EKSKLUZIVNO

FOTO: JUTARNJI NA GRADILIŠTU NOVOG PLESA ‘Tvrdili su da na aerodromu ništa ne radimo, a bit ćemo gotovi prije roka’

 Dragan Matić/CROPIX

Temelji su većim dijelom iskopani. Građevinska jama velika 30.000 kvadrata i duboka oko tri metra zjapi pred nama. Na tom mjestu za dvije pol godine stajat će nova aerodromska zgrada zagrebačkog aerodroma koja će u prvoj fazi moći primiti 3,5 milijuna putnika.

- Da, terminal će sigurno biti završen navrijeme. Nema šanse da kasnimo - uvjerava nas Joško Mikulić, direktor tvrtke Viadukt koja ima ugovorene radove na terminalu vrijedne 390 milijuna kuna.

Viadukt je jedna od dviju tvrtki čiji radnici rade na novom terminalu. Druga je Kamgrad. Jutarnji je prvi imao priliku posvjedočiti da su temelji buduće zgrade terminala iskopani. Na gradilištu smo očekivali veliko blato, no vjetar i jučerašnje sunce isušili su silnu kišu koja je pala prošlih dana.

- Bilo je užasno. Radove nismo prekidali, a da je bilo lako, nije. Nama je draže kada žeže sunce i kada je 50 stupnjeva. Zato jedva čekamo ljeto - uvjerava nas Dino Šarić, voditelj gradilišta Kamgrada. Doduše, ne na cijelom području jer jedan dio zemljišta još nije otkupljen. No, radovi na tom dijelu uskoro će početi.

- Dosad smo iskopali 35.000 kubika zemlje, odnosno 80 posto građevne jame - napominje Vinko Tomić, zamjenik voditelja projekta Zagreb u Viaduktu. Na gradilištu je trenutačno oko 120 radnika Viadukta i 35 radnika Kamgrada. Radnici Viadukta na gradilište su došli 18. prosinca prošle godine, a fizički radovi počeli su 9. siječnja. Prvo je trebalo iskrčiti oko 10.000 hektara šume i porušiti stare objekte na bivšem vojnom dijelu aerodroma. Oko gradilišta je naslagano oko 3000 kubika drva. O njegovoj sudbini odlučit će Ministarstvo prometa.

Marino Ožbolt, voditelj Viaduktova gradilišta, napominje da su dosad izmjestili oko sedam kilometara vodovodnih, električnih i DTK instalacija. Iskopali su temelje terminala i predali ga Kamgradu. Istodobno grade podvožnjak buduće prometnice koja će spajati stari i novi terminal. Cesta će prolaziti točno ispod rulne staze kojom će borbeni avioni Ratnog zrakoplovstva dolaziti do dežurne stajanke. Gradnja nove stajanke za borbene avione je u tijeku i pošto budu izmješteni, Viadukt će moći početi gradnju velikog pročistača otpadnih voda.

Gradilište terminala još nije kompletirano. Uskoro će, uz postavljene dvije dizalice, osvanuti još četiri. No, radnici Kamgrada koji izvode grube građevinske radove na terminalu rade punom parom.

- Počeli smo gradnju armiranobetonske konstrukcije temelja, a prve dijelove konstrukcije, tj. vertikale terminala, podignut ćemo početkom lipnja - tvrdi Dino Šarić, voditelj gradilišta Kamgrada.

Armiranobetonski radovi trebaju biti završeni do 15. siječnja, a zidarski do 15. travnja sljedeće godine. U zgradu terminala bit će ubačeno ukupno 70.000 kubika betona. Šarić napominje kako će samo Kamgrad utrošiti 30.000 kubika betona, odnosno 35 tisuća kamiona miksera.

Prije nešto više od mjesec dana predsjednik zagrebačke Gradske skupštine Darinko Kosor tvrdio je da se na gradilištu ništa ne radi. Radnici se i danas samo smješkaju kad im to spomenemo, a inženjer Ožbolt napominje kako radovi napreduju i brže od zacrtanih rokova.

Na gradilištu se sada radi u dvije smjene, a uskoro će biti otvorena i treća. Radit će se danonoćno kako bi prvi avioni s terminala poletjeli za Božić 2016. godine.

Iskopali betonsku bombu za vježbanje

Radnici Viadukta raskrčili su i nekadašnji vojni dio aerodroma. Pričalo se kako je prije povlačenja JNA u zemlju zakopala kamione, naoružanje i štošta drugo. No, od svih tih priča na kraju - ništa. Zemljište je prethodno razminirano i pod kotačima bagera aktivirao se samo jedan puščani metak. No, prilikom čišćenja terena iskopana je i jedna betonska školska bomba. - Te bombe smo mi početkom rata betonirali za vježbanje naših pilota. I, eto, sad smo opet, dvadesetak godina kasnije, naletjeli na njih - uz smijeh je pojasnio direktor Viadukta Mikulić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. travanj 2024 20:04