Dom na kotačima

Avantura života: Hrvat i Talijanka s malom bebom i dvije čivave planiraju proputovati cijeli SAD

Obitelj Škobić kupila je kamper i njime odlučila posjetiti 62 američka nacionalna parka i svih 50 država
 Petar Skobic

Petar (38) i Aurora Škobić (33), njihova 18-mjesečna kći Eva i dvije male, 14-godišnje čivave Sophie i Chloe. Upravo to je sastav ekipe koja se nedavno otisnula na avanturu života - proputovanje Sjedinjenim Američkim Državama i to u svojoj vlastitoj “kući”, kamperu.

Promjena je to stila života koja je kulminirala relativno nedavno, 6. siječnja, kada je Petar dao otkaz na svom dotadašnjem poslu, u Aldiju, gdje je bio direktor nabave, te se odlučio posvetiti ulaganju u nekretnine i izmamljivanju kuća i stanova, čime se bavi još od 2015. godine. U međuvremenu su pokrenuli i organizaciju za investitore koji se bave nekretninama, Club 500 Real Estate Network, ali i još nešto - novi račun na Instagramu “Office on Wheels” (korisničko ime oo_wheels), a koji sada objedinjuje te dvije strane njihova života - poslovnu i pustolovnu.

Petar Skobic

“I dalje vodim tu organizaciju s putovanja, a i bavimo se nekretninama tako da nam je kamper i dom i ured. U iduća dva tjedna počinjemo i vlog na YouTubeu koji se također zove Office on Wheels. Prvi video bi trebali objaviti ovaj tjedan, idući će biti razgledanje unutrašnjosti kampera, a nakon toga ćemo imati novi video jednom tjedno”, objašnjava Petar.

Plan o spomenutoj pustolovini rađao se neko vrijeme. Istraživali su kampere kojih godinu dana, a istovremeno razmišljali o većem putovanju.

“Oboje obožavamo putovati. Ja sam iz Zagreba došao u Ameriku sa 17 godina. Aurora je sa Sicilije, došla je u Ameriku 2011. Ali, sve to vrijeme sam radio za Aldi i znao da takvo putovanje neće biti moguće ako imam posao. Prije, kad sam imao posao, mogli smo putovati samo preko vikenda ili kad uzmem par dana godišnjeg tu i tamo. U prvom mjesecu sam konačno dao otkaz, a tajming je bio odličan jer je bebica taman imala oko godinu i pol tako da zasad nismo morali brinuti o vrtiću ili školi pa možemo putovati koliko želimo”, objašnjava Petar.

Za motorhome su se odlučili jer se, tvrde, "u njemu osjećaju kao doma i kad putuju"
Petar Skobic

Kamper su kupili dva tjedna nakon što je Petar dao otkaz, a na sam put krenuli su 30. ožujka. Dosad su prošli Kaliforniju, Nevadu i Utah, a detalje o njihovoj pustolovini saznali smo dok su bili na 2500 metara nadmorske visine u planinama južnog Utaha. Sljedeće države na listi su, dodaje, Arizona, New Mexico i Texas.

Zašto su se odlučili putovati kamperom, zanimalo nas je. “Kada ostajemo u hotelima, uvijek nam nešto fali jer ne možemo ponijeti sve što nam treba. Kamper je pravi dom jer uvijek imamo naše stvari i sve je namješteno onako kako mi želimo”, govori, a zatim pojašnjava detalje. “Razmišljali smo bismo li kupili kampericu koja se vuče iza kamioneta (RV) ili da kupimo kampericu koja se vozi kao bus (motorhome). Odlučili smo se za motorhome tako da praktički vozimo autobus i za sobom vučemo naš auto - Jeep Grand Cherokee koji je bio najbolja opcija jer je 4X4 i odličan je za planinske ceste. Odlučili smo se za motorhome jer nekako osjećamo da smo više doma kad putujemo. Ja obično vozim dok cure gledaju nešto na televiziji tako da im vrijeme brže prođe. Često me za vrijeme putovanja Aurora iznenadi sendvičem, a taj dio ne bi bio moguć da smo kupili kampericu koja se vuče iza auta. Isto tako, kad smo odlučivali koju kampericu ćemo kupiti, bilo nam je važno da ima veliki hladnjak, odvojenu spavaću sobu jer beba spava barem jednom preko dana i navečer ide spavati oko 19 sati pa je važno da možemo zatvoriti vrata. Bilo nam je važno da možemo ugraditi stroj za pranje rublja i sušilicu. Na kraju smo se odlučili za 2021 Jayco Precept 34G “, tvrdi.

Unutrašnjost kampera obitelji Škobić
Petar Skobic

Navodi da je opcija motorhomea dobra i zato što oni obično imaju ugrađeni generator za struju koji dobro dođe kad se boravi na mjestima izvan kampova gdje nema struje. Taj generator koristi benzin iz centralnog rezervoara koji se koristi i za motor autobusa tako da može bez problema raditi tjedan dana u slučaju da kampiramo na nekom udaljenom mjestu. Druga stvar na koju definitivno treba paziti jest da kamperica ima dovoljno mjesta za skladištenje stvari. Za nas to uključuje tepihe koji se koriste vani i 10 metara ograde koju sastavimo kad kampiramo tako da peseki mogu biti vani preko dana i Eva se može igrati”, objašnjava.

Kad smo kod Eve, pitali smo, kako je putovati s tako malenim djetetom u kamperu. Malena Eva, tvrdi, obožava kamper. I planinarenje. “Obično je nosim na leđima. Kupili smo poseban ruksak za planinarenje s bebom. Napravljen je tako da pravilno rasporedi težinu između kukova, leđa i ramena tako da možemo planinariti satima a da nas ne bole leđa od nošenja bebe. Jedna stvar na koju uvijek moramo računati je da rasporedimo vrijeme tako da Eva može spavati oko dva popodne i da uvijek jede na vrijeme. To je isto lakše s kampericom nego s hotelima jer imamo sa sobom sve što nam treba za nju”, govori.

Kamperom planiraju obići svih 50 američkih država i 62 nacionalna parka, i to u nekoliko faza ili etapa.
“Ovo prvo putovanje će trajati tri, četiri mjeseca i uključiti Kaliforniju, Nevadu, Utah, Arizonu, New Mexico i Teksas. Drugo putovanje će pokriti Oklahomu, Kansas, Nebrasku, Južnu i Sjevernu Dakotu, Montanu, Wyoming i Colorado. Nakon toga ćemo putovati po američkom sjeverozapadu. To je zasad sve što smo isplanirali. Amerika je ipak prevelika za pokriti u jednom putovanju. Daljina koju prolazimo u prva tri mjeseca je kao da vozimo od Zagreba do Moskve dva puta, s puno pauza i izleta u međuvremenu”, ističe Petar kojemu je, kao i njegovoj supruzi, putovanje oduvijek bilo jako važno.

“Oboje smo vrlo rano naučili koliko je važno upoznati nove kulture i nacionalnosti. Predivni ljudi žive u svim zemljama svijeta i to je jedna činjenica koju želimo naučiti Evu jer mislimo da je to osnovno u njenom razvoju”, kaže za kraj.