RADIKALAN ZAOKRET

PLAYBOY VIŠE NEĆE OBJAVLJIVATI GOLOTINJU Šokantna promjena uređivačke politike nakon šezdeset godina kultnog časopisa

 AFP

Ako ste muškarac između 18 i 80 godina, Playboy je stvoren za vas, kazao je osnivač tog kultnog magazina Hugh Hefner. Bilo je to njegov uvodnik objavljen 1953. u prvom broju Playboya čiju je naslovnicu krasila tada još nepoznata Marilyn Monroe.

No, nakon više od šezdeset godina izlaženja, čelni ljudi tog erotskog časopisa uz koji su stasale generacije i generacije golobradih mladaca, donijeli su vrlo radikalnu odluku - više neće objavljivati fotografije potpuno razgolićenih djevojaka.

Kako je jučer objavio The New York Times, a poklonici Playboya s nevjericom vijest pročitali, prošli mjesec visokopozicionirani urednik Playboya Cory Jones posjetio je Hugha Hefnera u Playboy Mansionu.

Članak koji su objavili bio je poput posljednjeg pozdrava upravo umrloj veličini, od koje se opraštaju s nostalgijom.

“U velikoj blagovaonici obloženoj drveninom, i zidovima ukrašenim grafikama Picassa i de Kooninga, gospodin Jones nervozno je iznio vrlo radikalan prijedlog: magazin, koji je bio predvodnik seksualne revolucije u Americi, trebao bi prestati objavljivati fotografije nagih žena.”

Mijenjaju navike

Danas 89-godišnji Hefner, koji je i dalje naveden kao glavni urednik Playboya, složio se s tim. Kako izgleda redizajnirani Playboy, čitatelji će moći vidjeti u ožujku sljedeće godine.

Naravno, Playboy od proljeća pa nadalje neće biti čedan, samo erotika u njemu više neće biti eksplicitna. Objavljivat će i dalje ljepotice u provokativnim pozama, ali one više neće biti potpuno gole.

Razlog tom velikom zaokretu u uređivačkoj politici su sve dostupniji pornografski sadržaji na Internetu.

- Danas ste samo jedan klik udaljeni od svih mogućih zamislivih seksualnih sadržaja koji su besplatni - objasnio je visokopozicionirani šef kompanije Scott Flanders. Internet je promijenio brojne navike, pa tako i one u seksualnom odrastanju.

Kulturni ritual

Za generacije mladića “čitati” Playboy skriveni pod pokrivačem bilo je poput nekog kulturnog rituala. Danas svaki tinejdžer, umjesto dekice i baterijske lampe, ima mobitel s internetskom vezom.

Pornografski magazini, čak i oni koji imaju vrlo kvalitetne novinske članke, poput Playboya, izgubili su onaj moment šoka koji je bio njihova dodatna, u nekim slučajevima jedina vrijednost. Internet ih je pojeo, iako još ne i progutao, no to se svakako odrazilo na njihovu nakladu, kao i na kulturološku relevantnost. Čak i u slučaju Playboya, koji i dalje ima kultni status.

Prvo izdanje objavljeno je u prosincu 1953. s fotografijama Marilyn Monroe, koja se zapravo slikala za kalendar, a ne za novi magazin. Hefner je broj složio u svojoj kuhinji i nije ga datirao jer nije znao kako će ga tržište prihvatiti i hoće li biti drugog izdanja. Rasprodalo se u nekoliko tjedana po cijeni od 50 centi, u nakladi od 53.991 primjeraka.

Svoj vrhunac Playboy je postigao ‘70-ih. Izdanje iz studenoga 1972. s Pam Rawlings na naslovnici prodalo se u rekordnih 7,161.561 primjerak. Od zlatnih 70-ih kada su se u prosjeku prodavali u šest milijuna primjeraka, Playboy je danas pao na 800 tisuća prodanih brojeva.

Nagovaranje zvijezda

Ovo nije prvi put da šefovi magazina pokušavaju vratiti Playboyu staru slavu. I nisu jedini koji su se suočili s tim problemom. Mnogi časopisi istog profila, koji su nekad bili uspješni, više ne postoje.

Jedan od nekad najvećih konkurenata Playboyu, Penthouse, s digitalnom pornografijom pokušao se izboriti tako da je postao još eksplicitniji. Nikad se nisu oporavili.

No, s druge strane Playboy možda hoće, što zbog svoje slavne prošlosti, što zbog činjenice da je i dalje slavni brend. Prema nekim istraživanjima, Playboyev logo, uz Nike i Apple, najprepoznatljiviji je na svijetu, a i dalje je magazin koji objavljuje tekstove i intervjue s vrlo cijenjenim ličnostima.

U prošlosti njihovi autori su među ostalim bili Margaret Atwood i Haruki Murakami. Imali su intervjue s Malcolmom X-om, Vladimirom Nabokovom, Martinom Lutherom Kingom Jr. i Jimmyjem Carterom. I naravno, skinuli su brojne poznate ljepotice poput Jayne Mansfield, Drew Barrymore, Madonne, Sharon Stone i Naomi Campbell.

Međutim, nekoliko posljednjih godina imaju problem s nagovaranjem zvijezda da se razgolite. Nekad stvar prestiža postala je zbog pada naklade manje poželjan poslovni potez, zbog čega su se u Playboyu u konačnici i odlučili na promjenu uređivačke politike.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 09:50