ANTIČKI ŠTIH

NOVO LICE KULTNOG DISKA 585 NA BRAČU Zagrebački jetsetteri i zvijezde obožavaju klub na Bolu koji su uredili akademski kipari

    AUTOR:
    • Tena Šarčević

  • OBJAVLJENO:
  • 25.07.2018. u 23:30

 

Bol na otoku Braču dobio je prvi ozbiljan klub još od zatvaranja Facesa.

Klub 585, smješten nekoliko minuta hoda od Zlatnog rata, tako je već lani u svojoj prvoj sezoni postao epicentar noćnih zbivanja na Braču. The Shapeshifters, David Morales, Terry Francis, Niki Belucci, Paolo Barbato stali su za DJ pult u premijernoj sezoni, a svi osim Barbata vraćaju se i ove godine, uz zanimljive dodatke - sezonu je s velikim stilom otvorio južnoafrički dragulj Black Coffee, najcjenjeniji afrički DJ, a tijekom ljeta dolaze i Pete Tong, Mahmut Orhan, Jakša Jordes, Toolroom...

U 585 zabavljali su se Natali Dizdar, Igor Vori sa suprugom Oljom, njegov kolega Zlatko Horvat, fotografkinja Dora Šarić, Zvone Boban, NBA igrač Jusuf Nurkić...

- U Bolu se prije 585 ponuda svodila na Varadero, koji je više dnevno ili ranovečernje mjesto, tako da se ovo pokazalo kao pun pogodak. Procjenjujemo da nam je u prvoj sezoni kroz klub prošlo oko 40 tisuća ljudi, a opravdano optimistično u budućnosti očekujemo i do 70 tisuća po sezoni. Gosti su nam većinom stranci, ali od 15. srpnja do 15. kolovoza vidljivo je i da je Bol drag zagrebačkom jet-setu - priča nam Danijel Čamber, koji klub vodi uz Matu Ivančića, čija obitelj je vlasnik kluba.

 

Ukopan u zemlju

- Građevinski radovi su nam prošle godine malo kasnili pa smo sad napravili nekoliko više tehničkih preinaka i spremni smo za novo ljeto - objašnjava Čamber pa dodaje kako vjeruje da će se klub, kako njegova priča bude rasla, dodatno adaptirati te da postoji šansa da će već idućeg ljeta biti postavljena unutarnja galerija na mjestu gdje je danas backstage za DJ-e, a preinake su moguće i na staklenom krovu kluba. Rast će sigurno i pažnja koja će se pridavati ovome klubu - iako su dovodili vrhunska svjetska imena, prošle su godine, namjerno ili slučajno, prošli pomalo ispod radara i nisu dobili zasluženu veliku medijsku pažnju.

Inače, klub su vizualno osmislili Nedjeljko Mikac i Igor Lenard.

- Htjeli smo da sve bude osmišljeno baš za 585, kompletan interijer i namještaj. Na ulazu smo postavili veliki upečatljivi reljef, tegle za cvijeće izgledaju kao kamenice, nema plastike, poliestera, stiropora i drugih umjetnih materijala, a brački kamen korišten je za detalje - priča Lenard, inače akademski kipar koji je radio i na karlovačkom muzeju rijeka Aquatika.

- Išli smo i na to da napravimo namještaj koji će djelovati kao skulptura, a istodobno biti funkcionalan. Imamo, primjerice, luster koji izgleda poput molekule zlata, što je vrlo simbolično jer je 585 zapravo oznaka za 14-karatno zlato - objašnjava Lenard ideju iza kluba, koji je smješten praktički u šumi, ima podij koji izgledom podsjeća na amfiteatar i u određenoj mjeri je spušten ispod razine zemlje, što pridonosi i kvaliteti zvuka.

 

- Osnovna ideja pri projektiranju u prvom redu bila je stopiti se gotovo mimikrijski s krajobrazom maksimalno ga uvažavajući. Tako je cijeli paviljon zapravo ukopan kako ne bi agresivno narušio vizuru uzvišenja na kojoj se nalazi parcela i pogled prema brdu iza. Cijela građevina je zapravo prozračan paviljon s monolitnom fasadom dijelom izrađena od drveta, a dijelom od kamena. Boja kamena je siva čijim se odabirom također željelo uklopiti u boju stijena u okruženju. Uglavnom su korišteni prirodni organski materijali.

Centralni podij je zapravo ukopan i s prilazne ceste uopće se ne vidi u smislu funkcije, tako je postignut efekt gledališta antičkog kazališta, a opet je potpuno očuvana vizura lokacije. Ideja je bila minimalnim vizualnim jezikom ostvariti ugodnu atmosferu nekog klasičnog ljetnikovca vile. Sve je izrađeno u jednostavnim velikim plohama i dominiraju prirodni materijali - priča Nedjeljko Mikac, također po struci kipar, koji je poznat po uređenju kavane Johann Franck i kluba Pepermint.

 

20 godina razvoja

Obitelj Ivančić, u čijem je klub vlasništvu, jedna je od onih koji su postavili kamen temeljac bračkom turizmu, kojim su se počeli baviti prije više od dvadeset godina.

- Najprije smo na Zlatnom ratu bili otvorili pizzeriju u hotelu. Nakon nekog vremena hotel je stavljen na prodaju, a mi nismo htjeli izgubiti pizzeriju pa smo kupili hotel. U sklopu njega otvorili smo i koktel bar Varadero. Imamo i beach bar Auro i dvije slastičarnice. Nakon nekog vremena odlučili smo se i za diskoteku. Htjeli smo dislocirati buku iz središta mjesta pa smo pronašli sadašnju lokaciju i upustili se u investiciju - kaže Ivan Ivančić, glava obitelji, koji biznis od samih početaka vodi skupa sa svojim šogorom i, kako kaže, kompanjonom.

- Kad smo tek došli na Brač, kao što sam rekao, krenuli smo s najmom i nismo imali u planu da će doći do ovoga. Radili smo svoj posao, bili vrijedni i uporni i korak po korak proširili posao - objašnjava Ivančić te kaže da su u posao uključena njegova, kao i djeca njegova šogora, kojih je sveukupno osam.

- Sveukupno imamo oko 150 zaposlenih, od čega su trećina stalno zaposleni radnici, isto toliko stalni sezonci, a ostalo radnici koje zapošljavamo po potrebi - ističe Ivančić te dodaje da je iznimno zahvalan načelniku i direktoru turističke zajednice, s kojima je tijekom svih godina uspješno surađivao.


Promo

Izdvajamo