NOVI DETALJI TRAGEDIJE

‘Avion je u tvojim rukama‘; Talijani se dokopali tonskog zapisa iz crne kutije Air Indije, stručnjaci uvjereni: Evo pravog dokaza!

Je li kapetan svjesno prekinuo dovod goriva u oba motora?

Pad zrakoplova Air Indie

 Profimedia/
Je li kapetan svjesno prekinuo dovod goriva u oba motora?

Let Air India 171, koji je 12. lipnja trebao povezati indijski grad Ahmedabad s londonskom zračnom lukom Gatwick, završio je smrtonosnim padom ubrzo nakon polijetanja. Poginulo je 260 ljudi, uključujući i civile na tlu. Danas, dok istražitelji polako razotkrivaju što se dogodilo, postaje sve jasnije da uzrok nesreće nije bio tehnički kvar, već ljudski faktor. Talijanski dnevnik Corriere della Sera dokopao se tonskih zapisa iz crne kutije koji sve više podržavaju tu teoriju o (ne)namjernoj grešci pilota.

„Avion je u tvojim rukama.“ Tim je riječima kapetan Sumeet Sabharwal povjerio prvom časniku Cliveu Kunderu upravljanje polijetanjem leta Air India 171 iz Ahmedabada za London Gatwick. Razgovor je među prvima zabilježen jednom od „crnih kutija“ u 12:39 12. lipnja. Nije to neuobičajen postupak, odlučuje se za svaki let pojedinačno. Ali, veteran Sabharwal je to mogao učiniti namjerno. U 13:38 i 39 sekundi po lokalnom vremenu, Boeing 787 podignuo se s piste. Tri sekunde kasnije, dok je zrakoplov letio brzinom većom od 330 kilometara na sat, netko je u kabini, čini se Sabharwal, isključio dovod goriva na oba motora.

Nakon mjesec dana slijepe ulice, istraga je, čini se, dobila zlokoban zaokret. Fokus više nije na tehničkom kvaru...

Zvuk prekidača, snimljen na crnim kutijama, bio je jasan. Uslijedio je šokirani glas prvog časnika: „Zašto si ugasio motore?“ Odgovor zapovjednika bio je neuvjerljiv: „Nisam ja.“

Kunder je pokušavao ponovno uključiti motore i stabilizirati let, dok su automatski sustavi zrakoplova aktivirali pomoćne turbine kako bi se održala minimalna električna i hidraulična opskrba. No, visina i udaljenost bili su premali, a vrijeme prekratko. U 13:39 i 5 sekundi poslan je poziv u pomoć – „Mayday“. Šest sekundi kasnije, sve komunikacije prestaju, a zrakoplov se zabio u zgrade nedaleko od aerodroma.

Sabharwal (56) bio je nadomak mirovine i, prema informacijama koje je objavio The Telegraph, razmišljao je o ranijem odlasku iz kompanije kako bi se brinuo za oca nakon majčine smrti 2022. godine. Bio je jedan od cjenjenijih pilota Air Indije, bez ikakvih grešaka u karijeri, poznat po profesionalnosti. Sabharwal je imao više od 15.000 sati letenja, uključujući 8.000 sati na Dreamlineru.

image

U nesreći je živote izgubilo više od 270 ljudi

Basit Zargar/Middle East Images Via Afp

Indijske vlasti pozivaju na oprez i ističu kako je istraga u tijeku, a konačni izvještaj još nije objavljen. No, strani istražitelji i stručnjaci s kojima surađuju tvrde da su svi tehnički podaci, tonske snimke i sekvenca događaja kristalno jasni – motori su ugašeni ručno, namjerno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (9)

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

A ovaj koji je snimkom pratio pad aviona, kao da je znao što će se dogoditi?

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici
Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Ne može se samo tako prekinuti dovod goriva. To nije jedan klik na gumb, to je procedura. Plus ovo se događa 3. put, isti kvar na istom modelu aviona. Izgleda prepala se kompanija velike odštete obiteljima poginulih, pa ajmo probat svalit na pilote

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

a da nije boeing malo podmazao komisiju???
pilot je planirao ranije otići u penziju, da brine o ocu.
zašto bi se ubio???

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Vec se 2 puta dogodilo na tom tipu aviona tako da nije za iskljucit da je ovo 3. put. Mozda bi trebalo pregledati popis putnika da se vidi da li je bio itko bitan na tom letu !?

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
25. srpanj 2025 10:21