AMBICIOZAN PLAN

Šibenik uvodi javni gradski prijevoz brodovima do otoka

Grad Šibenik razvio je ambiciozan plan kako riješiti problem prijevoza na “gradske” otoke. Sagradit će pet karbonskih brodova koje će pokretati struja, a oni će čak i po lošem vremenu ljude prevoziti na Prvić, Zlarin, Kaprije, Žirje i Obonjan.

Neće biti potrebno, kao dosad, cijeli dan planirati prema tome kada vozi trajekt. Brodovi će voziti svakih petnaestak minuta, bit će dio javnog gradskog prijevoza i ljudi će moći jednostavno doći na rivu i pričekati idući, bez puno muke. Za one bliže otoke čak neće ni morati dodatno platiti ako su već kupili kartu za autobus, nego će samo iz jednog prijevoznog sredstva presjesti u drugo.

Dugoročno rješenje

Sve to dio je šibenskog Master plana održive urbane mobilnosti, čija bi realizacija mogla početi već iduće godine. Pri stvaranju tog dokumenta osnovna ideja bila je otoke tretirati kao gradske četvrti, što oni formalno i jesu. No, svojevrsne autobusne linije po moru, kako ih se naziva, neće samo spajati otoke s kopnom, nego i Šibenik s naseljima Solaris, Brodarica i Vodice. Na taj će se način rasteretiti prometnice na kojima se, posebno u ljetnim mjesecima, stvaraju gužve.

- Krenuli smo od činjenice da imamo problem i da bi trebalo razmisliti kako ga dugoročno riješiti, a ne samo pokrpati sve na godinu, dvije i ne napraviti ništa. Zato smo krenuli u ozbiljan projekt: razgovarali smo s otočanima i turistima, tražili najbolje rješenje za sve a da bude financijski održivo. Ideja je da ljudi zaborave na brod. Samo dođu na rivu, pričekaju par minuta i nastave svoj put brodom - kaže Matija Bumbak, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj Grada Šibenika.

Pojašnjava kako očekuje da dobar dio projekta financijski riješe sredstvima iz fondova EU, a prije nego što brodovi krenu, morat će ponešto dogovoriti i s državom. Jedna od stvari koje treba riješiti je koncesija na linijski pomorski promet. Naime, ove godine istječu koncesije za prijevoz na šibenske otoke i država treba raspisati nove, tako da je sad idealno vrijeme da se počne razgovarati o tome da grad preuzme posao transporta ljudi i robe na svoje otoke. Taj dio pregovora trebao bi biti riješen do kraja ove godine, nakon čega bi se krenulo s realizacijom.

Moderni brodovi

- Dosadašnji prijevoznici sve su radili staromodno: dobro je bilo ovako zadnjih sto godina, pa ajmo ništa ne mijenjati. Ne slažemo se s tim. Evo, jedan od brodova koji sad voze do Šibenika je 60 godina star, pa i ne čudi da se zbog lošeg vremena dogodi da na otoke nema prijevoza i po pet dana. Naši brodovi će biti moderni i to se neće događati, jer je u 21. stoljeću nedopustivo zapeti na otoku - dodaje Bumbak.

Šibenik će tako postati grad-pionir, čijim će morem ploviti iCat - katamaran od karbonskih vlakana na solarnu energiju i električni pogon, koji zajednički razvijaju Grad, tvrtka iCat, zagrebački Fakultet strojarstva i brodogradnje i Institut Končar.

Korak dalje

U planu je nabava pet brodova za potrebe javnog prijevoza: jedan će biti dugačak 40 metara, primat će do 200 putnika i desetak vozila. Četiri broda će biti dugačka 13 metara, primat će stotinu putnika i u njih neće moći stati automobili. Karta za brod moći će se kupiti online, a tim putem će se moći provjeriti i kada dolazi idući brod. Pristaništa će se prilagoditi novim brodovima, a izgradit će se i električne punionice za brodove. Vrijednost svega je - izgradnje brodova, punionica, podizanje online sustava - 150 milijuna kuna.

- Otišli smo i korak dalje, pa smo u istom Master planu predvidjeli i mogućnost korištenja javnih gradskih bicikala u centru i žičare. No, to je u planu do 2024. godine, tako da smo sada više fokusirani na rješavanje aktualnog problema s otocima. Mislim da je ovaj naš model odličan, a dobra stvar je da državu neće koštati nimalo više nego što ih košta dosadašnje isplaćivanje potpora otočnom prijevozu - smatra Bumbak.

Trajekti u sezoni voze i 14 puta na dan

Na području Šibensko-kninske županije održavaju se ukupno 4 linije, od čega 1 trajektna, 1 brzobrodska i 2 brodske linije.

TRAJEKTNA LINIJA 532

ŠIBENIK - ZLARIN - KAPRIJE - ŽIRJE (7 dnevno izvan sezone,

14 u sezoni)

BRZOBRODSKA LINIJA

9502 ŽIRJE - KAPRIJE - ŠIBENIK (9, 14 u sezoni)

BRODSKA LINIJA 505

VODICE - PRVIĆ - ZLARIN - ŠIBENIK (32, 33)

BRODSKA LINIJA 501

BRODARICA - KRAPANJ (88, 106)

Cijene i upola niže

Šibenik - Prvić 14 kn, bit će 9 kn

Šibenik - Zlarin 14 kn, bit će 7 kn

Šibenik - Kaprije 19 kn, bit će 9 kn

Šibenik - Žirje 19 kn, bit će 9 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 15:47