ZA VITKI MOZAK

Atkinsova dijeta smanjuje mozak

zagreb, 130207carsko meso na ricetu, restoran bon appetitfoto biljana gaurina-posebni prilozi-
 Biljana Gaurina / CROPIX

Prehrana bogata proteinima ne smanjuje samo tjelesnu težinu već i mozak, pokazalo je novo američko istraživanje.

Ona također povećava opasnost od Alzheimerove bolesti u starosti.

Mozgovi miševa koji su bili podvrgnuti dijeti nalik na Atkinsovu – bogatoj proteinima, a siromašnoj ugljikohidratima - bili su u poznijoj dobi lakši za pet posto. Što je najvažnije, dijelovi mozga koji su ključni za pamćenje kod testiranih su životinja ostali nerazvijeni.

Iako još nije definitivno potvrđeno da bi ovakva prehrana mogla imati isti učinak na ljude, ranije su studije pokazale kako hrana bogata voćem i povrćem smanjuje opasnost od demencije.

Sam Gandy, vodeći američki stručnjak za Alzheimerovu bolest, sa svojim je timom pokušao otkriti djelovanje različitih vrsta ishrane na mozak miševa. Testirane životinje bile su genetski modificirane tako da su bile sklone stvaranju beta amiloida, otrovnih plakova koji uzrokuju odumiranje stanica mozga i gubitak pamćenja karakteristične za Alzheimera.

Prema izvješću predstavljenom u časopisu Molecular Neurodegeneration reports mozgovi miševa na proteinskoj dijeti bili su lakši nego kod miševa na normalnoj prehrani, međutim, kod njih nije istovremeno zabilježeno povećanje količine plakova.

Na vrhuncu popularnosti Atkinsova dijeta imala je milijune sljedbenika širom svijeta, osobito u zapadnim zemljama. Međutim, mnogi su od nje odustali kada se pokazalo da ima štetne nuspojave poput promjena raspoloženja i konstipacije te da može povećati opasnost od srčanog udara i problema s bubrezima.

26. travanj 2024 08:28