Indijska kompanija Afcons Infrastructure predala je financijski najpovoljniju ponudu na natječaju HŽ Infrastrukture za radove na projektu "Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo - Novska".
Na natječaj su stigle četiri ponude, dvije turske i dvije indijske, a ponuda Indijaca "teška" je 677,071.899,78 eura bez PDV-a. To je 50 milijuna eura više od procijenjene vrijednosti radova koja je navedena u natječaju. Najvišu ponudu, u vrijednosti 989,8 milijuna eura bez PDV-a, predala je turska kompanija Dogus. Uz Afcons Infrastructure, ponudu na natječaj dala je i indijska kompanija Ashoka Buildcon u suradnji sa švedskom kompanijom.
Afcons Infrastructure u posljednja četiri dana predao je najbolju ponudu na trećem velikom natječaju. Nakon što su predali najbolje ponude za gradnju dviju dionica na autocesti za Dubrovnik, sada je uslijedila i ponuda za željezničku prugu. Ukupna vrijednost njihovih triju ponuda je 1,1 milijarda eura. Ako ove poslove, to će biti prvi projekti na kojima će raditi na teritoriju Europske unije.
Natječaj za željezničku prugu Dugo Selo - Novska, koji je objavljen 7. veljače, najveći je željeznički projekt u povijesti Republike Hrvatske. Riječ je o dionici dugačkoj 83 kilometra, a radovi se sufinanciraju iz fondova EU (Instrument za povezivanje Europe - CEF i Program konkurentnost i kohezija - PKK). Uz kompletnu rekonstrukciju postojećeg i gradnju drugog kolosijeka međunarodne željezničke pruge, radovi obuhvaćaju i rekonstrukciju kolodvora Dugo Selo, Ivanić-Grad, Popovača, Kutina i Novska te rekonstrukciju kolodvora Deanovec, Moslavačka Gračenica, Lipovljani, Novoselec i Ludina s prenamjenom u stajališta/otpremništva.
Radovi će obuhvatiti i rekonstrukciju stajališta Ostrna, Prečec, Širinec, Voloder, Repušnica i Stara Subocka, gradnju novog stajališta Okešinec, ukidanje kolodvora Prečec te denivelaciju ili ukidanje većine željezničko-cestovnih prijelaza (ŽCP), osim ŽCP-ova Ostrna, Križ, Lipovica i Voloder.
Predviđena je i ugradnja novih uređaja i drugih elemenata prometno-upravljačkog i signalno-sigurnosnog željezničkog infrastrukturnog podsustava, kao i rekonstrukcija i gradnja novih elemenata i uređaja elektroenergetskog željezničkog infrastrukturnog podsustava. Trajanje radova je pet godina od uvođenja izvođača u posao.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....