MALI NARANČASTI

Dinosauri su imali šareno perje

AFP

Iako su dinosauri u filmu Jurski park rekonstruirani na temelju pouzdanih znanstvenih informacija i djelovali su vrlo uvjerljivo, nitko zapravo pojma nije imao koje su boje bila ta davno izumrla stvorenja. Do danas!

Naime, prema izvješću predstavljenom u časopisu Nature, tim kineskih i britanskih stručnjaka otkrio je kako je 125 milijuna godina star maleni dinosaur mesožder Sinosauropteryx bio prekriven narančastim paperjem.

Tim je istraživanje započeo proučavanjem fosilnih ostataka pretka ptice Confuciusornis koji je živio u vrijeme krede. Njegovo odlično očuvano perje pronađeno je nedavno na sjeveru Kine.

Pomoću elektronskih mikroskopa stručnjaci su otkrili sićušne strukture tzv. melanosome koji sadrže pigment melanin.

- Melanin daje boju ljudskoj dlaci i životinjskom krznu – objasnio je voditelj istraživanja profesor Mike Benton sa sveučilišta Bristol.

Melanosomi različitih oblika stvaraju različite boje. Kuglasti oblici stvaraju crvenkastu boju, a oni oblika nalik na kobasicu sivu boju.

Tim je potom analizirao tragove perja kojima je dinosaur, velik poput današnjeg purana, bio ukrašen po glavi, leđima i repu. Već u fosilnim ostacima bilo je vidljivo da je životinja imala svjetlije i tamnije pruge, a podrobnije istraživanje pokazalo je kako su se bijele pruge izmjenjivale s narančastim.

- To je prvi put da imamo dokaz koji govori koje je boje bilo perje dinosaura – rekao je profesor Benton.

Boje drugih vrsta dinosaura koji nisu imali perje ili gustu dlaku, vjerojatno se neće moći otkriti ovom tehnikom.

Benton ističe kako je studija također potvrdila da su se ptice razvile iz dinosaura.

- Sada znamo da se perje pojavilo prije krila, što znači da se nije razvilo kao dio tijela potreban za letenje već za privlačenje partnera ili za zastrašivanje grabežljivaca – zaključio je profesor.

06. svibanj 2024 01:57