20 GODINA VATRENIH

Kako je nastao dres hrvatske reprezentacije? Još 1977. godine skockali smo Iliju Zavišića...

U danima obilježavanja 20. obljetnice prve utakmice hrvatske nogometne reprezentacije s ponosom se sjećamo prvog istrčavanja Vatrenih na maksimirski travnjak u “kockastim” dresovima, ali priča o hrvatskom dresu, koji je danas naš prepoznatljivi brand u svakom kutku svijeta, vodi nas u daleku 1977. godinu, u vrijeme završnice kvalifikacija za SP 1978. u Argentini i nagradnu igru ' Coca-Cola, Sportske novosti i Sport vode vas na nogometne spektakle godine.'

Autor toga projekta bio je Marko Pekica, komunikolog, PR stručnjak, gost predavač na mnogim fakultetima, čovjek impresivnog životopisa, tada marketing manager Coca-Cole za područje regije, osoba uz čije se ime veže prvo pojavljivanje “preteče” hrvatskog dresa u javnosti.

Što se zapravo dogodilo u utorak 17. svibnja 1977. godine u završnom izvlačenju nagrada u SN, kako je izbor pao na nogometnog reprezentativca i kapetana Partizana Iliju Zavišića?

- Jedan od sudionika u nagradnoj igri bio je i beogradski Sport. Sportske novosti su mu dale prednost u izboru tko će biti na izvlačenju u Zagrebu, tko će od velikih nogometaša odjenuti naš dres. I onda je glavni urednik Sporta rekao: “Profesore, neka to bude Ilija Zavišić.” I došao je Ilija, pristojan i skroman, obukli ga, izvukao je dobitnike, a nitko nije “kapirao” da je dečko odjenuo hrvatski dres, doduše s logom Coca-Cole, ali osnovni motiv bio je hrvatski grb.

Tko je dizajnirao majicu, po čijem naputku...?

- U PR-u, u poslovima moje profesije kažu, pokušajte zaboraviti zamjenicu “ja”, koristite onu drugu koja je puno jača, zamjenicu “mi”. U tome su sudjelovali i Coca-Cola, i Sportske novosti, i Sport, jer da su oni bili protiv toga, ta majica ne bi nikad ugledala svjetlo dana. Neke su škole dobile te majice i bile su prve “repke” koje su nastupale u njima.

Je li bilo reakcija u bivšoj državi?

- Beograd se nije bunio, a Rim nije razumio, pa je na zgodan način dio hrvatskog branda doživio svoju povijesnu promociju mnogo prije nego što su Vatreni to učinili rađanjem slobodne nam i Lijepe Naše.

Za Beograd nam je jasno, ali zašto Rim?

- Zato jer je ured Coca-Cole za područje bivše države bio u Rimu. Jedino sam se “bojao” da će varijantu prokužiti Sead Alajbegović, direktor zagrebačke punionice Coca- Cole, moj veliki prijatelj, nažalost pokojni, dobar znalac povijesti, klasičar, no on je rekao: “Bravo, stari, dobra je to majica!”

Gledatelje će pozdraviti dvanaestorica iz 1990.

Službena proslava 20. obljetnice prve utakmice reprezentacije Republike Hrvatske uvelike će obilježiti ovu srijedu. U agrebačkom hotelu Sheraton u 13.30 okupit će se dvanaestorica igrača koji su nastupiti protiv SAD-a 1990. godine, živući članovi stručnog stožera, ljudi zaslužni za organizaciju. Poziv je upućen i djelatnicima Veleposlanstva SAD-a.

Nakon zdravice i ručka, zajednički će se uputiti na stadion gdje će gledatelji pola sata prije početka dvoboja moći pozdraviti dobro znana imena. To su: Dražen Ladić, Tonči Gabrić, Zoran Vulić, Drago Čelić, Vlado Kasalo, Saša Peršon, Gregor Židan, Kujtim Shala, Ivan Cvjetković, Aljoša Asanović, Mladen Mladenović i Marko Mlinarić. Na semaforu će biti puštena izjava kapetana te momčadi Zlatka Kranjčara, koji je odsutan zbog obveza u reprezentaciji Crne Gore, a prema najavama, osim Cice jedino Darko Dražić, trener u Iranu, neće nazočiti događaju.

U 16 sati otvorit će se fan zona, od Bukovačke do zapadne tribine stadiona, u njoj će nastupiti Davorin Bogović i Slavonske lole... Tu će fešta potrajati i nakon susreta. Prije početka ogleda na travnjaku će Mladen Bodalec otpjevati 'Ružu Hrvatsku', kao što je to uradio i 1990. Ulaz je besplatan, no ulaznice treba podignuti na blagajnama. Maksimum je četiri po jednoj osobi. Loša je jedino najava kiše, bilo bi lijepo da se smiluje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. svibanj 2024 21:31