NAJNOVIJE VJEŠTAČENJE

POGIBIJA MLADE DUBROVKINJE ‘Ne bi došlo do nesreće da Čolak Ferrarijem nije skrenuo udesno’

Marin Čolak u Ferrariju 360 i Dalibor Opačak u Nissanu 350Z utrkivali su se po autocesti, a u sudaru je život izgubila mlada Ivana Obad
 Tomislav Kristo / CROPIX

Ništa ne može vratiti preminulu Dubrovkinju Ivanu Obad (20), koja je prije točno 1483 dana poginula u stravičnoj nesreći na autocesti A6 kod Bosiljeva, a na Općinski kazneni sud u Zagrebu, gdje se sudi optuženima Marinu Čolaku (30) i Daliboru Opačku (37), stigao je i peti po redu nalaz vještačenja prometne nesreće.

Nakon niza kontradiktornih vještačenja koja su koštala oko 50.000 kuna, s ovim posljednjim, koje potpisuje vještak za analize prometnih nesreća dipl. ing. Zvonko Ivašić, a odredio ga je sud, čini se da bi mučni postupak, posebice za obitelj Obad, do proljeća mogao dobiti sudski epilog.

Pravac kretanja

Naime, prema posljednjem, petom vještačkom nalazu, do prometne nesreće prije točno četiri godine ne bi došlo da “prvooptuženi Marin Čolak Ferrarijem nije skretao udesno, na desni vozni trak i dalje na zaustavni, i to za vrijeme prolaska Opačkova Nissana kojemu je, time, popriječio pravac kretanja”. Podsjetimo, Opačkova obrana bila je nezadovoljna vještačenjem koje su proveli vještaci Zdravko Bukljaš i Tomislav Perić jer “stručna literatura dokazuje upravo suprotno, čime su sud doveli u zabludu”.

Sud u zabludi

- Mogu samo potvrditi da je posljednje vještačenje potvrdilo moje sumnje o dovođenju suda u zabludu jer su vještaci pogrešno i netočno, kako sam i rekao za vrijeme suđenja, izračunali brzinu na početku prevrtanja Ferrarija kojim je upravljao Čolak. Vještaci su sami sebi bili kontradiktorni.

Tvrdili su da je pri brzini od 144 km/h po pravilima kosog hica vozilo pod kutom izbačaja od 43,3 treba letjeti u dalj 151 metara, dok je u stvarnosti vozilo prvo poletjelo 20 metara u dalj, a zatim nakon rovanja još 66 metara u udolinu.

Zbrajali su brzine svih letova auta i na to dodali brzinu za nastanak njegova oštećenja, što je fizikalno netočan postupak - kaže Opačkov odvjetnik Milko Križanović, odbacivši tezu Čolakove obrane da je Opačkov bolid bio “u mrtvom kutu”.

Utvrđeno je da je u vrijeme nesreće Čolak Ferrarijem jurio 182 km/h i ubrzavao da bi pretekao Nissan koji je išao 187 km/h.

Jedina sankcija za Opačka kazna za prebrzu vožnju?

Odvjetnik Dalibora Opačka Milko Križanović još napominje da je, zapravo, jedina prava sankcija za njegova klijenta prekršajna prijava zbog prekoračenja brzine.

Kaznena je odgovornost, poručuje, na prvooptuženom Čolaku koji je u međuvremenu postao otac.

Podsjetimo, u ladici karlovačkog Općinskog suda 323 dana potpuno netaknut stajao je spis za suđenje poznatom dvojcu automobilista pa je predmet delegiran u metropolu.

Prometna nesreća zbog koje im se sudi dogodila se 5. studenoga 2010. godine u 12.20 sati na autocesti Rijeka - Zagreb u smjeru Rijeke. Marin Čolak u Ferrariju 360 Modena i Dalibor Opačak u tehnički neispravnom Nissanu 350Z su se utrkivali. Kod Bosiljeva, Ferrari u kojem je s Čolakom bila Ivana dotaknuo je Nissan nakon što je skrenuo u njegov trak.

Ferrari se zanio, sletio s ceste i više puta prevrnuo. Zbog činjenice da nije bio vezan, Čolak je ispao iz auta i zadobio potres mozga, prijelom obje čeljusti i nosa, a Ivana je ostala zarobljena u zapaljenom vozilu i izgubila život.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 18:37