Hrvatska barska scena u posljednjih nekoliko godina doživjela je pozitivne promjene. Potvrda o tome stigla je početkom ove godine kada su tri hrvatska bara uvrštena na listu 50 Best Discovery. Riječ je o listi koja objedinjuje barove ključne za budućnost globalne ugostiteljske scene. Među njima je i zagrebački Peaches & Cream, koji se našao i na listi Top 500 Bars.
Ne čudi stoga što je suvlasnik ovog bara, Dominik Bečvardi, i glavni predavač na Akademiji Raise the Bar, optimističan kada je riječ o ugostiteljstvu u Hrvatskoj. On priželjkuje još mnogo barova, koji podižu scenu na novu razinu, prate svjetske trendove u ugostiteljstvu i sve to rade s kvalitetnim poslovnim znanjem. Kada je riječ o ogromnom uspjehu Peaches & Cream bara, Bečvardi kaže kako je najbitnije zadovoljstvo gosta.
- Od prvoga dana Peaches & Cream nije bar koji je fokusiran na barmena i koktele. I jedno i drugo nam je jako dobro, ali naš fokus je na puno iskustvo gosta. Ambijent, servis, iskustvo pa i kokteli, sve je osmišljeno i rađeno s ciljem da gost osjeti što je ugostiteljstvo – govori.
- Gotovo svatko u ugostiteljstvu želi imati vlastiti objekt, a za njegovo uspješno otvaranje potrebna je simbioza kvalitetnog člana tima i kvalitetnog koncepta – govori i dodaje kako ulaganje velike svote novca nije garancija za uspjeh, već je sve važnija emocija i brend objekta.
Bečvardi kaže kako su kod otvaranja i vođenja ugostiteljskih objekata najčešće greške nepoznavanje metoda vođenja tima, manjak financijske pismenosti i znanja o izgradnji brenda. No, nema problema priznati i vlastite greške s početka karijere voditelja.
- Mislio sam da su neke moje ideje revolucionarne, a mojim gostima nisu bile ništa posebno. Neki od koktela koje sam osmislio u početku rada Peachesa su naišli na jako veliki zid iako su u mojoj glavi bili nešto neviđeno. Zato shvatiš da, i kada si u sobi sam sa sobom, nisi najpametniji – prisjeća se.
Zbog svog vrijednog iskustva, ovaj ugostitelj i glavni predavač na Akademiji Raise the Bar, ujedno je i glavni autor sadržaja novog programa Akademije Business expert kao i sadržaja na specijaliziranoj nastavi za miksologiju. Program Business expert će polaznike uvesti u sve što je potrebno kako bi mogli napraviti poslovni plan za svoj ugostiteljski objekt.
- Sama tematika programa Business expert se bazira na kombinaciji teorije i prakse. Tijekom provedbe kurikuluma svaki dan imamo radionice gdje će polaznici, uz mentorstvo, imati priliku primijeniti znanje koje su taj dan naučili i vidjeti kako to funkcionira u praksi. Uz to, svi naslovi su popraćeni kvalitetnim primjerima kako iz Hrvatske, tako i iz svijeta – kaže Bečvardi i ne skriva kako osjeća veliku razinu odgovornosti.
- Ovaj program cilja na ljude koji imaju aspiraciju otvoriti nešto svoje. Većina ljudi koja je ušla u ugostiteljstvo je ušla radi ritma i vibrantnosti samoga posla, a na Akademiji dobivaju i teorijska znanja koja su neophodna za dugoročnu kvalitetu – pojašnjava.
Bečvardi kaže kako će predavanja na Business expert programu, prije svega, konkretna, zanimljiva i praktična. Pokrivat će teme koje često nisu na prvu u fokusu vlasnika ugostiteljskih objekata, poput brige o timu, kreiranje marketinške strategije i sličnih tema i to kroz teorijski dio i praktične primjere.
- Polaznici mogu od mene očekivati sve. Sve moje znanje i iskustvo im je na raspolaganju. Osim mene, dobit će znanje i iskustvo velikog broja predavača koji su neki od najboljih profesionalaca u svome području – zaključuje Dominik Bečvardi.
Kako je došlo do stvaranja programa?
Ekipi iz Coca-Cole HBC Adria, Business expert program bio je u planu dugo prije nego je krenula provedba, a predviđaju kako će, kao i uvijek, najizazovnije biti odabrati prave kandidate.
Kruno Rozić, voditelj Akademije Raise the Bar i rukovoditelj marketinga za jaka alkoholna pića u Coca-Coli HBC Adria kaže kako polaznici programa od svih predavača i organizatora mogu očekivati odlično znanje i priliku za umrežavanje.
- Polaznicima ćemo putem Business expert programa pružiti potrebna znanja, vještine i alate za uspješno vođenje poslovanja, sve s ciljem da projekt Raise the Bar nastavi doprinositi razvoju ugostiteljskog sektora – govori.
Rozić kaže kako Akademija nudi specijalizirani kurikulum poslovnih vještina, ali i radionica pod vodstvom mentora iz prakse, namijenjena je prvenstveno osobama koje su u jednom trenutku bile radnici u ugostiteljstvu, a sada žele postati voditelji ili vlasnici objekta. Teme, primjeri i vježbe prilagođene su stvarnim situacijama s kojima se susreću ugostitelji.
- Iako je ideja da polaznici izađu s gotovim poslovnim planom, oni će na Akademiji dobiti i puno šire znanje od onoga koje će biti prezentirano u njihovom planu. Osim toga, imat će priliku učiti od stručnjaka koji imaju teorijsko znanje, i od onih s praktičnim znanjem, poput Igora Gudca, Ivana Maljevca, Antea Ivaniševića i mnogih drugih – kaže.
U sklopu programa nema gotovih rješenja, ali ima savjeta, mentorstva i praktičnih zadataka. To je nešto jedinstveno što polaznici dobiju i što će moći integrirati u svoje poslovanje.
- Gdje god je moguće teme ćemo nadopuniti i sa širokim znanjem koje imaju naši interni stručnjaci. Vjerujemo da će polaznicima suradnja s predavačima i stručnjacima te praktične vježbe osigurati potrebne alate za sve što će im trebati u „stvarnom životu“ – poručuje Rozić.
Broj polaznika programa neće prelaziti brojku od petnaestak ljudi kako bi se zadržala kvaliteta programa, a od kandidata se očekuju da budu motivirani i entuzijastični, sa stvarnim iskustvom rada u ugostiteljstvu i konkretnim idejama.
Od samih početaka
Od osnivanja Raise the Bar Akademije prošlo je šest godina, a idejni začetnik projekta i voditelj za razvoj poslovanja jakih alkoholnih pića u Coca-Cola HBC Grupi, Filip Verbanac, kaže kako je ideja za razvijanje dodatnog programa prisutna od samog početka.
- Raspravu oko novog programa unutar tima vodimo već nekoliko godina. Od početka smo imali ideju razviti dodatni program, ali smo čekali da sazre pravo vrijeme i da shvatimo što je tržištu najpotrebnije kako bi se osigurao dugoročni rast i razvoj industrije. Smatramo da je ono došlo upravo sada, a veliki broj prijava u prvih nekoliko dana to i potvrđuje – kaže.
Inicijalna vizija Raise the Bara je bila pomoći ugostiteljskoj zajednici premostiti problem nedostatka kvalitetne radne snage s kojim se suočava posljednjih sedam godina, a najteži zadatak je uvijek selekcija kandidata jer obično na deset prijavljenih jedna osoba bude odabrana.
- Najveći uspjeh za nas je činjenica da smo pozitivno utjecali na karijeru i život preko deset tisuća mladih ljudi. Uz to smo pomogli i ugostiteljima da kroz educiranu radnu snagu kvalitetnije ostvare viziju svojih ugostiteljskih objekata. Drago nam je što velika većina polaznika akademije i dobitnika stipendija i nakon mnogo godina i dalje gradi karijeru u ugostiteljstvu te su danas članovi timova najboljih barova i restorana ili vlasnici istih – govori Verbanac.
Naglašava da je cilj Akademije dati znanja koja obuhvaćaju sve elemente rada u ugostiteljskom objektu. Kada je riječ o novom Business expert programu, idejni začetnik projekta se nada da će osigurati rast kvalitete u industriji, kao i pružanje boljeg iskustva i usluge svim gostima, što je i ultimativni cilj ugostiteljstva.
Važnost dobre suradnje
Voditeljica projekta Raise the Bar i voditeljica marketinga za jaka alkoholna pića u Coca-Coli HBC Adria, Tihana Tea Mušica kaže kako je još i prije početka rada na projektu bila svjesna njegove važnosti i potencijala.
- Tijekom rada na projektu sam dobro upoznala zajednicu kojoj se obraćamo i uvidjela koliko je odricanja, truda i rada potrebno kako bi bili izvrsni u svome poslu, da bismo mi kao gosti mogli uživati u kvalitetnoj hrani, piću i usluzi u restoranima i barovima – govori.
- Proces koordinacije stručnjaka u stvaranju programa tekao je jednostavnije nego što sam zamišljala, a razlog tome je što svi uključeni zaista vjeruju u program – dodaje.
Ciljevi programa Business expert prirodna su nadogradnja dosadašnjeg glavnog cilja projekta Raise the Bar, pa tako i Akademije, a to je povećanje kvalitete radne snage u ugostiteljstvu i turizmu.
- S obzirom na prirodu našeg posla u Coca-Coli HBC te na dugogodišnje provođenje Raise the Bara imali smo priliku u izradu kurikuluma i udžbenika programa uključiti niz internih i eksternih suradnika. Oni će u sklopu nastave Business expert programa prenijeti znanja o vođenju ugostiteljskog objekta, poput odnosa sa zaposlenicima, izgradnje brenda, financijske pismenosti, odnosa s gostima i mnoge druge teme – otkriva voditeljica projekta Raise the Bar.
- Nadamo se i vjerujemo da ćemo imati prilike posjećivati barove koji su osmislili i pokrenuli naši polaznici – zaključuje Tihana Tea Mušica.
Sponzorirani sadržaj nastao je u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Coca-Cole HBC Adria.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....