GREG WILSON

Kultni DJ ususret nastupa u Hrvatskoj: ‘Trebate igrati na duge staze ako želite uspjeti‘

Kroz godine, ovaj 63-godišnjak surađivao je s brojnim umjetnicima, a remiksirao je Grace Jones, The XX te je radio s Talking Headsima

Greg Wilson, 2023.

 Dafydd Owen/Avalon/Profimedia/Dafydd Owen/avalon/profimedia

Weekend Media Festival, najveći regionalni festival posvećen industriji medija, komunikacije, marketinga i poslovanja, i ove će se godine održati u Rovinju, a prvu će večer sve uzvanike dobro protresti kultni britanski DJ i pravi pionir elektronske scene kakvu danas poznajemo, Greg Wilson.

Njegovo je ime preraslo u sinonim za electro i eisco zvukove britanske scene osamdesetih, a njegov trijumfalni povratak DJ-anju 2003. objeručke su prihvatili njegovi vršnjaci i obožavatelji. Uzevši pauzu od dva desetljeća, tijekom kojih je producirao temeljnu kompilaciju ‘UK Electro‘ te hvaljene albume britanskih hip hop pionira Ruthless Rap Assassins, povezao se s mlađom publikom i "zacementirao" se na sceni kao ikona žanra. To je prepoznao i časopis Rolling Stone koji je 2015. njegov rad uvrstio među 25 najvećih mixeva svih vremena, a iste godine mu je dodijeljena nagrada "DJ Mag‘s Industry Icon Award".

Iz spomenutog se može iščitati da karijera kultnog Wilsona traje desetljećima, a glazbena se scena u tom periodu itekako mijenjala. Doduše, on tvrdi da je "osnovna premisa ostala ista".

- Uloga DJ-a je odabrati prave melodije za publiku za koju sviraju, a vještine programiranja još uvijek su, u mnogim slučajevima, važnije od tehničkih vještina. Znali smo za miksanje u Ujedinjenom Kraljevstvu tijekom kasnih sedamdesetih, ali nije zaživjelo sve do osamdesetih, kada je Technics SL 1200 postao standardni DJ gramofon. Ranije smo koristili gramofone s remenskim pogonom, a često i nevarijabilne gramofone, koji nisu napravljeni za manipulaciju - prisjetio se početaka.

Dodao je kako je glavna razlika "više temeljena na tehnologiji", a ona je itekako bila evidentna u New Yorku osamdesetih, čija je scena koristila "ritam mašine", sekvencere i samplere i stvarala potpuno novi pristup, kasnije preuzet u houseu i technu, a istovremeno otvorio i vrata usponu hip-hopa.

- Vjerojatno je glavna razlika u tome kako se doživljava DJ-a. U mojoj mladosti, osim ako nisi došao na radio, karijera ti je bila ograničena, ali globalizacija plesne kulture učinila je scenu unosnom industrijom. Kad sam počeo u klubovima s 15 godina, nikad ne bih rekao da ću na kraju vrtjeti ploče diljem svijeta - priznao je.

image

Greg Wilson, 2023.

Dafydd Owen/Avalon/Profimedia/Dafydd Owen/avalon/profimedia

Nadalje tvrdi kako je imao sreće što dolazi iz New Brightona, jer je pružao savršeno okruženje da postane DJ, s obzirom na to da je to bilo primorsko odmaralište s brojnim klubovima.

- Stanovao sam iznad puba, koji je imao dvije dvorane za rođendane i svadbene domjenke, tako da sam vidio mnoge DJ-e kako rade. Moj školski prijatelj, Derek Kaye, izgradio je vlastitu mobilnu diskoteku u svojim ranim tinejdžerskim godinama, tako da, bez da sam uopće razmišljao o tome da postanem DJ do moje 15. godine, sve je bilo spremno za mene - opisao je početke.

Njegov angažman u klubu Hacienda u Manchesteru nezaobilazan je dio Gregovog putovanja kroz svijet glazbe, a ističe da je postojao "niz problema kad je pokrenuo svoju večer" puštanja glazbe.

- Središnji problemi u klubovima bili su loš zvuk i položaj DJ-a, u sobi niz stepenice do pozornice, gotovo potpuno ste bili odsječen od publike. Problemi sa zvukom nikada nisu riješeni na zadovoljavajući način, ali je klub, kao što znamo, postao jedan od najpoznatijih na svijetu - prepričao je Wilson koji je počeo u klubu koji je odgovoran za uspjeh brojnih britanskih izvođača, uključujući i New Order.

Kroz godine, ovaj 63-godišnjak surađivao je s brojnim umjetnicima, a remiksirao je Grace Jones, The XX, Groove Armada, Bryan Ferry, Confidence Man, Gilberto Gil i Simian Mobile Disco te radio na pjesmama A Guy Called Geralda, Talking Headsa, O.M.D.-a i mnogih drugih.

Otvorio se i po pitanju društvenih mreža, koje nisu bile ni konceptualizirane za vrijeme njegovog uspona.

- Oni glazbenici i DJ-evi koji se žele probiti, moraju njegovati snažnu prisutnost na društvenim mrežama. Sve je u klikovima, nažalost, a promotori i klubovi često provjeravaju doseg DJ-a na društvenim mrežama prije nego što im ponude mjesto. Neki DJ-i su uvelike profitirali od ovoga i stvarno dobro komuniciraju putem svojih platformi, ali to mijenja okvire i predstavlja dodatnu prepreku za one koji se pokušavaju popeti na ljestvici - iznio je svoj stav o modernizaciji njegove branše.

- Još uvijek ne mogu shvatiti smisao, osim činjenice da se umjetnici, osobito oni mladi, pitaju kamo ide sav novac - rekao je.

image

Greg Wilson, 2023.

Dafydd Owen/Avalon/Profimedia/Dafydd Owen/avalon/profimedia

Greg ističe da se previše priča o ljudima koji nisu plaćeni ili nisu plaćeni dovoljno. Iako tvrdi da će se to s vremenom riješiti, tvrdi da se glazbenici neće, osim ako nisu u višim slojevima društva, obogatiti na svojim snimkama putem interneta.

- Novac, u DJ industriji, prvenstveno dolazi od nastupa uživo - pojasnio je Greg za nadolazeće umjetnike koji se žele profilirati na sceni.

- Tržište je apsolutno zasićeno, svaki tjedan postoji gomila glazbe koja se prodaje ili dijeli. Da biste se istaknuli u ovoj "klimi", trebate ili biti jako dobri uživo i strpljivo izgraditi bazu obožavatelja ili dati vašu pjesmu DJ-u velikog imena. To su samo prvi koraci, ali važno je hodati prije nego što možete trčati. Trebate igrati na duge staze ako želite uspjeti u industriji, pogotovo sada kada je vrijednost glazbe obezvrijeđena u digitalnom dobu - zaključio je kultni Greg Wilson.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. listopad 2024 12:57