SPECIJALNO IZDANJE

Renault Clio RS Akrapovič: Melem za uši okorjelih trkača

Proslavio se 2002. kad je u televizijskoj reportaži o pobjedničkoj Hondi RC211V njegov ispušni sustav pravim umjetničkim djelom proglasio aktualni svjetski prvak Valentino Rossi. Danas, deset godina kasnije, službeni je dobavljač momčadi Yamaha u svjetskom prvenstvu u motociklizmu MotoGP, ali i Audi Sport na utrci 24 sata Le Mansa…

Pogađate, riječ je o Igoru Akrapoviču, bivšem motociklističkom asu, a danas jednom od vodećih svjetskih proizvođača ispušnih sustava iz Ivančne Gorice, gradića dvadesetak kilometara udaljenog od Ljubljane. Stručnjaci slovenske tvrtke sada su se dohvatili Renault Clija RS. Povod? Otvorenje prvih dvaju RS Cornera u autosalonima Štarkelj u Zagrebu i RB Auto u Rijeci, specijaliziranih za prodaju Twinga, Clija i Meganea iz programa Renault Sport.

Rezultat? Biserno bijeli Renault Clio RS 2.0 16V, s najboljim paketom opreme (sportski ovjes Cup, školjkasta sjedala Recaro, RS Monitor), čiji motor zahvaljujući Akrapovičevom ispušnom sustavu s dvjema ispušnim cijevima razvija dodatnih 2 KS, uz povećanje okretnog momenta za 4 Nm i smanjenje težine za 4 kg. Ne zvuči kao bog zna što, zar ne?

I nije. Sve dok pritiskom na prekidač iz sna ne probudite atmosferski 2,0-litreni četverocilindraš s podešavanjem faze ventila i 203 KS. Uvjerljivo zvuči već u praznom hodu. Za uvjerljivi nastup, međutim, potrebno je zaći visoko u okretaje – najveću snagu od 203 KS razvija pri vrtoglavih 7100, a najveći okretni moment od 219 Nm pri visokih 5400 okretaja.

Posljedica? Želite li za tvornički obećanih 6,9 sekundi stići do stotke, za kratkom ručicom preciznog 6-stupanjskog mjenjača smijete posezati tek kad se oglasi zvučno upozorenje, odnosno upali zelena lampica na instrumentnoj ploči - pri 7500/min. U tom slučaju valja računati i sa znatno većom potrošnjom, oko 14 umjesto prosječnih 10,5 litara.

Isto vrijedi i za jurnjavu autocestom. Clio RS, doduše, lakoćom dostiže tvornički obećanih 225 km/h, ali zbog kratko proračunatog mjenjača neugodno bučan postaje već pri 160 km/h. Puno se bolje osjeća na brdskoj cesti prepunoj serpentina, gdje do izražaja dolaze tvrd ovjes, ludo izravan upravljač i kratak međuosovinski razmak od svega 2,59 metara. Na kratkim poprečnim neravninama ovjes, istini za volju, pošteno protrese putnike, ali zato omogućuje vrtoglave brzine u zavojima.

I šećer na kraju. Renault za Clio RS sa Akrapovičevim ispušnim sustavom traži samo 1660 kuna više nego za podjednako opremljeni Clio RS (178.240 kuna). Istodobno, za podjednako opremljenu Opel Corsu OPC sa 11 KS manje treba izbrojati gotovo jednak iznos (173.000 kuna), a jedva nešto manje izdvojit ćete za 23 KS slabiji VW Polo GTI (169.000 kuna).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2025 01:00