DREVNI KOSTURI

GODINAMA SMO BILI U ZABLUDI, 'LJUBAVNICI IZ MODENE' ZAPRAVO SU BILI MUŠKARCI Prepostavlja se da su bili prijatelji, suborci ili braća

Profimedia, Panthermedia

Drevni kosturi poznati kao "Ljubavnici iz Modene", koji su pronađeni pokopani u Italiji s rukom u ruci, zapravo su bili muškarci, utvrdili su talijanski znanstvenici.

Otkriveni 2009. u sjevernom gradu Modeni, ostaci datiraju iz razdoblja između 4. i 6. stoljeća poslije Krista, i bili su u tako lošem stanju da se mislilo kako je nemoguće odrediti njihov spol pa se pretpostavilo da su muškarac i žena.

Međutim uz novu tehnologiju, koja proučava proteine iz zubne cakline, znanstvenici sa Sveučilišta u Bologni dokazali su da su kosturi pripadali dvojici muškaraca.

"Uspjeli smo izdvojiti proteine iz zubne cakline oba kostura ... te ih pouzdano svrstati u muški spol", objavilo je 20 znanstvenika uključenih u projekt u članku u časopisu Scientific Reports.

Znanstvenici su rekli da je nemoguće odrediti seksualnu orijentaciju ljudi čije su kosture proučavali.

Mogli su biti prijatelji, braća ili suborci.

"Premda ne možemo isključiti da su ta dva čovjeka zapravo bili ljubavnici, nije vjerojatno da su ljudi koji su ih pokopali odlučili pokazati takvu povezanost smještanjem njihovih tijela da ostanu s rukom u ruci", napisali su znanstvenici u izvješću.

Suvremeni stavovi prema homoseksualnosti sugeriraju da se vjerojatno ne radi o vezi između njih dvojice, rekli su znanstvenici.

U Justinianovo doba, u Istočnome Rimskom Carstvu između 527. i 565. poslije Krista istospolni odnosi smatrali su se kaznenim djelom.

26. travanj 2024 02:19