HRVATSKI TJEDNIK

TKO JE VLASNIK NOVINA U KOJIMA JE PREDSJEDNICA OBJAVILA KANDIDATURU Kako je Ivica Marijačić prodao pa samom sebi vratio Hrvatski tjednik

    AUTOR:
    • Jutarnji list

  • OBJAVLJENO:
  • 12.08.2019. u 19:56

zadar 020504
urednik i vlasnik tjednika hrvatski list ivica marijacic danas je sa svojim odvjetnikom marinom ivanovicem iz zagreba preuzeo optuznicu u uredu predsjednika zupanijskog suda u zadru
foto jure miskovic
-desk-
Jure Mišković / CROPIX

Ivica Marijačić, arhivska fotografija

Dok jedni zamjeraju predsjednici što je kandidaturu objavila u Hrvatskom tjedniku, drugi taj potez hvale kao logičan način da se bolje približi desnim biračima. Zbog činjenice da ju je taj list u posljednje vrijeme direktno napadao, ovaj intervju ponovno izbacuje u plan pitanje tko je zapravo vlasnik tjednika.

Naime, 2008. godine HDZ, odnosno jedna njegova struja, za preuzimanje lista vlasniku i glavnom uredniku lista Ivici Marijačiću platila je 416.000 eura. Marijačić je, prema vlastitim riječima, novac primio te je napravljen i sklopljen ugovor o prodaji, međutim, nitko, zapravo, nije “preuzeo” Hrvatski list koji od 2013. izlazi pod novim imenom Hrvatski tjednik. Današnji nakladnik je tvrtka Tempus iz Zadra, čiji je direktor upravo Marijačić, a vlasnik njegova supruga, dok je vlasnik ranijeg nakladnika bila Marijačićeva tvrtka Dogma-pres. Upravo kroz kupnju udjela u Dogma-pressu, prema iskazima bivšega glasnogovornika Vlade Ratka Mačeka te odvjetnika Pere Lozice, koji je bio posrednik u kupoprodaji, trebao je biti kupljen i Hrvatski list. Kupovinu je, navodno, naredio Ivo Sanader kako bi se spriječilo da ga list napada i to je i dalje jedna od točaka optužnice u slučaju Fimi-Media. Točnije, bude li HDZ proglašen krivim, stranka će morati u državni proračun uplatiti i spomenutih 416.000 eura jer se USKOK-ovom optužnicom inkriminira da se za taj iznos HDZ okoristio. Prodaju je na suđenju za Fimi-Mediju potvrdio i sam Marijačić, koji je pregovarao s Lozicom i tvrdi da nije znao kako je novac za kupnju došao iz HDZ-a. Ispričao je da je on bio suvlasnik 80 posto Dogma-pressa, a Marko Skejo 20 posto, međutim, Skejini udjeli formalno su bili upisani na Željka Glasnovića.

- Negdje u proljeće 2008. ja i moj poslovni partner prodali smo 80 posto udjela, i to ja svojih 60 posto, a on svojih 20 posto, što sam dogovorio s Perom Lozicom, a u tom je prijenosu imao i punomoć poslovnog partnera. Kao kupac je nastupila Marica Vajdić (prijateljica Pere Lozice). Meni je ostalo 20 posto udjela, a ugovorom je bilo definirano da ostanem glavni urednik četiri godine. Mjesec dana od potpisivanja ugovora isplaćeno mi je 416.000 eura u kunama. Nakon što smo prodali udjele, ja sam ostao glavni urednik, a uređivačka politika nije se mijenjala niti me je itko tražio da ne napadam HDZ ili Sanadera - rekao je Marijačić.

No, usprkos primitku više od 3 milijuna kuna, Marijačić ostaje vlasnik. Naime, kako je ispričao Lozica, koji je ugovor sklopio na ime Marice Vajdić kao kupca, ti poslovni udjeli nikad nisu bili formalno preneseni jer mu je Maček rekao da će naći novu osobu na koju će prenijeti tvrtku, ali to se nikad nije dogodilo. Također, iz povijesnoga izvatka za tvrtku Dogma-press d.o.o. vidljivo je da Marica Vajdić nije bila upisana kao vlasnica, nego je to do likvidacije tvrtke 2014. ostao Marijačić. Naime, Dogma-press je 2008. godine predao posljednje financijsko izvješće, a očito je upravo zbog prestanka predaje izvješća trgovačko društvo 2014. godine brisano iz registra. Marijačićeva supruga potom je, 2012. godine, osnovala novu tvrtku, Tempus, čiji je Marijačić direktor, te ta tvrtka postaje izdavač lista koji se od sada zove Hrvatski tjednik. Dakle, kako se može zaključiti, premda je Marijačić od prodaje lista dobio 3 milijuna kuna, s listom se, zapravo, ništa nije dogodilo te ga on i dalje izdaje. Pokušali smo jučer doći do Ivice Marijačića, ali do zaključenja broja nije odgovarao na pozive ni poruke.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo