ODUSTAJANJE OD PELJEŠKOG MOSTA

Veljko Ostojić: Zatvoreni koridor kroz BiH najbolje je rješenje za vezu s Dubrovnikom

 Srđan Vrančić/Cropix

Stav hrvatske Vlade i premijera je da se rješenje povezanosti juga Hrvatske s ostatkom zemlje rješava koridorom kroz BiH a ne Pelješkim mostom.

Prema informacijama koje imam od premijera i kolega, vode se razgovori o ovom pitanju i uskoro bi se trebali stvoriti formalno-pravni okviri za realizaciju tog projekta - izjavio je hrvatski ministar turizma Veljko Ostojić jučer u Dubrovniku.

Ostojić je prvi ministar ove Vlade koji je je javno kazao da Vlada odustaje od gradnje Pelješkog mosta. Dosad se o tome tek neslužbeno spekuliralo.

Bez zaustavljanja

Ova izjava stigla je samo dan nakon što je pomoćnik ministra infrastrukture i komunikacija BiH Izet Bajrambašić na skupu u Dubrovniku iznio prijedlog Bosne i Hercegovine da se za tranzitni promet prema Dubrovniku kroz područje Neuma napravi zatvoreni koridor. Riječ je o koridoru dugačkom oko šest kilometara koji bi se protezao između granica dviju država. Osim toga, napravila bi se obilaznica iznad Neuma koja bi se koristila za putovanje unutar BiH. Prema skici koja je objavljena na dubrovačkom skupu, radi se o nastavku prometnice Metković - Neum- Doli - Osojnik. Oko osam kilometara od Neuma bio bi napravljen veliki kružni tok. Jedan krak kružnog toka išao bi prema BiH, a drugi prema Dubrovniku. Koridorom kojim bi se išlo prema Dubrovniku putovalo bi se bez zaustavljanja i bio bi potpuno zatvoren i pokriven videonadzorom. Isti kružni tok bio bi sagrađen i po izlasku iz BiH.

Odobrenje iz EU

Prema prijedlogu Bosne i Hercegovine, zatvoreni koridor bio bi dan Hrvatskoj na koncesiju koja bi njime upravljala.

Kako neslužbeno doznajemo, o nesmetanom tranzitu kroz Neum hrvatski ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić i njegov kolega Damir Hadžić razgovarat će 3. svibnja u Zagrebu. Cijeli prijedlog, ukoliko postane službeni, trebat će odobriti i Europska komisija. Hrvatska očekuje da će u roku od dvije godine nakon ulaska u Europsku Uniju ući u sustav nadzora schengenske granice. ( K. Žabec, O. Gustin Čuljak)

Najstroži nadzor ceste

Zatvoreni cestovni koridor iznad Neuma bio bi dugačak oko šest kilometara. Na njemu se ne bi provodio ni carinski ni policijski granični nadzor. Zaustavljanje na tom koridoru bilo bi najstrože zabranjeno, a bio bi pokriven videonadzorom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 06:36