PROTIV ULTIMATUMA

Hrvatski izdavači svojim marketinškim klijentima prodaju čitanost, a ne nakladu

Ponudu tvrtke ABC Hrvatska zajednički su odbili EPH, Styria i Adria Media jer je za njih to projekt upitne vrijednosti

ZAGREB - Tri najveća novinska izdavača u Hrvatskoj odbila su prihvatiti novi način utvrđivanja broja prodanih primjeraka koji nudi tvrtka ABC Hrvatska, ocjenjujući da je projekt upitne vrijednosti i zastarjele metodologije.

“Pozdravit ćemo svaku uistinu neovisnu inicijativu za uređivanje odnosa na tržištu, pa tako i za kontrolu podataka o nakladama.

Paušalne ocjene

Spremni smo uključiti se u takvu inicijativu koja, među ostalim, ne bi bila vlasnički ili interesno povezana s bilo kojim dijelom naše industrije”, stoji u priopćenju EPH, izdavača Jutarnjeg lista.

Suosnivač ABC Hrvatske je HURA, Hrvatska udruga reklamnih agencija, koja je pokrenula projekt s namjerom da se nezavisnom revizijom utvrdi broj prodanih primjeraka kako bi oglašivači plaćali reklame u skladu s utvrđenom nakladom novina. Najveći hrvatski nakladnici, EPH, Styria i Adria Media, zajednički su odbili sadašnju ponudu tvrtke ABC Hrvatska, poručujući da su uvijek spremni na kontrolu podataka o nakladama, ali ne na ovaj način.

Izdavači su združeno osudili način na koji je ABC Hrvatska pokušala privoljeti izdavače na suradnju, kroz “paušalne, negativne ocjene i optužbe” i medijske ultimatume.

Trend odljeva

Izdavači su svi predstavljeni kao lažljivci koji iznose lažne podatke o nakladama kako bi prevarili oglašivače i skuplje naplatili reklame. Na javni istup odlučili su se nakon članka “Otkrijte naklade ili se selimo na TV”, koji je objavljen 18. siječnja u Business.hr-u, što su ocijenili kao prijetnju i ultimatum.

- Već imamo vrlo zabrinjavajući trend odljeva oglasnih budžeta na TV - čak 78 posto bruto vrijednosti u 2009. godini. Ta činjenica čini smiješnim prijeteći ton iza inicijative ABC-a. Može li se išta više odliti na TV?! Ovakav omjer oglašava-nja u korist TV-a ne postoji ni u jednoj razvijenoj zemlji, niti mu alibi mogu biti naklade - upozorava EPH.

Vodeći izdavači ističu da čitava izdavačka industrija ne prodaje svojim marketinškim klijentima nakladu nego čitanost, pa su od broja prodanih primjeraka mnogo važniji podaci o čitanosti te dosegu u odgovarajućim ciljnim skupinama čitatelja.

Pouzdan pokazatelj

Godinama se kao pouzdan pokazatelj čitanosti koriste istraživanja MediaPULS-a, pa se izdavači čude zašto se njihovi podaci sada praktički proglašavaju netočnima i nezadovoljavajućima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 10:30