TRAJEKT SE ZABIO U OBALU

Iskusni kapetan: Posada se uspaničila, ova havarija se mogla spriječiti

Brod ima četiri nezavisna motora i propelera i mala je vjerojatnost da svi istovremeno otkažu, a čak da se to i dogodi, postoji izvanredni sustav upravljanja
 Goran Novotny / CROPIX

RIJEKA - Trajekt Barbat jedan je od najsuvremenijih brodova u našoj trajektnoj floti i tehnički je opremljen tako da u slučaju bilo kakvog kvara postoji alternativa.

Dakle, ova se havarija mogla spriječiti, uvjerava nas jedan iskusni zapovjednik dok govori o trajektu Barbat koji se u četvrtak predvečer zabio u zid mjesnoga kupališta Banje.

Prevelika brzina

- Brod ima četiri nezavisna motora i propelera te je mala vjerojatnost da sva četiri u istom trenutku otkažu. A da se takvo što i dogodi, svaki, pa i taj trajekt ima takozvani ‘emergency’ sustav upravljanja. U ovom slučaju, brod je najvjerojatnije išao prebrzo i nije bilo dovoljno vremena za reakciju. Ti su ljudi premoreni, pod stalnim stresom, vjerojatno ih je uhvatila panika - objasnio je sugovornik, ali i dodao kako je pravi problem samo pristanište.

- Nigdje u svijetu nećete naći kupalište 20 metara od trajektne luke. Da je u ovoj državi normalna vlast, u Jablanac ne bi smio uploviti ni jedan trajekt, a kamoli brod takve veličine. To vam je otprilike isto kao da netko Boeing 777 pokuša spustiti na Grobnik. Po meni je to glavni uzrok ove nesreće. Ne branim kolege, ali, vjerujte, oni dnevno voze i pristaju u nemogućim uvjetima - tvrdi zapovjednik trajekta s dugogodišnjim stažem.

Pismo Vladi

Stanovnici Jablanca još su u šoku.

- Naravno da smo ljuti, ali ćemo ovu nesreću pokušati kapitalizirati - ustvrdio je Damir Babić, predsjednik Kluba prijatelja Jablanca, veliki zaljubljenik u svoje malo mjesto. Najavljuje pismo na relevantne adrese u Vladi u kojem će tražiti da se trajektno pristanište, konačno i trajno, premjesti u susjednu Stinicu.

Jutarnji list nedavno je, kao da smo predviđali nesreću, objavio veliku reportažu o novom trajektnom pristaništu koje se počelo graditi još 2009. godine, ali do danas nije dovršeno.

Nedostaje samo 200 metara ceste, zapele u papirologiji i neraščišćenim vlasničkim odnosima.

Josip Borić, državni tajnik za otoke, koji je bio i na čelu povjerenstva za gradnju nove trajektne luke, kaže kako rokovi ionako nisu postojali pa se nisu ni mogli probiti.

Tehnička ekspertiza

- Ako je trajekt iz Jablanca za Rab vozio 48 godina, može još jednu sezonu, a 50. godine trajektnu će prugu preuzeti Stinica - zaključio je prilično hladnokrvno Borić.

- Bio sam šokiran kada su me nazvali i rekli što se dogodilo. Još čekamo konačnu tehničku ekspertizu, no sve govori da je otkazao sustav upravljanja. To je prvi ozbiljni kvar na Barbatu. Vjerujem da su posada i zapovjednik u tim okolnostima poduzeli sve što su mogli - izjavio je Dragan Andrić, direktor Rapske plovidbe.

‘Nije problem luka koja nije adekvatna, nego brod’

- Naša flota danas je veća i brža, a i to pristanište, koje je uz to u samom mjestu, odavno nije adekvatno. No, u ovom slučaju, problem nije bio u luci, već u samom brodu. Šteta na prvi pogled nije velika, nije probijena oplata broda, ali trajekt svejedno upravo pripremamo za tegljenje u lošinjsko brodogradilište na detaljan pregled i popravak - izjavio je Dragan Andrić iz Rapske plovidbe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. svibanj 2024 02:12