ETIKETA MARC JACOBS

I punašne žene konačno će moći nositi visoku modu

Jacobs bi za sobom mogao povući i Laurena i Kleina, a zajedno bi stekli veliku prednost nad Guccijem i D&G-om čija se odjeća teško može prilagoditi punašnijima

Popularni dizajner svjetskoga glasa Marc Jacobs odlučio se na pomalo revolucionarni korak u svijetu visoke mode - njegove kreacije izrađivat će se i u brojevima većima od 42.

Iako neće biti riječ o najvećim odjevnim veličinama, već samim time da neki slavni dizjaner želi da njegovu odjeću nose i “plus size” žene, što je naziv skovan u modnim krugovima, osvjetlava se obraz čitavoj dizjanerskoj sceni. Visoka je moda uvijek zazirala od brojeva koji nisu namijenjeni vitkim ženama (zamislite samo da se na takvo što odluči Karl Lagerfeld, mrzitelj debeljuca), no, zazirala je i od toga da od ekskluzive postanu komercijala pa se i to dogodilo.

Glavni direktor Marc Jacobs brenda Robert Duffy za sada ipak tek iskušava bilo javnosti, odnosno, naglašava kako je uvođenje broja 42 još uvijek stvar pregovora, ne i konačna odluka, a na svom je Twitter profilu malo i otvorio dušu: “Ja sam veliki čovjek. Nije mi lako pronaći odjeću.

Tržište +size je sve veće

Mogu, naravno, dati šivati odjeću po mjeri. Pokušao sam i s dijetama, ali mrzim izraz ‘plus size’ - ima li netko kakav prijedlog?”

No, ne razmišlja tvrtka o većim brojevima iz hira, ili samo zato što je njihov direktor krupan, već zato što bi to za osim povećanja popularnosti značilo i povećanje prodaje. Ili kako je to za jedan američki medij pojasnio Kark McKeever, osnivač i vlasnik konzultantske tvrtke Visual Thinking, “taj dio tržišta (žene koje nose veće odjevne brojeve, nap. p.) ne smije se ignorirati”.

- To tržište raste iz godine u godinu i bilo bi suludo ne razmišljati o tome da se ubaciš. Brend koji se prvi odluči probiti na tržište za punije žene zasigurno će izvući korist u smislu popularnosti. Tada bi masovniji brendovi poput Ralpha Laurena i Calvina Kleina došli u poziciju da i oni moraju uvesti veće brojeve ukoliko žele ostati konkurentni, a njih bi pak počeli slijediti europski brendovi - pojasnio je pa otkrio da bi se tada u vrlo nezahvalnoj poziciji našli brendovi poput Guccija i Dolce&Gabbane. Zašto? Zato jer je njihov dizajn tradicionalno predviđen za točno određenu žensku figuru - onu mršavu.

Prilagodba većim krojevima teško bi sjela i Victoriji Beckham i brendu Chloé, jer ne proizvode odjeću veću od broja 42, to je za njih krajnji maksimum. Svi se uglavnom opravdavaju time da je mnogo zahtjevnije proizvoditi odjeću iznad broja 44, jer je taj višak kilograma “na ženama drugačije raspoređen”.

Važno je što se nosi

Neke se debljaju u bokovima, neke u gornjem dijelu tijela, nekima se svaki gram viška nakuplja na nogama, neke “izgube struk”... Zato bi, tvrde, dizajn određenog komada odjeće u velikome broju nerijetko ispao neprepoznatljiv.

A i teško je odlučiti kojem će se tipu ženskoga tijela prilagoditi, pojašnjavaju dizajneri, no, prema onome što vidimo u trgovinama iz sezone u sezonu, čini se da nikoga nije briga kakva tijela žene imaju. Ako se nose uske traperice niskoga struka, ma tko gleda stoji li to većini žena.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 22:08