10 hrvatskih jahti svjetskog formata

Prema onome što je viđeno na posljednjim velikim europskim nautičkim izložbama u Genovi i Dusseldorfu, a i na posljednjem splitskom Croatia Boat Showu može se ustvrditi da mala hrvatska brodogradnja doseže svjetsku razinu. Prošle jeseni u Genovi je sudjelovalo čak pet hrvatskih tvrtki, što je do prije godinu dana bilo nezamislivo. Sajam u Dusseldorfu samo je to potvrdio. Pičuljanov štand bio je jedan od najdominantnijih u hali 10, bio je tu zadarski Adex, Reful iz Gvozda, splitska Salona 37 proglašena je europskom jahtom godine… Hrvatske se brodice i jahte prodaju se već na svim kontinentima i plove svim svjetskim morima.



Salona 45 najveća je  jahta pod jedrima. Duga je 13,55, a široka 4,25 m

A od početka ove godine još je niz jahti svjetskog formata nastalo u hrvatskim brodskim halama od Zagorja do Dalmacije. U izboru top 10 krenimo s posljednjom Pičuljanovim Elevenom, koja je prošle subote predstavljena na Brijunima. Svaki od tri dosadašnja modela našeg najuspješnijeg malog brodograditelja s najdužom obiteljskom tradicijom - Pičuljana iz Barbata na Rabu dosad je bio bestseler.



Pičuljanovi su prvi, prije četiri godine, izašli u svijet. Na jahtama radi cijela obitelj, sva tri brata: Boris, Joško i Romano i tata Pičuljan. U subotu je na Brijunima predstavio brodicu Eleven - ljepoticu koja je rasla u tajnosti njegovih hala u Rijeci i na Rabu. I ona je djelo Pičuljanovih, od ideje do zadnje bitve, a projekt potpisuje Boris Pičuljan.



Eleven je poludeplasmanac, brodica od 11 metara prilagođenu uvjetima Mediterana, ali s opremom super-jahti. Trup je izrađen od vinil-esterske smole na epoksi bazi u kompozitnoj strukturi, tvrtka Axson je proizvela posebnu vrstu gelcoata za taj brod. Krmena platforma se podiže i spušta hidraulički, pasarela je teleskopska, uvlači se u trup.  



Prostrani kokpit, široki bočni prolazi i pramčana paluba s velikim tapeciranim sunčalištem su pod tikovinom. Od tikovbine je i sav unutranji namještaj. Na brodu su korišteni i ostali prirodni materijali - koža i kamen. Postolje stola u blagovaonici je od bračkog mramora. Brod ima dvije kabine - vlasničku s golemim krevetom u pramcu i na desnom boku još jednu dvokrevetnu kabinu. Obje imaju toalet, vlasnička ima i tuš-prostor. Kuhinja je na nižoj razini od salon-blagovaonice, ima električni štednjak s kermačkom pločom i pećnicu, mikrovalku, frižider, ledenicu…



Prinz 54 teži samo 11,5 tona,a da je klasično građen, imao bi 17 tona 
Pilotsko mjesto čini podesivi naslonjač dvosjed. Dizajn i oprema upravljačkog dijela nalik je onima na mega-jahtama. Sve se vidi na 15-inčnom touch-screenu multi funkcionalnog navigacijskog uređaja Northstar 8000i specijalno pripremljenim za ovaj brod, uz memorijalnu karticu WGA s 15 milijuna boja. Prikaz područja kroz koje se plovi je 3D, a brodski radar, uz preklapanje slike i karte, pokriva područje od 36 milja.



Na brodu je šest daljinskih upravljača kojima se upravlja pasarelom, klimom, podizanjem sidra… Svjetska premijera Elevena bit će ujesen u Genovi, tada će biti poznata i cijena.



Jahta Mondial 54 je najveće, najluksuznije i najskuplje serijsko motorno plovilo ikad proizvedeno u hrvatskoj brodogradnji. To je prva motorna jahta novog hrvatskog brodogradilišta Marine 3000 d.o.o. Prodajna cijena je milijun eura.



Idejni začetnik, autor i realizator projekta splitski je poduzetnik Jadran Tošić koji je u sklopu projektnog studija Marine 3000 okupio tim hrvatskih inženjera. Dizajner eksterijera je Mihael Primorac, interijer je dizajnirala Ivana Peko, konstruktori su Danko Gugić i Dražen Šeparović. Graditelj je tvrtka Marine 3000 d.o.o.



prije pet godina došao je na ideju da gradi luksuzne jahte
Arhitekt Murtić

Mondial 54 pripada tipu sve popularnijih open plovila s karakterističnom coupe izvedbom. Jahta djeluje atraktivno, elegantno, sportski - što je naglašeno metalik bojama. Sve pregrade u Mondialu 54 izrađene su u sendviču poliestera i Airexa debljine 5 cm, a zajedno s oblogama interijera iznose do 8 cm, što je inače standard mega-jahti. U Mondial 54 ugrađena je vrhunska oprema najpoznatijih svjetskih proizvođača brodske opreme.



Na brod se s krme ulazi preko hidraulične pasarele inače skrivene ispod poda kokpita, a na platformu se silazi kroz dva bočna prolaza. Na podu kokpita je tikovina, te taj prostor zajedno s platformom za kupanje ima površinu od 16 četvornih metara.



Iz kokpita se kroz velika staklena vrata ulazi u salon s velikim prozorima i vjetrobranom što omogućuje panoramski pogled u svim smjerovima. Dojmljivosti salona pridonosi i njegova košarkaška visina od 2,20 metra, te obloge od wenge drva, kože i luksuznog tekstila. Kuhinja ima tri frižidera, keramičku ploču za kuhanje i sudoper. U produžetku kuhinje smještena je nešto niža komoda iz koje izlazi 22-inčni LCD TV. Na lijevoj strani salona je kožni trosjed uz kojeg je smješten i kožni naslonjač, a između njih je mali bar sa stilskom stolnom lampom.



Vrlo je bogata upravljačka i navigacijska oprema: radarski ekran 48 nm, GPS/Echo plotter, autopilot, 3-data, daljinski upravljiv reflektor, VHF-DSC, razglas, CD-radio, signalna ploča alarma, pokazivač goriva, brojač metara sidrenog lanca, digitalni MAN paneli motora, razni prekidači i elektronske Bosch komande.



U potpalublju je vlasnička spavaonica s prostranim krevetom, uz nju je toalet s umivaonikom. Ima bočne prozore na obje strane i palubni otvor. Ta kabina nudi potpuni komfor uključujući i klimatizaciju. U krmenom dijelu smještene su dvije gostinjske kabin.



Istodobno je u zagorskom brodogradilištu Prinz Adriatic kod Oroslavja rastao još jedan sličan Coupe, čak iste dužine. Prinz se nije pojavio ni na jednom od posljednjih velikih sajmova, a govorkalo se kako tvrtka propada. Posjetili smo ovu zagorsku tvornicu brodova sagrađenu na njivama u Mokricama kraj Oroslavja i zatekli hale punije nego ikad.



Prinz Adriatic je u tišini proizveo novu jahtu - model 54 Coupe. Čak 15 trupova ovog novog broda stoje u hali jedan do drugog. Svih petnaest jahti već je prodano, kaže direktor Mladen Hren. Kupci jahti su iz Italije, Španjolske i Francuske, Nizozemske, Belgije, Engleske, Danske, Grčke…



Mondial 54 naše je najveće serijsko plovilo
Voditelj proizvodnje, diplomirani inženjer brodogradnje Stipe Nevistić, pokazuje najsuvremeniju tehnologiju gradnje - infuziju u vakuumu, i materijale: stakloplastika, kevlar, epoxi smola. Time se dobiva čvrst, ali lagan brod. Zato Prinz 54 teži samo 11,5 tona, dok bi s klasičnim načinom i materijalima gradnje težio više od 17 tona. Brod ima suvremenu pogonsku opremu: Volvov revolucionarni IPS 600 izum koji je usavršio funkcionalnost i ekonomičnost pogona, a manevarske sposobnosti broda uz upotrebu joysticka doveo do savršenstva.



Brod se gradi u dvije verzije. Obje imaju vlasničku kabinu u pramcu s velikim ovalnim krevetom, ormarima, toaletom i tuš-kupaonicom. Mali salon u potpalublju ima mini-bar i plazma TV. U prvoj verziji postoje dvije gostinjske kabine s dva odvojena kreveta, a u drugoj jedna gostinjska kabina i VIP apartman s ukoso postavljenim velikim krevetom. Iza njih je u obje verzije skiperova kabina s posebnim ulazom iz gornjeg salona. Gornji salon središnje je društveno mjesto na brodu. Naprijed zdesna je pilotska klupa s električnim podešavanjem. Iza njega je blagovaonica za šestero, čija se sofa može pretvoriti u ležaj.



Nasuprot je klub garnitura s još jednim plazma TV-om, i video-glazbeni CD, DVD centar. Naprijed s lijeve strane je kuhinja s keramičkom pločom štednjaka, pećnicom, mikrovalnom pećnicom, frižiderom od 130 litara i zamrzivačem od 75 litara. U kokpitu je velika klupa sa stolom koji se spušta pa tako postaje mjesto za sunčanje. Tko želi može naručiti podove u tikovini, klizni krov, bimini, teleskop-pasarela, Volvo Penta IPS joystick, kontrolne kamere u strojarnici i salonu, Raymarineova navigacijska oprema: GPS. plotter, radar, autopilot… To je ono što se plaća dodatno. 

Eleven je brodod 11 metara, prilagođen je Mediteranu i superjahta


Prvi hrvatski retro lobster je 14-metarski Monachus 45 Pharos. Prvi primjerak tog broda upravo se završava u splitskoj tvrtki Monachus brodogradnja čiji je vlasnik i direktor Hari Tabak. Projektant broda je naval-arhitekt Srđan Đaković. Radi se od dva modela istog lobstera - Pharos i Explorer. Monachus 45 Pharos se od Explorera razlikuje po obliku kabine, Explorer ima vjetrobran nagnut naprijed.



Ime tvrtke i broda dolazi od latinskog naziva za našu sredozemnu medvjedicu, koja je i svojevrsni zaštitni znak tvrtke. Kao što je medvjedica ekskluzivna zvjerka, tako bi i ova jahta trebala biti ekskluzivni primjerak u svom rodu - lobsterima. To su inače u svijetu vrlo cijenjene vlasničke jahte najvišeg standarda. Takvo plovilo mora imati visoke sigurnosne i maritimne osobine. I od toga je projektant i krenuo: duboki V profil sa 19 stupnjeva nagiba na krmenom zrcalu, s dvije uzdužne strujnice i na to je nadogradio meke, elegantne linije ove evergreen jahte. Ništa ovdje ne smije biti opterećujuće - paluba i prolazi su otvoreni za kretanje, kokpit i salon čine jednu cjelinu, kuhinja je nešto niže smještena, tako da nije vidljiva iz salona, ali je otvorena, obje spavaonice imaju vlastitu kupaonicu… Cijena standardno opremljenog Monachus Pharosa, s Cumminsima od po 380 konja je 3,2 milijuna kn bez PDV-a.



Brodogradilište AD Boats, dio je AD Plastica, tvrtke koje se već 50 godina bavi proizvodnjom plastičnih dijelova za automobile. Posljednjih pet godina AD Boats je razvio proizvodnju cijele game gumenjaka, a najveći proboj je napravljen s jedrilicama Salona: najprije od 45, zatim od 40 stopa, pa od 37 i najnovija je Salona od 42 stope. Konstrukcijski, Salona je proizašla iz dizajnerskog studija braće Jakopin.



Salona 45 je najveća hrvatska jahta pod jedrima. To je brod dug 13,55 m, širok 4,25 m, građen od ručno laminiranih staklenih vlakana, u sendvič konstrukciji s AIREX i PVC zatvorenim ćelijama, impregniran antiosmotskom vinilesterskom smolom. Središnji prostor je salon za osmero za stolom. Namještaj je napravljen od američke trešnje. U kuhinji je plinski štednjak s tri plamenika, dvostruki sudoper s pokrivačem, te 180-litarski hladnjak. Brod ima hladnu i toplu vodu, sa spremnikom slatke vode od 500 litara.



Vlasnička spavaonica je u pramcu, a dvije gostinjske kabine su u krmi. Brod ima dva toaleta s tuš-kabinama s toplom vodom, te spremnik otpadnih voda. Predviđen je za smještaj i udoban život na krstarenju 6, odnosno 8 ljudi. Razlika između cruiser verzije i regatne je u tome što ova druga ima dublju kobilicu, pojačanu palubnu opremu, karbonski tangun i kormilo, jedra od kevlara.



dolazi od

latinskog imena

za sredozemnu

medvjedicu
Ime Monachus

Njezinom interijeru zaista nema zamjerke. Izrađen je od specijalnog masivnog okume vodootpornog špera obučenog u najkvalitetniji mahagonij furnir, tako da se dobiva dojam plemenitog masivnog mehagonija. Sklopivi stol je od bijelog javora. Široke i udobne klupe sa svake strane mogu se vrlo jednostavno pretvoriti u ležajeve i to one viseće, na kat. Tako ovaj relativno mali brod u trokabinskoj varijanti može odjednom na spavanje smjestiti 10 ljudi. Uz to, u trkaćoj varijanti, predviđeno je i vađenje ormarića i drugih dijelova interijera koji u žudnji za brzinom samo opterećuju brod.



Ideja o gradnji supermodernih i luksuznih jurilica pod jedrima pala je na pamet Marku Murtiću prije nepunih pet godina. "Želio sam ekskluzivne i kvalitetne hi-tech jedrilice s visokim performansama i stilom. Nešto kao što je u svijetu automobila - Aston Martin. Da bih to ostvario, trebao sam vrhunske dizajnere", priča Marko Murtić, vrlo uspješan arhitekt modernog uredskog namještaja. Presudan je bio njegov susret s inženjerom brodogradnje Massimom Kovacicem. On ga je povezao sa svojim kolegom sa studija Yacht i Powercraft dizajna u Southamptonu Shaumom Carkeekom, Južnoafrikancem s projektantskim biroom u Santanderu u Španjolskoj. Drugi dio tima doveo je Nicholas Beadle s Novog Zelanda.



Istodobno, Marko Murtić je uz svoju već uhodanu tvornicu uredskog namještaja u Križu kod Ivanić Grada podigao brodogradilišnu halu. Novozelanđanin Nick Beadle kojeg smo zatekli u poslu oko prvog broda pokazao nam je i objasnio svu suvremenu tehnologiju. Uz golemu brodogradilišnu halu smještena je rashladna komora gdje su na minus 18 stupnjeva uskladišteni osnovni materijali: prepreg - karbonsko tkanje i lamele kombinirane s epoksilnom smolom. Od toga se gradi trup broda dugog 13 metara koji će težiti samo 328 kg, a mogu ga podići četiri jača čovjeka. Regatna jedrilica GP 42 zapravo je prethodnica pravoj produkciji - prvoj jahti Murtic 52. GP 42 nova je klasa jedrilica za koju se očekuje da postane Formula 1 u regatnom jedrenju. Ta se klasa upravo formira. U Murtićevoj AAG nautici najavljuju da će napraviti najmanje pet-šest takvih jedrilica.



obalnoj straži,

krstarenju, ali

i ribolovu
Calafuria 950 namijenjena je

Marina Sport d.o.o. Tomislava Hanževačkog počela je u napuštenim halama bakarske koksare, a sada radi u vlastitoj brodogradilišnoj modernoj hali u Novom Vinodolskom. "Kućni" dizajner je poznati slovenski brodski arhitekt Andrej Justin, a sve ostalo se odvija po zamisli vlasnika i direktora Marine d.o.o. Tomislava Hanževačkog. Dva najnovija proizvoda su dvije lijepe motorne jahte Marina 37 Yacht i manja Marina 32 Yacht. Marina 37 Yacht je komforna motorna jahta. To je brod s izuzetno puno prostora, dvije spavaće kabine, toaletom i tušem, prostranom palubom i vrlo prostranim gornjim mostom. Paluba je u tikovini, interijer je napravljen u trešnji, koži i alcantari. Izrada kalupa, odlijevanje broda, ugradnja opreme, instalacija motora i elektroinstalacija sve su radili zaposlenici tvrtke.



Brodogradilište Donat boats d.o.o. osnovano je 1997. i u većinskom je vlasništvu holdinga Tankerkomerc koji se bavi proizvodnjom i popravkom sportskih i rekreativnih čamaca. Proizvodnu liniju čine plovila Donat 800, udobna motorna jahta duga 8 metara koja doseže brzinu 18 čvorova, Filo radni brodovi za rad u teškim uvjetima od 4,2 do 8,7 metara, te Calafuria 595 i najnovija Calafuria Scorpionero 950 čiji je začetnik čuveni talijanski projektant Vicenza Catarsija čiji su projekt otkupili u Donat boatsu. Riječ je o robusnom plovilu iznimnih maritimnih sposobnosti namijenjenom i za potrebe obalne straže i za obiteljska krstarenja te sportski ribolov. Scorpionero 950 je brod privlačnog izgleda i moćnog profila. Gradi se u dvo-kabinskom rasporedu, te sa salonom i kuhinjom unutar kormilarnice. Intrijer je izveden iz trešnjinog furnira. Veliki kokpit organiziran je za ozbiljan ribolov, te uključuje krmena vrata i držače štapova kao standardnu opremu, dok spremnik za mamce s protočnom vodom, ledenicu, tendu i tikovinu na podu treba nadoplatiti.



Ragusa 750 F (family) bio je prvi ozbiljni proizvod Zdenka Raguža u njegovoj tvrtki Raguž Marine u Donjoj Bistri. Bio je to 7,5 m dugi gumenjak za ksrtarenja s jakim motorima i kuhinjom. Na zagrebačkom nautičkom sajmu Raguž je predstavio svoju prvu heavy duty jurilicu - desetmetarsku Ragusu 1000. Na sajmu je izložena radna verzija za prijevoz putnika sa 16 joker-sjedalica. Ragusa 1000 je postala najveće hrvatsko plovilo ove vrste i odmah su ga prozvali kraljem hrvatskih gumenjaka.



A zatim je ovih dana uslijedila ekskluzivna verzija Raguse 1000. Radi se o specijalnoj izvedbi koju je naručio Ciril Zovko za potrebe gostiju novouređene dubrovačke Ville Elite. I ovaj golemi moćni gliser Ragusa širok 3,30 m, načinjen je od najkvalitetnijeg francuskog Orca materijala, tubusi su promjere 61 cm, ima osam komora. U prednjem dijelu je smješteno osam hidrauličnih naslonjača, okretnih u svim smjerovima, podesivih po visini. Putnički prostor zaštićen je teleskop tendom, a upravljačka konzola, odvojena pleksiglas vjetrobranom, ima hard-top. Tu su i dvije stolice za skipera i navigatora, iza njihovih sjedala je tapecirano sunčalište, ujedno i poklopac strojarnice. Otraga prema krmi nagnut  je roll bar s antenama i dva daljinski upravljiva okretna reflektora.



Navigacijski uređaju su Northstar - radar, sonar, GPS, plotter, fish-finder, UHF. A tu je i Satellite Lock i Fleet Management sustav praćenja i nadzora. Raspon cijene je vrlo velik: od 80.000 eura s jednim motorom, do specijalno opremljene Raguse 1000 od 150.000 eura.



Škver EuroYacht iz Dugopolja pokraj Splita najprije je sagradio brodicu Marco Polo 9, a zatim i veću - Marco Polo 12. Obje su vrlo brzo našle kupce, jer su pratili linije starih brodica stare korčulanske radnje i modernizirane po uzoru na američke Hinckleye i lobstere, ribarske čamce lovaca na rakove iz zaljeva Chesapeakea. Tamni elipsasti trup obrubljen širokom mahagonij razmom, prostrana i obla krma sa platformom, nisko nadgrađe i udobno funkcionalno potpalublje sa starobrodskim štihom. Uspjelo je to i projektantu Srđanu Đakoviću i graditelju Draganu Šegviću. Zbog nesuglasica koje su završile na sudu gradnja je zastala, ali bi uskoro brodogradilište trebala kupiti jedna banka, pa bi zaplovio i najveći Marco Polo 16.



Trup Marca Pola građen je iz stakloplastike sendvič konstrukcije, s kevlarskim rovingom i karbonskim ojačanjima. Vanjski drveni dijelovi su iz mahagonija, s tikovinom na palubi i kokpitu. Marco Polo 12 je komforan krstaš za četvero. U kuhinji je inox-sudoper s pipom za hladnu i toplu vodu, plinski štednjak s dva plamenika, te hladnjak s prednjim otvaranjem, od 82 litre. U toaletu je tuš s toplom vodom, a ima i tank za otpadne vode.



  

Prinz 54 Coupe

Dužina 16,60 m

Širina 4,48 m

Istisnina 11,5 t

Motori 1.

2 X 370 KS Volvo D6 IPS 500

Motori 2.

2 X 435 KS Volvo D6 IPS 600

Brzina: 32-38 čv.

Spremnik goriva 1600 l

Spremnik vode 600 l

Kabine 3+1

Ležajevi 6+1

Toalet-tuš 2

Cijena - motori 1.

477.000 eura

Cijena - motori 2.

499.000 eura




Ragusa 1000

Dužina 10 m

Širina 3,3 m

Promjer tubusa 61 cm

Broj komora 8

Motori 2x Steyr turbo dizel po 250 KS

Pogon Bravo 1

Maksimalna brzina 60 čvorova

Putna brzina 35 čvorova

Cijena od 80.000 do 150.000 eura
















Svih 15 jahti prodano je, a kupci su iz Španjolske, Francuske, Belgije, kaže direktor Mladen Hren

Ragusa 1000 ima 16 joker-sjedalica, a već je prozvan kraljem hrvatskih gumenjaka

 

Marina



Dužina 11,70 m

Širina 3,50 m

Gaz 0,83 m

Istisnina 7200 kg

Kabine 2

Spremnik goriva 850 l

Spremnik vode 450 l

Motori 2 x 160 do 2 x 200 KS

Cijena 180.000 eura








Salona 37



Dužina 11,29 m

Širina 3,60 m

Gaz 1,75 - 2,28 m

Težina 6200 kg

Balast 2160 ‡ 2270 kg

Jedra 81,24 m2

Spremnik svježe vode 200 l

Spremnik otpadne vode 42 l

Spremnik goriva 150 l

Motor 28,4 KS

Cijena 119.855 eura
 
Dizajner je Slovenac Andrej Justin, a sve ostalo se odvija po zamislima Tomislava Hanževačkog

Proizišla iz dizajnerskog studija braće Jakopin. Model 45 ima namještaj od američke trešnje

  

Calafuria Scorpionero 950



Dužina 9,50 m

Širina 3,05 m

Gaz 0,60 m

Istisnina 5500 kg

Motori 2x Yanmar po 200 KS

Maksimalna brzina 33 čv

Ležajevi 4+2

Cijena 195.000 eura









Murtic Yacht



Dužina 12,80 m

Širina 3,90 m

Gaz 2,60 m

Istisnina 4200 kg

Balast 2330 kg

Visina jarbola 20 m

Glavo jedro 63 m2

Flok 47 m2

Gorivo 60 l

Motor Yanmar 28 KS

Cijena 400.000 eura


Brod privlačnog izgleda i moćnog profila. Gradi se u dvokabinskom rasporedu

Martko Murtić je želio kvalitetne hi-tech jedrilice, nešto što je u svijetu automobil Aston Martin

  

Monachus 45



Dužina 13.85 m 

Širina 4.20 m

Gaz 0.95 m

Istisnina12.8 t

Spremnici goriva 1200 l

Spremnici vode 600 l

Maksimalni broj osoba 10

Motori

Standarda opcija 2 x Cummins QSB 5.9 ‡ 380 KS

Dodatna opcija 2 x Cummins QSB 5.9 -  425 KS

Cijena bez PDV-a 3,200.000 kuna




Marco Polo 12



Dužina 11,65 m

Širina 3,5 m

Gaz 0,8 m

Istisnina 8400 kg

Spremnik goriva 1200 l

Spremnik vode 400 l

Ležajevi 4+2

Motori 2x260 KS

Cijena 197.000 eura










Jahta je ekskluzivan primjerak u rodu lobstera. To su u svijetu vrlo cijenjene vlasničke jahte

Komforan je krstaš za četvero. U kuhinji je inox sudoper s pipom za hladnu i toplu vodu

  



Mondial 54




Dužina 16.40 m

Širina 4.50 m

Gaz pod punim opterećenjem 1.35 m  

Motori  MAN R6 CRM 2 x 800 KS

Gorivo 2200 l

Pitka voda 600 l                          

Kabine 3 + 1

Cijena 1,000.000 eura


Eleven

Dužina trupa 11,16

Dužina s platformom 12,20 m

Isrisnina 11 tona

Motori Volvo D6 2 x 435 KS

Spremnici goriva 2 x 630 l

Spremnici vode 2 x 170 l

Tank otpadne vode 60 l

Maksimalna brzina 33,4 čv

Brzina krstarenja 27 čv

Kabine 2

Toaleta 2

Cijena nepoznata
 Idejni začetnik je Jadran Tošić koji je u sklopu projektnog studija Marine 3000 okupio tim inženjera

Eleven je u subotu predstavljen na Brijunima, a ljepotica je rasla u tajnosti Pičuljanovih hala u Rijeci i na Rabu. Od ideje do zadnje bitve projekt potpisuje upravo Boris Pičuljan







Mladen Gerovac
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. svibanj 2024 18:14