KUPCI NEGODUJU

ZGROZIO SE PRIZOROM U SAMOPOSLUŽNOJ PEKARNICI 'Uzeo je kruh, uronio ga u tu svoju gustu bradurinu, dobro pomirisao i vratio u vitrinu!'

 
Ilustracija
 Luka Gerlanc / CROPIX

Dok je svima nezamislivo da u običnoj pekarnici bilo tko kruh s police uzima bez rukavice ili hvataljke, na samoposlužnim odjelima s pekarskim proizvodima u pojedinim trgovačkim centrima događa se upravo suprotno, piše Glas Slavonije.

Osječani se žale kako su u poslovnicama dvaju trgovačkih lanaca koji imaju samoposlužne pekarnice pekarski proizvodi higijenski upitni. Velik broj kupaca za uzimanje tih proizvoda ne rabi rukavice i hvataljke, a istodobno presudnim za odabir onoga koji će uzeti iz košara u vitrinama smatraju prepipavanje svih dostupnih primjeraka. Tu su i oni kojima se pri korištenju rukavica i/ili hvataljki dogodi nezgoda, primjerice, pecivo im padne na pod, a oni ga potom a da i ne trepnu vrate u vitrinu, piše Glas Slavonije.

- Uvijek sam kupovao pekarske proizvode u Kauflandu, ali nakon svega što sam vidio - više nikada! Ljude koji dva puta vraćaju u kašete kajzericu koja im je pala na pod, a sebi u vrećicu stavljaju drugu, ne razmišljajući pritom da će onu koju su s poda stavili na policu netko drugi kupiti i pojesti. One koji golom rukom prepipaju deset štruca kruha dok ne odaberu onu koju će kupiti. No najgore mi je bilo vidjeti gospodina duge i guste brade koji je, u ovoj sezoni divljanja virusa i bakterija, uzeo kruh u ruke i prinio ga licu, uronio ga u tu svoju bradu, dobro pomirisao i onda vratio u vitrinu i otišao!? - prepričava svoje dojmove Zvonimir Kovačić.

Jedan od onih koji sve glasnije negoduju na račun higijene u samoposlužnim pekarnicama, a nije se ustručavao u vezi s tim obratiti i upravi trgovačkog centra s pritužbom na tu situaciju. No, na niz upita o kontroli kvalitete pekarskih proizvoda nije dobio odgovor, samo ljubazno pismo u kojemu mu zahvaljuju na upisu u Knjigu prigovora, uz zaključak kako “nema naznaka da će se izgled i način prodaje ponovno uskoro mijenjati”.

Slična priča stiže i od Osječanke koja se Glasu Slavonije obratila zbog istog problema, ali u Lidlu. Tvrdi, jednom je namjerno neko vrijeme stajala uz blizini samoposlužne pekarnice u jednoj od osječkih poslovnica i promatrala kako se kupci ponašaju.

- Od njih deset za rukavicom za uzimanje kruha posegnula je samo jedna osoba, a samo se polovina njih poslužila hvataljkom. Skupina školaraca bez pardona je slagala pecivo u vrećice uzimajući ga golim rukama, a jednu sam gospođu vidjela kako je na policu vratila pecivo koje joj je prethodno palo na pod! U tom posljednjem slučaju zaustavila sam odmah djelatnicu i rekla joj što se dogodilo, a ona je samo slegnula ramenima! - kaže Osječanka.

Djelatnici obaju trgovačkih centara na račun čijih samoposlužnih pekarnica idu pritužbe, očekivano, ne smiju i ne žele razgovarati o toj temi. No, neslužbeno se doznaje, sami pekarske proizvode s polica ne kupuju, nego im kolege za užinu i ono što će sami kupiti i ponijeti kući ostavljaju, sa strane, odmah nakon pečenja, i to u vrećicama, zaključuje Glas Slavonije.

Kaufland jamči higijensku ispravnost proizvoda

“Higijena nam je jedna od najvažnijih stavki te toj temi u svim segmentima našeg poduzeća posvećujemo posebnu pozornost. Tako se i proizvodi u našoj pekarnici tretiraju s maksimalnom opreznošću, prema najvišim higijenskim standardima, te svojim kupcima jamčimo apsolutnu higijensku ispravnost naših proizvoda, što, između ostalog, potvrđuje sustav HACCP, na kojemu se temelje naši procesi i interne kontrole koje redovito provodimo. Upravo zato što želimo osigurati besprijekorne higijenske uvjete, kupcima stavljamo na raspolaganje čak dvije mogućnosti vađenja peciva iz police - hvataljkama ili rukavicama, koje su dostupne na nekoliko pozicija. Kupac sam odabire na koji će način izvaditi pecivo ili kruh, no nikako ne preporučujemo vađenje peciva golim rukama”, komentiraju pritužbe na svoj račun iz Kauflanda.

Lidl: Nalazi su uredni

“Lidl Hrvatska ima visoke standarde higijene hrane i procesa samokontrole (HACCP), koji se dosljedno provodi, pridržavajući se svih zakonskih pretpostavki i pravila struke. Prije uvođenja sadašnjeg koncepta pekarnice zatraženo je i stručno mišljenje nadležnih institucija, koje su nakon detaljnog uvida u procese, takav način izlaganja i prodaje ocijenili pozitivnim u smislu higijene i zdravstvene ispravnosti samih proizvoda. Također, u suradnji s akreditiranim laboratorijima provodimo redovite mikrobiološke analize cjelokupnog pekarskog asortimana izloženog u prodaji te do sada nismo imali ni jedan nalaz koji nije udovoljavao svim zakonskim parametrima mikrobiološke čistoće, odnosno sigurnosti hrane”, kažu u svojem očitovanju iz Lidla.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 21:11