BP GROUP

Od male tvrtke postali su regionalni lider u proizvodnji uređaja za pročišćavanje otpadnih voda

‘Maksimalno želimo upotrijebiti alternativne izvore energije te očuvati vodne resurse‘, poručuju iz BP Group

Marin Vladić

 Vlado Kos/CROPIX

Počeli su prije 26 godina kao mala tvrtka za proizvodnju kaca i vinskih spremnika, a danas su regionalni lider u proizvodnji uređaja za pročišćavanje otpadnih voda. Kad je Atila Borbaš te 1997. godine osnovao Bor-plastiku i krenuo iz nekadašnje radionice svog oca, vjerojatno nitko nije slutio da je to početak projekta koji će danas zapošljavati gotovo stotinu ljudi i koji će Kneževe Vinograde, osim po kvalitetnim vinogradima i vinima, učiniti prepoznatljivima i na području zaštite okoliša.

- Bor-plastika je osnovana 1997. godine. Naš vlasnik gospodin Atila Borbaš počeo je s proizvodnjom kaca i vinskih spremnika, pa je prešao na bazene, a onda 2003. godine kreće potpuni zaokret i okretanje prema ekologiji po uzoru na trendove u europskim zemljama. Tad se potpuno okrećemo uređajima za tretman otpadnih voda i to nam je danas core biznis, ali smo u međuvremenu narasli tako da to više nisu neki mali uređaji, biološke i septičke jame, nego složeni uređaji i vrhunska rješenja za industriju - priča Marin Vladić, prokurist te voditelj pravne i kadrovske službe u BP Group, kako se od prošle godine službeno zove nekadašnja Bor-plastika.

image

Projektni ured

Vlado Kos/CROPIX

- To je bio svojevrsni rebranding tvrtke, jer smo promijenili samo naziv. Naime, pored matične tvrtke u Kneževim Vinogradima, imamo tvrtke u BiH, Srbiji, Crnoj Gori, Mađarskoj, Albaniji i Novom Zelandu, što znači da smo postali grupacija. Također, naša temeljna vizija i motiv našeg rada je ekologija, a znamo da plastika, unatoč tome što je ekološki prihvatljivija i bolja od čelika, željeza i nekih drugih materijala, nema lijepe konotacije u ekološkom smislu, jer ju se tako percipira, pa je i to bio jedan od razloga promjene imena tvrtke u BP Group - objasnio je Vladić, koji ističe kako ova tvrtka nudi kompletna rješenja od projektiranja do montaže uređaja za pročišćavanje otpadnih voda.

- Svaka tvornica generira neku otpadnu vodu i prije nego što je, tako zagađenu, ispuste ona mora proći proces pročišćavanja. Mi nudimo uređaje koji su kompletna rješenja po sistemu ključ u ruke. Proces je takav da dođemo na lokaciju kupca, uzmemo uzorak otpadne vode, koju potom analiziramo u našem laboratoriju i nakon toga naši inženjeri isprojektiraju rješenje za konkretnog naručitelja. Sve se proizvodi kod nas, a nakon toga slijedi montaža i puštanje u rad, kao i potpora u budućnosti tijekom korištenja. To nas je dovelo do statusa regionalnog lidera u ovoj branši, a osim vode, radimo i uređaje za tretman zraka - naveo je naš sugovornik.

U BP Group ističu kako ‘‘kroz svoju djelatnost, u kojoj maksimalno želimo upotrijebiti alternativne izvore energije te očuvati vodne resurse, želimo preuzeti dio društvene odgovornosti vezane uz ekologiju i zeleno sutra. Stoga razvijamo nove načine pročišćavanja otpadnih voda, jer upravo ta dragocjena tekućina u današnjem svijetu predstavlja bogatstvo koje moramo sačuvati za buduće naraštaje. Osim ekološkog aspekta, vizija BP group jest i jačanje u ekonomskom smislu, jer time se poboljšava život cjelokupne društvene zajednice‘‘.

image

Proizvodni pogon

Vlado Kos/CROPIX

Kompanija trenutno zapošljava 80-90 radnika sa stalnom tendencijom rasta, ali kao i većina tehnoloških i proizvodnih tvrtki susreću se s problemom nedostatka stručnog kadra. Najveći im je problem pronaći elektroinženjere i električare. Zbog nedostataka lokalne radne snage okrenuli su se i trećim zemljama, pa su im nedavno došla dva radnika iz Indije s kojima su vrlo zadovoljni. Tvrtka bilježi konstantan rast iz godine u godinu, a važan segment u poslovanju i prezentaciju su im specijalizirani sajmovi na koje odlaze svake godine. Takvi su i Sajam voda u Beogradu te IFAT u Münchenu, kao vodeći svjetski sajam upravljanja vodom, kanalizacijom, otpadom i sirovinama, na kojima se redoviti sudionici. Upravo su zbog internacionalizacije svoga poslovanja u tvrtki iz Kneževih Vinograda koristili i sredstva iz programa Konkurentnost i kohezija kojima su financirali odlazak na navedena dva sajma. Iznos potpore bio je 140.000 kuna.

image

Upravna zgrada tvrtke

Vlado Kos/CROPIX

- Na IFAT-u smo konkretno izložili naše inovativno kontejnersko rješenje za tvrtke koje nemaju dovoljno prostornih kapaciteta. Sajmovi su važan segment u poslovanju i što se tiče stjecanja poznanstava, jer se širi mreža potencijalnih suradnika i što se tiče same prodaje. Sudjelovali smo i na drugim projektima s EU i odlično je da se podržavaju inovativne tvrtke, a mi smo jedna od takvih što potvrđuje i značajan broj nagrada za inovacije koje smo dobili.

Osim toga, zapošljavamo lokalno stanovništvo. Unatoč tome što poslujemo u velikom broju stranih država i što smo postali grupacija, težimo tomu da zadržimo lokalni baranjski identitet te da se u svojoj branši iznova dokazujemo, da budemo tehnički napredniji i konkurentniji - istaknuo je Vladić. Tvrtka je, inače, učinila i dodatni iskorak na svojoj infrastrukturi, pa su tako realizirali i 2 milijuna eura vrijedan projekt nove proizvodne hale, skladišta i nove upravnu zgradu u sklopu koje se nalazi i laboratorij. Taj su projekt realizirali i uz značajnu financijsku potporu Economice Hungarice, zaklade mađarske Vlade.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 08:05