HEP je počeo s gradnjom stanica za punjenje električnih vozila, no pitanje je čemu će te punionice služiti s obzirom na to da je u Hrvatskoj registrirano samo 177 hibridnih i 13 elektromotornih osobnih vozila.
Ove godine je registriran jedan električni auto, a lani pet - Mitshubishi, Dok-ing te Citroen i dva Peugeota. Posljednja tri su u vlasništvu HEP-a. U usporedbi s ukupnom brojkom od 1,535.280 registriranih osobnih vozila, riječ je o poražavajućih 0,012 posto ekoloških automobila.
Skuplji od 20.000 eura
To ne čudi jer se radi o vozilima čija cijena nije manja od 20.000 eura i za čiju kupnju država nije uvela nikakve olakšice. Međutim, ministar zaštite okoliša Mihael Zmajlović u četvrtak je rekao kako će “s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost razraditi model koji će stimulirati nabavu hibridnih vozila i električnih vozila kroz subvencije”.
Ukidanje trošarina
Znači li to ukidanje ili smanjenje trošarina, u Vladi nisu potvrdili ni demantirali. Dobra vijest je da će nešto po tom pitanju morati učiniti i zbog direktive EU prema kojoj moramo smanjiti emisiju CO2 za 20 posto do 2020. godine.
I Nijemci imaju isti problem
U Njemačkoj, od 43 milijuna osobnih vozila, samo njih 7000 pokreće električni pogon. Uzrok tome isti je kao i kod nas: električni auto stoji i do 50 posto više od sličnog vozila s motorom s unutarnjim sagorijevanjem. Njemački ministar zaštite okoliša Peter Altmaier ipak ne prestaje vjerovati u svoj cilj: milijun električnih auta do 2020. godine. To namjerava postići uvođenjem poreznih olakšica.