Vrhunski stručnjaci

Ugostiteljska scena dobiva novi poticaj: ‘Već nekoliko godina pripremamo ovaj program, cilj je samo jedno‘

Iskusni ugostitelj Dominik Bečvardi kaže kako su kod otvaranja i vođenja ugostiteljskih objekata najčešće greške nepoznavanje metoda vođenja tima, manjak financijske pismenosti i znanja o izgradnji brenda

Kruno Rozić, Tihana Tea Mušica, Dominik Bečvardi, Filip Verbanac

 Josip Bandic/Cropix
Iskusni ugostitelj Dominik Bečvardi kaže kako su kod otvaranja i vođenja ugostiteljskih objekata najčešće greške nepoznavanje metoda vođenja tima, manjak financijske pismenosti i znanja o izgradnji brenda

Hrvatska barska scena u posljednjih nekoliko godina doživjela je pozitivne promjene. Potvrda o tome stigla je početkom ove godine kada su tri hrvatska bara uvrštena na listu 50 Best Discovery. Riječ je o listi koja objedinjuje barove ključne za budućnost globalne ugostiteljske scene. Među njima je i zagrebački Peaches & Cream, koji se našao i na listi Top 500 Bars.

Ne čudi stoga što je suvlasnik ovog bara, Dominik Bečvardi, i glavni predavač na Akademiji Raise the Bar, optimističan kada je riječ o ugostiteljstvu u Hrvatskoj. On priželjkuje još mnogo barova, koji podižu scenu na novu razinu, prate svjetske trendove u ugostiteljstvu i sve to rade s kvalitetnim poslovnim znanjem. Kada je riječ o ogromnom uspjehu Peaches & Cream bara, Bečvardi kaže kako je najbitnije zadovoljstvo gosta.

- Od prvoga dana Peaches & Cream nije bar koji je fokusiran na barmena i koktele. I jedno i drugo nam je jako dobro, ali naš fokus je na puno iskustvo gosta. Ambijent, servis, iskustvo pa i kokteli, sve je osmišljeno i rađeno s ciljem da gost osjeti što je ugostiteljstvo – govori.

image

Dominik Bečvardi

Josip Bandic/Cropix

- Gotovo svatko u ugostiteljstvu želi imati vlastiti objekt, a za njegovo uspješno otvaranje potrebna je simbioza kvalitetnog člana tima i kvalitetnog koncepta – govori i dodaje kako ulaganje velike svote novca nije garancija za uspjeh, već je sve važnija emocija i brend objekta.

Bečvardi kaže kako su kod otvaranja i vođenja ugostiteljskih objekata najčešće greške nepoznavanje metoda vođenja tima, manjak financijske pismenosti i znanja o izgradnji brenda. No, nema problema priznati i vlastite greške s početka karijere voditelja.

- Mislio sam da su neke moje ideje revolucionarne, a mojim gostima nisu bile ništa posebno. Neki od koktela koje sam osmislio u početku rada Peachesa su naišli na jako veliki zid iako su u mojoj glavi bili nešto neviđeno. Zato shvatiš da, i kada si u sobi sam sa sobom, nisi najpametniji – prisjeća se.

Zbog svog vrijednog iskustva, ovaj ugostitelj i glavni predavač na Akademiji Raise the Bar, ujedno je i glavni autor sadržaja novog programa Akademije Business expert kao i sadržaja na specijaliziranoj nastavi za miksologiju. Program Business expert će polaznike uvesti u sve što je potrebno kako bi mogli napraviti poslovni plan za svoj ugostiteljski objekt.

Prijave za novi edukativni program Raise the Bar Akademije pod nazivom Business expert otvorene su do 12. siječnja 2026. godine. Program je u potpunosti besplatan te je namijenjen profesionalcima koji žele otvoriti vlastiti ugostiteljski objekt te steći znanja potrebna za vođenje bara, kafića ili restorana. Putem mrežnog obrasca mogu se prijaviti svi koji imaju više od dvije godine radnog iskustva u ugostiteljstvu. Odabir kandidata odvija se kroz nekoliko selekcijskih krugova, uključujući online intervjue te ispit općeg znanja o ugostiteljstvu.

- Sama tematika programa Business expert se bazira na kombinaciji teorije i prakse. Tijekom provedbe kurikuluma svaki dan imamo radionice gdje će polaznici, uz mentorstvo, imati priliku primijeniti znanje koje su taj dan naučili i vidjeti kako to funkcionira u praksi. Uz to, svi naslovi su popraćeni kvalitetnim primjerima kako iz Hrvatske, tako i iz svijeta – kaže Bečvardi i ne skriva kako osjeća veliku razinu odgovornosti.

- Ovaj program cilja na ljude koji imaju aspiraciju otvoriti nešto svoje. Većina ljudi koja je ušla u ugostiteljstvo je ušla radi ritma i vibrantnosti samoga posla, a na Akademiji dobivaju i teorijska znanja koja su neophodna za dugoročnu kvalitetu – pojašnjava.

Bečvardi kaže kako će predavanja na Business expert programu, prije svega, konkretna, zanimljiva i praktična. Pokrivat će teme koje često nisu na prvu u fokusu vlasnika ugostiteljskih objekata, poput brige o timu, kreiranje marketinške strategije i sličnih tema i to kroz teorijski dio i praktične primjere.

- Polaznici mogu od mene očekivati sve. Sve moje znanje i iskustvo im je na raspolaganju. Osim mene, dobit će znanje i iskustvo velikog broja predavača koji su neki od najboljih profesionalaca u svome području – zaključuje Dominik Bečvardi.

Kako je došlo do stvaranja programa?

Ekipi iz Coca-Cole HBC Adria, Business expert program bio je u planu dugo prije nego je krenula provedba, a predviđaju kako će, kao i uvijek, najizazovnije biti odabrati prave kandidate.

Kruno Rozić, voditelj Akademije Raise the Bar i rukovoditelj marketinga za jaka alkoholna pića u Coca-Coli HBC Adria kaže kako polaznici programa od svih predavača i organizatora mogu očekivati odlično znanje i priliku za umrežavanje.

- Polaznicima ćemo putem Business expert programa pružiti potrebna znanja, vještine i alate za uspješno vođenje poslovanja, sve s ciljem da projekt Raise the Bar nastavi doprinositi razvoju ugostiteljskog sektora – govori.

image

Kruno Rozić

Josip Bandic/Cropix

Rozić kaže kako Akademija nudi specijalizirani kurikulum poslovnih vještina, ali i radionica pod vodstvom mentora iz prakse, namijenjena je prvenstveno osobama koje su u jednom trenutku bile radnici u ugostiteljstvu, a sada žele postati voditelji ili vlasnici objekta. Teme, primjeri i vježbe prilagođene su stvarnim situacijama s kojima se susreću ugostitelji.

- Iako je ideja da polaznici izađu s gotovim poslovnim planom, oni će na Akademiji dobiti i puno šire znanje od onoga koje će biti prezentirano u njihovom planu. Osim toga, imat će priliku učiti od stručnjaka koji imaju teorijsko znanje, i od onih s praktičnim znanjem, poput Igora Gudca, Ivana Maljevca, Antea Ivaniševića i mnogih drugih – kaže.

image

Kruno Rozić i Dominik Bečvardi

Josip Bandic/Cropix

U sklopu programa nema gotovih rješenja, ali ima savjeta, mentorstva i praktičnih zadataka. To je nešto jedinstveno što polaznici dobiju i što će moći integrirati u svoje poslovanje.

- Gdje god je moguće teme ćemo nadopuniti i sa širokim znanjem koje imaju naši interni stručnjaci. Vjerujemo da će polaznicima suradnja s predavačima i stručnjacima te praktične vježbe osigurati potrebne alate za sve što će im trebati u „stvarnom životu“ – poručuje Rozić.

Broj polaznika programa neće prelaziti brojku od petnaestak ljudi kako bi se zadržala kvaliteta programa, a od kandidata se očekuju da budu motivirani i entuzijastični, sa stvarnim iskustvom rada u ugostiteljstvu i konkretnim idejama.

Od samih početaka

Od osnivanja Raise the Bar Akademije prošlo je šest godina, a idejni začetnik projekta i voditelj za razvoj poslovanja jakih alkoholnih pića u Coca-Cola HBC Grupi, Filip Verbanac, kaže kako je ideja za razvijanje dodatnog programa prisutna od samog početka.

- Raspravu oko novog programa unutar tima vodimo već nekoliko godina. Od početka smo imali ideju razviti dodatni program, ali smo čekali da sazre pravo vrijeme i da shvatimo što je tržištu najpotrebnije kako bi se osigurao dugoročni rast i razvoj industrije. Smatramo da je ono došlo upravo sada, a veliki broj prijava u prvih nekoliko dana to i potvrđuje – kaže.

image

Filip Verbanac

Josip Bandic/Cropix

Inicijalna vizija Raise the Bara je bila pomoći ugostiteljskoj zajednici premostiti problem nedostatka kvalitetne radne snage s kojim se suočava posljednjih sedam godina, a najteži zadatak je uvijek selekcija kandidata jer obično na deset prijavljenih jedna osoba bude odabrana.

- Najveći uspjeh za nas je činjenica da smo pozitivno utjecali na karijeru i život preko deset tisuća mladih ljudi. Uz to smo pomogli i ugostiteljima da kroz educiranu radnu snagu kvalitetnije ostvare viziju svojih ugostiteljskih objekata. Drago nam je što velika većina polaznika akademije i dobitnika stipendija i nakon mnogo godina i dalje gradi karijeru u ugostiteljstvu te su danas članovi timova najboljih barova i restorana ili vlasnici istih – govori Verbanac.

Naglašava da je cilj Akademije dati znanja koja obuhvaćaju sve elemente rada u ugostiteljskom objektu. Kada je riječ o novom Business expert programu, idejni začetnik projekta se nada da će osigurati rast kvalitete u industriji, kao i pružanje boljeg iskustva i usluge svim gostima, što je i ultimativni cilj ugostiteljstva.

Važnost dobre suradnje

Voditeljica projekta Raise the Bar i voditeljica marketinga za jaka alkoholna pića u Coca-Coli HBC Adria, Tihana Tea Mušica kaže kako je još i prije početka rada na projektu bila svjesna njegove važnosti i potencijala.

- Tijekom rada na projektu sam dobro upoznala zajednicu kojoj se obraćamo i uvidjela koliko je odricanja, truda i rada potrebno kako bi bili izvrsni u svome poslu, da bismo mi kao gosti mogli uživati u kvalitetnoj hrani, piću i usluzi u restoranima i barovima – govori.

image

Tihana Tea Mušica

Josip Bandic/Cropix

- Proces koordinacije stručnjaka u stvaranju programa tekao je jednostavnije nego što sam zamišljala, a razlog tome je što svi uključeni zaista vjeruju u program – dodaje.

Ciljevi programa Business expert prirodna su nadogradnja dosadašnjeg glavnog cilja projekta Raise the Bar, pa tako i Akademije, a to je povećanje kvalitete radne snage u ugostiteljstvu i turizmu.

- S obzirom na prirodu našeg posla u Coca-Coli HBC te na dugogodišnje provođenje Raise the Bara imali smo priliku u izradu kurikuluma i udžbenika programa uključiti niz internih i eksternih suradnika. Oni će u sklopu nastave Business expert programa prenijeti znanja o vođenju ugostiteljskog objekta, poput odnosa sa zaposlenicima, izgradnje brenda, financijske pismenosti, odnosa s gostima i mnoge druge teme – otkriva voditeljica projekta Raise the Bar.

image

Kruno Rozić, Tihana Tea Mušica, Dominik Bečvardi i Filip Verbanac

Josip Bandic/Cropix

- Nadamo se i vjerujemo da ćemo imati prilike posjećivati barove koji su osmislili i pokrenuli naši polaznici – zaključuje Tihana Tea Mušica.


Sponzorirani sadržaj nastao je u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Coca-Cole HBC Adria.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2025 16:32