno izdvojena objekta, od kojih svaki ima tri sobe i bazen.

Dragocjeni zeleni dragulj

- Postoje samo tri zlatna pravila o ovakvoj palači: elegancija, elegancija i elegancija. Maroko je vjerojatno jedino mjesto na svijetu gdje lokalni umjetnici još oslikavaju zid na isti način kako je rađen i nekakav original u 16. stoljeću - komentirao je nakon završetka radova na hotelu Jacques Garcia.

Smještena uza zidine koje omeđuju medinu, najstariji dio Marakeša, Mamounia je ime dobila po 200 godina starom vrtu koji je princ Mamoun u 18. stoljeću dobio kao vjenčani dar od svojeg oca. Za golemi brižno njegovani vrt i danas kažu da je, bez obzira na vrhunske dizajnere, kuhare i menadžere koje okuplja hotel, ponajbolji njegov dio.

Ovdje kažu da je Mamounia za Marakeš ono što je Louvres za Paris. Svaki turist koji dođe u Marakeš želi vidjeti i Mamouniju. I dok su nekad namjernici mogli slobodno lutati Mamounijinim vrtovima, danas se u hotel muzej ne može ako niste barem rezervirali stol za ručak.

U hotelskom lobiju u kojem je Alfred Hitchcock nekoć snimio nekoliko scena za “Čovjeka koji je previše znao” atmosferu čine diskretna rasvjeta i ambijentalna glazba. Naokolo bešumno klizi brojna posluga. 770 ljudi, odjevenih u različite ovdašnje tradicionalne nošnje, što će reći da na svaku sobu dolaze četiri člana posluge. Kažu da je Hitchcock baš za jednog od boravaka u Maroku i Mamouniji dobio inspiraciju i za svoje “Ptice”. S prozora je, navodno, volio promatrati lokalne grabežljivice.

Kombinacija istoka i zapada

U hotelu su odsjedali i vraćali se mnogi i različiti, od Charlieja Chaplina do Micka Jaggera i Sharon Stone. Na nedavnom novom otvorenju među gostima su bili Gwyneth Paltrow, Adrien Brody, Jennifer Aniston, Orlando Bloom.

U Mamouniji gostima nude posebno osmišljen wellnes centar, najbolju kombinaciju Istoka i Zapada. Marianne Nielsen, voditeljica centra, ističe da imaju spoj vrhunskog luksuza, tradicionalnih kupelji i ljekovitih berberskih sapuna i trava. - Ljudi ovamo dolaze po vrlo specifičan tip luksuza koji nosi crtu Mamounijine posebnosti. Osim toga, gosti vole i činjenicu da je hotel u lokalnom, a ne u vlasništvu nekakvog međunarodnog lanca. Ne natječemo se s drugim vrhunskim svjetskim hotelima. Nismo ni tražili da nas se klasificira po zvjezdicama - kažu u menadžmentu.

Globalna kriza nije pogodila turizam u Maroku. Ovdje su lani zabilježili porast broja turista od 7 posto. Uspješno privlače velike međunarodne i arapske fondove pa je zemlja postala veliko svjetsko turističko gradilište. Za ovu godinu prognoziraju rast od 10 posto u turističkim posjetima. Nedugo nakon otvaranja Mamounije u Marakešu je održan i najveći arapski sajam turističkih profesionalaca, namijenjen hotelijerima, agencijama, operatorima, avionskim kompanijama, investitorima…

Princeza i njezina pratnja

Na sajmu, osim jedne putničke agencije, nije bilo turističkih radnika iz Hrvatske. Hrvatsko veleposlanstvo organiziralo je nacionalni štand, turističke plakate i prospekte, a veleposlanik Darko Bekić na sajmu je razgovarao s visokim marokanskim dužnosnicima i velikim ulagačima u marokanski turizam.

Veleposlanstvo je i lani ovdje napravilo nacionalni štand, nakon čega su Jadran posjetile prve organizirane grupe marokanskih i tuniskih turista. U Hrvatskoj su ti turisti boravili dva tjedna i za to prosječno ostavili oko 2000 eura, iako su hrvatski aranžmani bili nešto skuplji od sličnih na Tajlandu i Maldivima. Procjenjuje se da na marokanskom tržištu imao 4-5 milijuna potencijalnih turista razine srednje europske klase, ali i klijentela koja je zainteresirana za najlukuszniju ponudu, iznajmljivanje vila, privatnih jahti…

Marokanska princeza Lalla Meryam i njezina pratnja od 50 ljudi lani je hrvatskom turizmu donijela više nego 1000 - 1500 individualnih njemačkih gostiju srednje klase.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 07:47