Božićne reklame svake godine nadmašuju naša očekivanja, a neki se brendovi u svojim marketinškim kampanjama sve češće služe umjetnom inteligencijom, poput Coca-Cole ili McDonald’sa. Drugi su se ipak odlučili za zanatski pristup kao krajnji izraz ljudske kreativnosti, a pritom ujedno promoviraju zdravije proizvode i prave vrijednosti.
Upravo je to slučaj s božićnom reklamom francuskog trgovačkog lanca Intermarché, koja donosi tradicionalnu animiranu priču izrađenu u 3D tehnici i bez ikakve pomoći umjetne inteligencije, ponovno interpretirajući bajku o velikom zlom vuku kako bi prenijela poruku zajedništva i radosti dijeljenja.
Božićna reklama Intermarchéa nosi naslov „Conte de Noël“ („Božićna priča“), odnosno „Le Mal-Aimé“ ili „Nevoljeni“ prema istoimenom klasiku francuskog pjevača Claudea Françoisa. Nastala je prema zamisli marketinške agencije Romance, u suradnji s produkcijskom kućom Wizz i animacijskim studijem Illogic Studios. Riječ je o kratkom filmu koji spaja obiteljsku priču i 3D animaciju te se ističe kao jedno od najdirljivijih ostvarenja ovogodišnjih božićnih blagdana.
Radnja započinje dječakom koji na poklon dobiva plišanog vuka. Mnoga se djeca boje ozloglašenog vuka pa tako i ovaj dječak, ali tada započinje priča o usamljenom „nevoljenom“ vuku kojeg se boje sve šumske životinje. U nadi da će steći prijatelje i uklopiti se u zajednicu, vuk odlučuje prestati jesti meso te uči pripremati ukusna vegetarijanska jela od svježih namirnica, poput gljiva, mrkve i ribe.
Reklama prikazuje vuka koji prilagođava svoju prehranu kako bi pronašao svoje mjesto u šumskom društvu, pokazujući kako kuhanje i dijeljenje hrane mogu promijeniti odnose i srušiti prepreke. Animirana estetika božićne reklame Intermarchéa, nadahnuta blagdanskim pričama i ilustracijama iz dječjih knjiga, dodatno naglašava nježan i bajkovit karakter priče. Naravno, reklamom se kupce trgovačkog lanca Intermarché želi potaknuti na kvalitetniju prehranu i veću konzumaciju povrća jer „svi imamo dobar razlog da počnemo bolje jesti“.
Intermarché je trgovački lanac u vlasništvu francuske maloprodajne grupe Mousquetaires te posluje u Francuskoj, Belgiji, Monaku, Poljskoj i Portugalu. U 2024. godini Intermarché je bio treći najveći maloprodajni trgovac u Francuskoj, iza E.Leclerca i Carrefoura, a imao je ukupno 2496 trgovina u pet zemalja, piše Ekovjesnik.
Prema riječima autora, reklama slavi moć hrane da povezuje one koji su različiti. Spoj igranog filma i animacije ima za cilj odraziti dječju maštu i na suptilan način prenijeti univerzalnu poruku: dijeljenje hrane može promijeniti sve.
„Glavno je blagdansko pravilo da dobra hrana stvara dobre prijatelje. To vrijedi i za životinje u šumi, ali vuk to uči na teži način u našoj najnovijoj božićnoj bajci koju smo za Intermarché producirali zajedno s Wizzom. Iznimno smo ponosni što smo surađivali s agencijom Romance i studijem Divine kako bismo oživjeli ovaj kratki film“, ističu u montpellierskom studiju Illogic Studios.
„Riječ je o transformacijskom luku, priči o nekome tko se pokušava promijeniti nabolje. I to je nešto što govori o svima nama.“ – izjavio je Julien Bon, kreativni direktor iz agencije Romance, koja stoji iza reklame. Cilj reklame je, naravno, potaknuti veću prodaju prehrambenih proizvoda, ali i podsjetiti ljude na ono što ih povezuje u vremenu kada se svijet čini razjedinjenim. „Transformacija vuka od odbačenog autsajdera do dobrodošlog gosta odražava kolektivnu čežnju za empatijom u dobu podjela koje potiču algoritmi“, dodaje Bon.
Victor Chevalier, glavni copywriter agencije Romance, rekao je da je snažan odaziv publike ukorijenjen u stvarnoj emociji. U vremenu kada se digitalno oglašavanje sve više oslanja na umjetnu inteligenciju, Chevalier smatra kako je publika prepoznala ljudski rad i emociju. Dodao je kako uspjeh reklame leži u višemjesečnom radu, a na njoj je radio tim umjetnika i animatora koji su s velikom pažnjom oblikovali svaki detalj, pokret i izraz lica.
Upravo je taj tradicionalni umjetnički rad dio onoga što ljudi danas slave na društvenim mrežama, osobito u trenutku kada veliki brendovi lansiraju blagdanske reklame generirane umjetnom inteligencijom, koje su često kritizirane zbog svoje praznine i bezdušnosti.
Emocije i nostalgiju dodatno pojačavaju riječi pjesme „Le mal aimé“ Claudea Françoisa iz 1974. godine, a reklama je posljednjih dana utjecala na vrtoglavi porast njezine slušanosti. Pjesma objavljena prije 51 godinu snažno se vratila na platforme za audio streaming, a njezina je slušanost u četiri dana od početka prikazivanja reklame porasla 342 posto.
Ono što bi se na prvi pogled moglo doimati kao nježna dječja priča osvojilo je srca daleko izvan granica Francuske. Već tjedan dana nakon premijernog prikazivanja 7. prosinca reklama je prikupila više od 600 milijuna pregleda na društvenim mrežama diljem svijeta, dobila međunarodne pohvale te potaknula brojne emotivne objave gledatelja koji tvrde da se priča o vuku podudara s njihovim vlastitim borbama za prihvaćanje i pripadnost.
Na društvenim mrežama diljem Europe i Sjedinjenih Američkih Država gledatelji dijele verzije s titlovima, objavljuju reakcije i, u nekim slučajevima, izražavaju želju da „Le Mal-Aimé“ bude cjelovečernji film, a ne samo „dvije i pol minute čiste sreće i nježnosti“.
Za reklamu jednog trgovačkog lanca u 2025. godini to je iznimno rijedak doseg, koji upućuje na zaključak da publika nije željna samo spektakla, već i priča koje su stvorili ljudi. „Tu zapravo i nije riječ o hrani“, rekla je Maïté Orcasberro, zamjenica glavne direktorice agencije Romance. „Riječ je o tome da budemo shvaćeni.“
U razgovoru za francusku televiziju TF1, Théophile Dufresne i Lucas Navarro iz animacijskog studija Illogic Studios iz Montpelliera objašnjavaju razloge zbog kojih su odlučili raditi „na starinski način“.
„Nismo očekivali ovako golemo zanimanje na društvenim mrežama. To je preslatko, već tjedan dana dobivamo brojne poruke iz Francuske i cijelog svijeta. Agencija Romance, koja radi za Intermarché, predstavila nam je ideju o vuku koji se mora uklopiti i naučiti zdravije se hraniti kako bi se sprijateljio s ostalim stanovnicima šume, a mi smo tu ideju pretvorili u film koji prenosi svu emociju i nježnost koju smo željeli za ovaj projekt“, kazao je Théophile Dufresne.
U trenutku kada je lakše stvoriti video pomoću umjetne inteligencije, oni su se odlučili za „tradicionalnu“ metodu. Šezdesetak umjetnika udahnulo je život „nevoljenom“ vuku i ostalim šumskim likovima. „Za film kakav smo željeli ispričati i razinu emocije koju smo htjeli unijeti, umjetna inteligencija ne bi mogla funkcionirati“, uvjeren je Dufresne.
„Željeli smo da pravi animatori pokreću vuka kako bi se doista osjetila emocija. Da bismo to postigli, bilo je važno angažirati prave, iznimno talentirane umjetnike, a ne oslanjati se na umjetnu inteligenciju. To je bio svjestan izbor“, naglašava Lucas Navarro, koji je s Dufresneom 2018. godine osnovao Illogic Studios.
Direktor grupacije Mousquetaires najavio je kako će svjetlo dana uskoro ugledati plišana igračka s likom glavne zvijezde njihovog najnovijeg reklamnog spota. U međuvremenu, osnivači animacijskog studija, koji su 2018. bili nominirani za Oscara za kratki film „Garden Party“, rade na razvoju dugometražnog filma za koji se nadaju da će krenuti u produkciju „u dogledno vrijeme“.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....