RAZGOVOR S GLUMICOM

'SUPRUG JE ULOGU U FILMU 'HITAC' PISAO SAMO ZA MENE. NIJE BILO ŠANSE DA GLUMI NETKO DRUGI' Ecija Ojdanić

Glumica je presretna što će film njezina supruga Roberta Orhela biti prikazan u Montrealu
 Biljana Gaurina/CROPIX

Popularna i vrlo zaposlena glumica Ecija Ojdanić široj će publici još neko vrijeme ostati u sjećanju po svojoj ulozi osebujne Nele Zlatar u seriji “Larin izbor”, na kojoj je u ulozi jednog od redatelja radio i njezin suprug Robert Orhel. No, za vrijeme trajanja druge sezone supružnici su se upustili u svijet filma. Robert Orhel sredinom je lipnja završio svoj prvi dugometražni film “Hitac” u kojem je Ecija imala jednu od glavnih uloga. Nakon pulske premijere, velika potvrda, ali i nagrada za obavljeni posao stigla je u obliku pozivnice za jedan od najvećih svjetskih filmskih festivala, onaj u Montrealu. “Hitac” je odabran za glavnu svjetsku selekciju festivala, pa će Ecija nakon obiteljskog odmora u Diklu kraj Zadra sa suprugom na svečanu svjetsku premijeru u Kanadu. No, kad smo već kod glumice koja i sama priznaje da je radoholičarka, nakon turneje po Jadranu s predstavom “Bobočka” koja je nedavno završila, njezino kazalište Moruzgva ima i nekoliko novih projekata na koje će se glumica baciti na jesen. Ovu će godinu, odlučila je, posvetiti daskama koje život znače.

Nakon premijere u Puli “Hitac” ide i na poznati filmski festival u Montrealu?

- To je zaista ogromna čast jer se radi o jednom od većih svjetskih filmskih festivala, s dugom tradicijom. Film je izabran u glavni program (World Competition). Krajem kolovoza suprug i ja putujemo u Montreal. Osjećam veliku sreću i ogroman ponos na svojeg muža i sve ljude koji su sudjelovali u filmu. Bez obzira na nagrade, lijepo je da nam film i prije kinoprikazivanja kreće u svijet samo dva mjeseca nakon što je završen.

Iako se radi o prvom dugometražnom filmu vašeg supruga, niste ga previše promovirali do samog kraja?

- Činjenica je da smo desetak dana prije Pule dobili poziv u Montreal, ali smo u dogovoru s našom producenticom Ankicom Tilić odlučili ne izlaziti u javnost do definitivne potvrde od strane festivala. Što se tiče samog snimanja, Robijeva odluka je bila da se potpuno koncentrira na film za vrijeme i poslije snimanja, tako da smo obaveze oko promoviranja ostavili za jesen. Poziv na ovaj svjetski festival je ujedno i lijepa reklama za film.

U filmu glumi i kćer Cvita

Je li otpočetka bilo jasno da ćete imati glavnu ulogu i kako je, za razliku od serije, sa suprugom surađivati na filmu?

- Ne. Naime, prva verzija scenarija na kojoj se radilo više od dvije godine imala je potpuno drugačije zamišljene likove, a i produkcijski je bila isuviše zahtjevna za debitantski film. Robi je na kraju odustao od nje i napisao ovu verziju, a tijekom pisanja je imao u vidu ne samo mene nego i većinu drugih glumaca. Moram priznati da mi je ovaj put bilo dvostruko teže zato jer sam brinula, ne samo zbog svoje uloge, već kud i kamo više za Robija i cijeli film. Više sam ga puta pitala zašto baš ja, a on me uvjerio da je tu ulogu pisao za mene i da nema šanse da je bilo tko drugi glumi.

Oboje ste bili angažirani na snimanju druge sezone “Larin izbora”, a film se snimao istovremeno. Kako ste to uspjeli izvesti?

- Producenti serije su nam izašli u susret i oboje smo napravili pauzu na tom snimanju. Robi se povukao na 4 mjeseca, a ja sam dobila 2 mjeseca slobodno kako bih se pripremila i snimila ovu ulogu.

I kćer Cvita je dobila jednu od uloga?

- Je. Dobila je same pohvale i jako smo ponosni na nju. Lijepo je to odradila i odglumila, iako ona nije bila baš zadovoljna sobom. Dosta je samokritična, na mamu.

Što je okosnica radnje?

- Detektivska priča je samo okvir za intimne drame dviju junakinja koje se zateknu sa suprotne strane ispitivačkog stola. “Hitac” je psihološka drama o grižnji savjesti, i koliko slučajnost utječe na naše živote. Sviđa mi se što film na kraju ima optimističan ton, iako su obje junakinje tijekom filma suočene s ozbiljnim problemima.

Je li vas veselilo što ćete biti dio prvog suprugova filma?

- Naravno da me veselilo, ali kao što sam već rekla, odgovornost mi je bila duplo veća. Robi je očito imao povjerenje u mene i stalno je govorio da sam ja idealna za ulogu Anite. Mogu reći da sam ponosna na svoj i njegov posao.

Ljetna turneja

Kakvu ulogu igrate?

- Glumim inspektoricu Anitu, ženu u najboljim 30-im godinama koja ima uspješnu karijeru. Iza sebe ima još uspješnijeg oca, čiju profesiju ona nastavlja. U trenutku je života kad misli da je sve savršeno i u redu. U vezi je s oženjenim muškarcem koji bi trebao ostaviti svoju ženu. Počinje istraživati slučaj jednog zalutalog metka od kojeg pogiba slučajni prolaznik. Većina indicija navodi da je metak ispalila jedna mlada djevojka (glumica Iva Babić). Tijekom istrage obje saznaju da su trudne. Taj njihov slučajan susret će utjecati na životne odluke jedne i druge.

Jeste li se uopće odmorili od snimanja ili ste odmah krenuli na ljetnu turneju sa svojim kazalištem?

- Odmarala sam se do polovice lipnja. Potom sam imala 14 predstava Krležine “Bobočke”. Igrali smo je po cijeloj obali, pa čak i u Crnoj Gori, i mogu reći da sam zadovoljna ovom ljetnom turnejom. Nije lako igrati predstave na otvorenom po ovako velikim vrućinama, a opet, nitko mi ne može natovariti toliko posla koliko ja mogu samoj sebi (haha). Od početka kolovoza sam na odmoru s djecom i mužem.

Dakle, priznajete da ste radoholičarka?

- Apsolutno.

Znači li to da već imate i neke nove projekte?

- Naravno. Na jesen počinjemo s probama nekoliko godina pripremane predstave “Harem” u kazalištu Moruzgva. U predstavi se pravi harem u Topkapi palači komparira s metaforičkim haremom poput žena zaposlenih u marketinškoj agenciji u Londonu, babama u Dalmatinskoj zagori, prostitutkama u beogradskom bordelu i glumicama na setu porno filma “Arapske noći 2”. Mislim da bi to moglo biti zaista zabavno. Premijera će biti početkom listopada. Pripremam još jednu dječju predstavu u koprodukciji s Tvornicom lutaka i Petrom Radin. Zove se “HaHa2O”, i potiče svjesnost očuvanja vode.

Kako provodite odmor? Jeste li bili u rodnom Drnišu?

- U kući pokraj Drniša bili smo s dragim nam prijateljima početkom osmog mjeseca. Ostatak ljeta provodimo u Diklu pokraj Zadra.

Povratak u kazalište

Koliko ćete dugo biti u Montrealu?

- Bit ćemo šest dana. Djecu nećemo voditi jer je to ipak preveliki put za njih.

Hoćete li se neko vrijeme odmoriti od televizijskih angažmana, ili već imate neke nove ponude?

- Imam ponuda, ali ništa još nije definirano. Od jeseni ću se posvetiti svom kazalištu. Veselim se vratiti na kazališne daske. Ministarstvo kulture i Grad Zagreb su nam ove godine ukazali veliko povjerenje dodijelivši nam veća sredstva za produkcijju predstava.

To je potvrda dobrog poslovanja koje zapravo traje već godinama?

- U svakom slučaju je. Nakon pet godina vrijednog rada uočen je naš napredak i trud tako da se to i materijaliziralo tim povećanim sredstvima, i stoga moramo opravdati ukazano nam povjerenje.

18. svibanj 2024 17:22