AMERIČKI HRVAT

'Uvjeren sam - da mi se nije posrećilo u produkciji, danas bih bio konobar'

Radovich je bio gost predavač netom održanog Weekend Media Festivala na kojem je iznio svoja iskustva iz 15 godina duge karijere
 Goran Šebelić/CROPIX

Prije 20 godina nitko ne bi rekao da ću nešto postići u životu. Ni ja to ne bih rekao. Bio sam izgubljen, mlad i nisam znao što želim. Nisam bio dobar student, ocjene su mi bile jedva dovoljne da se provučem i onda mi je jedan prijatelj slučajno spomenuo da poznaje nekog na NBC-ju i da traže nekoga za praksu. Tada sam studirao marketing i nisam imao baš nikakve veze s televizijom, ali volio sam sport i odlučio sam pokušati. Došao sam na NBC i u jednom danu moj se život promijenio. Odmah sam shvatio da je televizija posao za mene jer mi je sve iste sekunde bilo jasno i sve mi je išlo od ruke. Da nije bilo te slučajnosti, danas bih bio konobar, potpuno sam uvjeren u to. Jer ako me nešto ne zanima, onda sam potpuna nula, a ako me zanima, predajem se do kraja, kod mene nema sredine - ispričao je Pete Radovich, Amerikanac hrvatskih korijena, koji je danas kreativni direktor na velikoj američkoj TV mreži CBS.

Rođeni Njujorčanin

I ne samo to - za svoj posao koji uključuje produciranje Superbowla, NBA-a, Olimpijskih igara te od ove godine kultne emisije ‘60 minutes’ nagrađen je čak sa 18 Emmyja, što je nevjerojatan uspjeh čak i za američke pojmove. Međutim, rođeni Njujorčanin koji sebe voli nazivati bodulom (majka mu je s Pašmana, a otac s Kaprija), gotovo je nevjerojatno skroman, iako je upravo njegovo ime stajalo iza Superbowla koji je sa 101 milijunom gledatelja oborio sve rekorde gledanosti.

- Istina, toliki broj Emmyja je velik uspjeh i za američke prilike i ja sam nažalost poznat po tome. Ali ja samo radim svoj posao, najbolje kako ga znam raditi i ne radim ga za Emmyje nego zato što ga volim, zbog sebe, jer me veseli. Sigurno u Americi postoji i najbolji čistač ili poštar, ali za to nitko ne dijeli nagrade, a ja sam sasvim slučajno odabrao posao koji se nagrađuje tim kipićima. U početku mi je osvajanje tog priznanja bilo nevjerojatno i danas mi nešto znači, ali ne radim za njih. Jedan sam dao majci, drugi su vjerojatno u podrumu, a na tri koja sam osvojio u godini kada su se rodili moji sinovi, desetogodišnji Luka, osmogodišnji Kristijan i petogodišnji Marko, dao sam ugravirati i njihova imena. Drže ih u svojoj sobi, igraju se s njima, znate kakva su djeca - ispričao je Radovich koji je bio gost predavač netom održanog Weekend Media Festivala na kojem je iznio svoja iskustva iz 15 godina duge karijere. Ipak, bez obzira na to što stoji iza prijenosa najpopularnijeg sporta u SAD-u, američkog nogometa za čija TV prava CBS izdvaja čak milijardu dolara, Radovich ima vremena za obitelj.

Superbowl je najzahtjevniji

- Zahvaljujući internetu, mobitelu i skypeu često radim od kuće kako bih imao vremena za djecu. Ali kada se radi, onda se stvarno radi. Odlazim rano i vraćam se vrlo kasno. Dva tjedna uoči Superbowla je najgore, po cijele dane ste na poslu, a spava se po tri, četiri sata u najboljem slučaju. Pripreme za Superbowl su daleko najteže, velik je to pritisak zato što se greške ne mogu ispravljati jer sve ide uživo. Ali, kada utakmica završi, preplavi me osjećaj zadovoljstva zbog uspjeha, jer smo napravili show za 100 milijuna ljudi, a i sretan sam što je gotovo, što mogu napokon spavati, vidjeti obitelj, živjeti svoj život - kaže sportski producent.

Iz Radovčić u Radovich

Dok Pete priča, sve djeluje tako jednostavno, no žestoka konkurencija u televizijskom svijetu brzo pomete i one koji su stigli preko “stričeva”, jer i u Americi toga ima.

- Ako imaš smisao, ako znaš to raditi, onda ćeš i uspjeti. U nekim se poslovima i u SAD-u može doći do vrha preko veze, ali sportskom mediju, televiziji, to je praktički nemoguće. Nisam imao vezu u početku, neki jesu, ali čim uđeš u taj svijet, sam si i sve je na tebi - objašnjava Radovich koji je inače prva generacija u obitelji koji se rodio pod tim prezimenom, jer su mu didi kada je došao u Ameriku rekli da mora skratiti prezime. Tako su su od Radovčića postali Radovich, otac mu je u SAD-u upoznao majku, dobili su sina i kćer te živjeli, kako sam to Radovich kaže, pravim životom imigranata.

- Stanovali smo u jednosobnom stanu, a ja sam spavao na kauču. Počeli smo od ničega. Baš ništa nismo imali i kada danas to pričam, ljudi me ne razumiju - prisjeća se Radovich, koji i danas radije sa suprugom, koja podrijetlo vuče s otoka Zverinac, i djecom za ljetni odmor bira Dalmaciju, od Pariza ili Bahama, jer se tu ne osjeća kao turist. S obitelji provode gotovo cijelo ljeto na Jadranu, družeći se s prijateljima i uživajući u sasvim drugačijem životu od onog u njujorškog ‘mravinjaka’. To mu je prilika i da pogleda kako televizije u Hrvatskoj prate sportske događaje, među ostalima i njemu omiljeni nogomet, kojeg je i sam trenirao u mladosti.

- Zapravo mi se sviđa gledati sport, bez glazbe, grafike i svega što dodajemo u Americi kako bi ga napravili što atraktivnijim i privukli gledatelje. Ovako ostaje samo ogoljena igra, na koju čovjek pomalo i zaboravi kada je pretvorite u show - smatra Radovich. Inače, početkom ove godine ostvario mu se još jedan san iz djetinjstva, početkom godine postao je jedan od producenata emisije “60 minutes”, i to ponovno sasvim slučajno.

- To doživljavam svojim najvećim uspjehom u karijeri. Imao sam ideju za priču o uspjehu igrača sa Samoe, otočića ne većeg od Pašmana, kojih ima jako puno u ragbiju. Ta priča toliko se svidjela mom šefu, koji je i direktor sporta i newsa na CBS-u, te ju je odlučio dati za ‘60 minutes’. Šef mi je, pa nisam mogao ništa, ali oni su sami shvatili od koga je to došlo i predložili mi da budem prvo koproducent, a potom producent.

Dokazao se i izvan sporta

Tako sam iz sporta upao u najjaču emisiju u Americi i to mi je bilo kao svih 18 Emmyja zajedno.

Taj osjećaj kada sam vidio svoje ime na ekranu, na špici od ‘60 minutes’, emisije koju gledam od svoje desete godine i ne propuštam ni danas, bio je neopisiv.

Naježio sam se, suze su mi krenule na oči, iako sam bio mnogo puta na televiziji. Bio mi je to dokaz da nisam samo čovjek za sport, već da sam dobar producent koji može raditi sve - zaključio je na kraju Radovich koji je i dalje dio tima “60 minutes”, ali je nastavio raditi i sport.

Michael Jordan ga je najviše impresionirao

‘Bio je kao neko mitsko biće’

Pete Radovich u svojoj karijeri imao je prilike upoznati i raditi s brojnim sportskim legendama, no susret s Michaleom Jordanom najviše ga je impresionirao.

- Bilo je to nevjerojatno iskustvo. Prvi put u karijeri imao sam osjećaj da je ispred mene neko mitsko biće, a ne čovjek, koliko sam bio impresioniran. Od celebrityja s kojim sam radio daleko mi je najdraži Jay-Z, bio je odličan, vrlo, vrlo jednostavan i pristupačan - ispričao je Radovich s čijom se djecom u stanci snimanja spota za Superbowl reper čak i poigrao.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 13:26