LIDLOV PROJEKT „VINO MOGA ZAVIČAJA”

Vinski ekspert Saša Špiranec: „Danas je broj domaćih vinara s visokom kvalitetom velik, odlučivat će nijanse”

 
 CROPIX

Vino je jedno od omiljenih pića u čitavoj Hrvatskoj i zahvaljujući plodnom podneblju za uzgoj vinove loze, po regijama možemo pronaći vrhunska vina iznimne kvalitete. Kako bi se osvijestila kvaliteta hrvatskih vina, trgovački lanac Lidl i Vinart pokrenuli su jedinstveni projekt „Vino moga zavičaja“, a riječ je o natječaju pomoću kojeg će domaći vinari dobiti priliku da svoja vina plasiraju na police Lidlovih trgovina u Hrvatskoj. Kao i uvijek do sada, Lidl želi pružiti podršku i izaći u susret domaćim dobavljačima kako bi što lakše pronašli put do kupaca.

Natječaj je krenuo 18. veljače, a trajat će do 1. travnja, nakon čega će stručna komisija odabrati Lidlovo vino godine u tri kategorije: crno, bijelo i rose. Jedan od članova komisije je i vrhunski vinski ekspert, Saša Špiranec koji nam je otkrio koje su najčešće zablude kada su u pitanju domaća vina, ali i po kojim kriterijima će se voditi kod odabira vina koje ćemo moći pronaći u ponudi Lidlovih polica.

Couple in love have romantic date in blue lagune on Adriatic Sea
Getty Images/iStockphoto

Kako bi podijelili popularnost vina po regijama?

Svaka od ključne četiri regije je popularna po određenom tipu vina. Slavonija i Podunavlje su na prvom mjestu zbog graševine, najpopularnije sorte od koje je čak svaka četvrta boca vina na tržištu Hrvatske, zatim Istra zbog malvazije za kojom interes nikad ne posustaje, pa Dalmacija odakle kao zemlja najviše volimo da nam dolaze crna vina, osobito od plavca malog i babića, i na kraju dolazi Bregovita Hrvatska koja nam je najčešći izbor kada tražimo aromatična vina od sorti sauvignon bijeli, muškat, rajnski rizling i pinot crni.

Koje su najčešće predrasude o hrvatskim vinima s kojima ste se do sada susretali?


Da su skupa ili da nisu dobre kvalitete. O kvaliteti se javno mnijenje izmijenilo zadnjih desetak godina, pa se s time više ne susrećem, ali o skupoći još uvijek čujem primjedbe za koje vjerujem da nisu utemeljene, jer ako vodimo brigu da je cijena u skladu s kvalitativnim razredom u kojem se vino nalazi i usporedimo to s uvoznim vinima iz istog takvog razreda, uvjerit ćemo se da to nije istina.

glass of white wine on vineyard in Istria, Croatia.
Getty Images/iStockphoto

Garantira li cijena vina njegovu kvalitetu?

Na žalost, često ne. Možemo reći da visoko kvalitetno vino ne može biti jeftino, ali sama činjenica da je neko vino skupo nije jamstvo da će biti i kvalitetno.

Mislite li da je Hrvatska zemlja skupih vina ili je to također jedna od predrasuda?

To je teška predrasuda. Hrvatske vinarije generalno ne proizvode rang najjeftinijih stolnih vina u većim količinama, pa u tom razredu nemaju što za ponuditi i to se onda uvozi iz Makedonije, Kosova i Italije, a kad su pjenušci u pitanju iz Njemačke, ali već u sljedećem, bazičnom razredu supermarket vina pristupačnih cijena nudi se jako dobra kvaliteta po odličnim cijenama i tu domaća vina nemaju konkurencije.

Kako ispravno servirati hrvatska vina?


Kao i sva druga, u primjerenoj čaši i primjerene temperature.

Koja hrvatska vina najviše preferiraju stranci?

Stranci vole probati vina od domaćih sorti, žele upoznati nešto novo, tipično za zemlju. Srećom takva vina u Hrvatskoj dominiraju pa im nije teško ispuniti želje.

Piju li samo žene rose?


Jedna od većih zabluda u svijetu vina. Ružičasta, kao i slatka vina piju muškarci i žene podjednako.
Kod žena je inače prvi izbor crno vino, a kod muškaraca bijelo, naravno statistički gledano.

Kojim kriterijima ćete se voditi kod odabira vina za Lidlov projekt „Vino moga zavičaja“?

Traži se najbolji omjer cijene i kvalitete. Dakle, pronaći ona vina koja za manji novac nude više kvalitete u svakom od tri ključna razreda vina. U razredu bijelih, crnih i ružičastih vina. Vjerujemo da posao neće biti lak jer je danas broj domaćih vinara s visokom kvalitetom velik, pa očekujemo da će odlučivati nijanse.

Koje je vaše mišljenje o projektu „Vino moga zavičaja“ i kako se naši vinari mogu plasirati na tržište?

Mislim da je to izvanredna platforma kupce i vinare podjednako. Kupci će imati jamstvo da je vino koje im se nudi odlične kvalitete jer je komisija za odabir sastavljena od pomno odabranih stručnjaka, a vinari mogu na direktan i najjeftiniji način, jer njih sudjelovanje u natječaju ne košta ništa, dospjeti do najšire baze kupaca iz cijele zemlje zahvaljujući razgranatoj mreži Lidla od čak 96 trgovina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. travanj 2024 07:20