ZNAK 'MUDROSTI'

Znanstvenici: Sijedi ste? Nije kriv stres nego geni!

Znanstvenici su otkrili kako je sijeda kosa 90 postotno uvjetovana genima, a tek malim dijelom čimbenicima okoliša poput stresa

Zbog stresa posijedila sam preko noći, često se čuje tijekom ženskih razgovora. No, danski znanstvenici tvrde da su za sijedu kosu odgovorniji geni nego stres.

Znanstvenici pod vodstvom dr. Davida Gunna proučavali su više od 200 dvojačanih i jednojajčanih danskih blizanki u dobi između 59 i 81 godinu. Kod jednojajčanih blizanki, koje dijele iste gene, nije zamijećena gotovo nikakva razlika. One su sijedile na sličan način što ukazuje da su čimbenici okoliša imali mali utjecaj u tom procesu.

Međutim, kod dvojajčanih blizanki, čiji se geni razlikuju, uočene su razlike u načinu na koji su posijedile. Dr. Gunn, čije je istraživanje objavljeno u časopisu PLoS One, tvrdi da je sijeda kosa 90 postotno uvjetovana genima, a tek malim dijelom čimbenicima okoliša poput stresa.

- Naše istraživanje nudi fascinantan uvid u razlog zašto žene sijede i uvjerljivo pokazuje da čimbenici okoliša nisu tako važni kako se mislilo - izjavio je David Gunn za BBC.

07. svibanj 2024 07:13