StoryEditor
INTERVJU

Direktor HTZ-a: ‘Nautika gostima osigurava vrlo tražen osjećaj sigurnosti i privatnosti‘

Direktor HTZ-a uoči početka Patrole: ‘Trenutačno ostvarujemo promet u više od 600 hotela i 340 kampova‘
direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić
 Marko Todorov/CROPIX

Nautički turizam jedna je od prvih grana turizma koja se oporavila nakon prvotne koronakrize. I ne samo to. Upravo ovaj selektivni oblik turizma promovirao je Hrvatsku ovog proljeća na europskim emitivnim tržištima kao destinaciju koja osigurava privatnost i sigurnost kada se na ljetovanje gledalo kao na luksuz kakav si u lockdownu teško tko može priuštiti.

Prije svega zbog činjenice da se ne može putovati. No kada su se prve granice otvorile, svi oni željni mora i Mediterana pohrlili su na Jadran na svoje brodove i jahte i odlučili uživati u hrvatskoj obali, a da pritom ni sebe niti druge ne izlažu mogućnosti zaraze. Jer nautički je turizam kao stvoren za odmor za ovakve situacije u kojima je fizička distanca i dalje poželjna. Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić na samom početku novih avantura Nautičke patrole Jutarnjeg lista koji itekako domaćem turistu promovira ljepote Jadrana, kaže da je nautika 2020. u prvom planu.

Što očekujete u tom segmentu turizma ove godine i jesmo li se posebno promovirali na tom tržištu za vrijeme lockdowna?

- Hrvatska je na tržištu pozicionirana kao jedna od najboljih nautičkih destinacija Mediterana, dok je nautika turistički proizvod koji gostu osigurava danas vrlo tražen i cijenjen osjećaj sigurnosti i privatnosti. Nautiku smo stavili u prvi plan naših promotivnih aktivnosti, odnosno kampanja koje smo još početkom lipnja počeli provoditi na sedam ključnih europskih tržišta s kojih ostvarujemo najveći turistički promet, a uskoro krećemo s promocijom na dodatnih sedam tržišta među kojima su Nizozemska, Belgija, Švedska, Norveška, Švicarska, Francuska i Italija. Od nautike očekujemo važan doprinos u ovogodišnjem turističkom rezultatu. Broj potvrda turističke pristojbe u nautici u prvih šest mjeseci ove godine iznosi oko 4300. Samo u lipnju prodano je više od 3300 potvrda, i to najviše u Istri, na Kvarneru i u Šibensko-kninskoj županiji, a veći intenzitet prodaje očekujemo u srpnju, kolovozu i rujnu.

image
Kristjan Staničić
Bozidar Vukicevic/CROPIX

Kakva je aktualna turistička situacija u zemlji? Tko su najbrojniji gosti?

- Do unazad dva mjeseca bilo je vrlo teško zamisliti da će se odvijati turistički procesi, a danas je Hrvatska jedna od rijetkih zemalja u kojoj se realizira turistički promet koji je svakim tjednom sve intenzivniji. Trenutačno se u zemlji ostvaruje turistički promet u više od 600 hotela i 340 kampova. U lipnju smo uspjeli ostvariti gotovo 5 milijuna noćenja. Kada govorimo o inozemnim tržištima, najviše gostiju imamo iz Njemačke, Slovenije, Austrije, Češke, Poljske i Italije, a primjećujemo i rast udjela domaćih gostiju u ukupnom rezultatu.

Bojite li se novog vala epidemije, odnosno činjenice da bi on mogao zaustaviti turističke tokove koji su se pokrenuli u lipnju?

- Svjesni smo da se situacija mijenja iz dana u dan, virus je prisutan, nove životne okolnosti su tu i treba naučiti živjeti i raditi s Covidom-19. Hrvatska zahvaljujući predanom i odgovornom upravljanju krizom od strane Nacionalnog stožera civilne zaštite i Vlade RH danas ima jednu od najpovoljnijih epidemioloških situacija u Europi, među prvim smo zemljama članicama Europske unije koje su otvorile granice i ukinuli ograničenja za turistički promet, a zbog kvalitetne epidemiološke situacije i visokog standarda zaštite koji su uveli svi turistički objekti diljem zemlje bilježimo sve veću potražnju turista. Unatoč slučajevima ponovne pojave virusa u određenim dijelovima zemlje unazad nekoliko dana, i dalje smo zemlja s jednom od najboljih epidemioloških situacija u čitavoj Europskoj uniji i najboljom situacijom na Mediteranu. I to je ono što ističemo diljem svijeta zajedno sa svojih 17 predstavništva.

image
Kristjan Staničić
Matija Djanjesic/CROPIX

Kako se Hrvatska sprema za veći broj gostiju u špici sezone u ovoj situaciji? Jesmo li organizirali eventualni smještaj za zaražene i njihove obitelji i kako to komuniciramo prema tržištima?

- Hrvatska je spremna za sigurno odvijanje turizma, a dosadašnji tijekovi turističkog prometa, kao i najave za ostatak godine to i potvrđuju. Zahvaljujući iznimnim naporima Nacionalnog stožera civilne zaštite danas smo prepoznati kao sigurna zemlja, ali i kao zemlja koja je usvojila niz jasnih uputa i preporuka za odvijanje turizma. Tako primjerice, između ostalog, postoje jasne upute za postupanje kod pojave bolesti u gosta u turističkom smještajnom objektu, kao i preporuke za rad ili boravak na jahtama, brodicama i drugim plovilima.

Koliko ste ove godine slijedom situacije uložili u promociju i što zapravo poručujete našim gostima? Koliko smo u prednosti nad našom mediteranskom konkurencijom? I jesmo li?

- Dnevno u zemlji boravi više od 300.000 gostiju i apeliram prema svim hrvatskim turističkim djelatnicima i prema turistima da budu i ostanu odgovorni te poštuju sve propisane epidemiološke mjere. Turisti to očekuju od nas. Pružimo im, posebno u današnjim okolnostima, nužan osjećaj sigurnosti, zaslužene trenutke opuštanja i doživljaj koji će pamtiti. Jesmo, trenutno smo u prednosti pred konkurencijom, posebno ako pogledamo situaciju u Italiji, Španjolskoj, Portugalu ili Francuskoj. U prednosti smo i pred Grčkom koja je primarno aviodestinacija. Naša je prednost laka i jednostavna autodostupnost i blizina europskih tržišta.

Koliko medijske patrole poput ove Jutarnjeg lista dižu promociju ovog selektivnog oblika turizma? Koliko su one općenito značajne za promociju Jadrana i Hrvatske?

- Znamo da nautički turizam predstavlja najkonkurentniji hrvatski turistički proizvod. To potvrđuju i rezultati istraživanja stavova samih nautičara, posjetitelja Hrvatske. Rezultati govore kako je riječ o turističkom proizvodu koji je prepoznat kao značajna komparativna prednost Hrvatske u usporedbi s nama ključnim konkurentima poput Španjolske, Francuske, Italije, Grčke i dr. Imamo li u vidu činjenicu da je prosječna potrošnja nautičara značajno veća od ‘ostalih’ gostiju te činjenicu kako nautika može osjetno pridonijeti povoljnijoj distribuciji turista, posebice kada govorimo o rezultatima rujna, pa i listopada, jasno je kako je riječ o segmentu hrvatske turističke ponude koji trebamo intenzivno promicati tj. koristiti ga kao jednog od temeljnih imidž atributa u okvirima nacionalne komunikacijske strategije. Promocija nautike putem Nautičke patrole odličan je način promocije ovog ‘šlaga na vrhu torte’ hrvatske turističke ponude prema domaćim gostima. Iskusnoj ekipi Patrole želim mirno more i odlične rezultate. Čekat ćemo ih na kraju njihova ovogodišnjeg morskog puta. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. srpanj 2020 06:12